[WN] Rake Klappen van Rieky

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 09:11

Ik ben het helemaal eens met stelling 1, maar bedenk wel dat het niet voor iedereen even makkelijk is om een goede instructie te vinden. Ikzelf woon in Veendam en daar is in de buurt geen goede western instructie te vinden. Tenminste, geen bekende mensen die zelf ook meedoen op landelijk en internatioonaal niveau. Op de manege bij ons geeft er nou iemand uit Groningen les. Ze doet het best leuk, maar ik zou natuurlijk ook liever les willen hebben van bijv. Rieky! Ik denk dat er heel veel mensen in Nederland wel willen, maar niet de mogelijkheden hebben voor echt goed les en goede paarden. Want zonder paard is het natuurlijk ook moeilijk om echt iets te bereiken!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 09:24

Adrienne"]
Ik denk dat jullie het allemaal wel met deze quote eens zouden zijn :

[quote="quote van Rieky door Marianne: schreef:

......Het gaat slecht met de sport in Nederland, ik maak mij daarover zorgen, want als er niks gedaan wordt is er straks gewoon niks meer."

Als hij terug in verband geplaatst wordt. Ze heeft gelijk dat het slecht gaat. Als je wat verder op in het stukje leest dat ze een groot aantal ruiters, 22 , hadden aangeschreven om mee te doen aan de qualificatie voor Jerez en dat er maar 6!!!!!!! Boos! reageerden, dan kun je wel zeggen dat het slecht gaat met de sport niet alleen rijkundig maar ook kwa mentaliteit!
Ik weet wel als ik goed genoeg zou zijn dat ik zou hebben gereageerd en de meesten hier die de sport een warm hart toe dragen ook. Dus wat mankeerd die ruiters die gewoon niet geinteresseerd zijn in een toch erg grote en voor de sport belangrijke wedstrijd Verward

[/quote]

Die uitspraak van Rieky vind ik eigenlijk niet kunnen. Er is op hele korte termijn (te korte termijn) een selectieprocedure gestart om ruiters te krijgen voor Jerez. Een heleboel mensen heeft zijn oudere wedstrijdpaard verkocht en zat met jonge paarden die de leeftijdsgrens naar Jerez niet haalden, of zaten met paarden die geblesseerd waren. Dus om te concluderen,omdat er van de 22 aangeschreven ruiters zich er maar 6 hebben gemeld en dat daarom de mentaliteit in Nederland niet zou kloppen vind ik te ver gaan.
Het was namelijk niet alleen die selectiewedstrijd in Nederland. Twee weken later had je met je paard namelijk in Italie moeten starten...excuseert...als ruiter dien je dan toch ook die 1000 Euro even op de plank te hebben liggen om dat dan even te doen. Is verder geen probleem, maar niet iedere ruiter heeft de sponsor in zijn mouw zitten die dat allemaal even ophoest. En je hebt de tijd nodig om je daarvoor voor te bereiden.
En de uitnodiging voor de selectie kwam gewoon te laat. Je kon niet gericht ergens naartoe werken. Nee, western organiserend Nederland moet de hand in eigen boezem steken!

Ik heb verder het artikel niet gelezen, maar instructie is inderdaad moeilijk te vinden. Locaties om te trainen helemaal. Niet iedere westernstal heeft een binnenbak om met het weer van de afgelopen weken te kunnen blijven trainen. Bij binnenbakken in de omgeving ben je als westernruiter niet altijd welkom. Het aantal locaties die er in Nederland zijn voor het houden van grote wedstrijden worden ook steeds minder. Beste voorbeeld: Wanrooij.

En nog iets: zolang als organiserend Westernrijdend Nederland zo versplinterd blijft (hoeveel organisaties hebben we in Nederland? NQHA, WRAN, DAWRA, APHA, AppHA en ik ben er zeker van dat ik nog wat vergeten ben) die allemaal hun eigen boontjes willen doppen, hun eigen wedstrijden willen organiseren, elkaar aan het dwarszitten zijn, zal de westernsport in Nederland niet echt van de grond komen. Nederland is daar gewoon te klein voor!

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 13:51

Wat betreft de versplintering van de western organisatie denk ik dat het wel mee valt want je hebt toch gemengde wedstrijden voor de quarter paint appie en verder alle andere rassen tijdens de multicolorshow en de springshow daar is toch alles aanwezig bij de wran nk zijn ze toch ook allemaal welkom.
En ik weet niet hoever ze zijn met een overkoepelende organistie maar die is ook in de maak het betreft dan alle western takken die dan allemaal aan 1 boom zitten Pling
En de aanschrijving voor ruiters betreft aanloop Jerez iedereen weet al een paar jaar dat er aan gewerkt werd dus daar kan het probleem niet liggen.
Denk trouwens dat het niet zo zeer aan de ruiters ligt maar voor een groot deel ook aan de eigenaren als die denken dat ze bij een andere ruiter beter af zijn (hollywood reckles ,waitin in dunit)bv en zo zullen er wel meer zijn dan blijven er hier geen senior paarden over.
Maar wie weet in de toekomst nu nederland toch eigenlijk best wel mee gaat tellen dankzij Jolanda en Rieky laten paardeneigenaren hun paard ook in nederland bij de juiste ruiters staan

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 15:33

Een voorname reden voor mij om niet aan western te beginnen is hier in deze topic aangehaald: voordat je iets kunt in de western ben je weer een jaar verder (persoonlijk denk ik dat het NOG langer is). In de dressuur stel ik al niet veel voor maar ik begrijp tenminste nog een hoop van de training. Als ik in de western ga, ben ik opnieuw een totale nul. Wil je goed kunnen westernrijden heb je goede training nodig. Dat is al moelijk zat, om die te vinden.