[WN] Western op een zonkey??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 02:05

Laatst was er ook weer een nieuwtje, dat een muilezel een veulen had gekregen...weet dus niet meer precies hoe en wat er aan de hand is *LOL*

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 10:19

Esme_27 schreef:
Zijn deze dieren net als muilezels eigenlijk onvruchtbaar?

In principe wel, maar zoals Xono al zei was er laatst 'n muilezel die toch vruchtbaar bleek te zijn, dus misschien dat dat bij dit soort kruizingen ooit ook nog eens voorkomt.

*Kijkt ff snel de spelling na, hopend dat er niet weer zo'n domme fout instaat Haha!*

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 10:37

Hoe het met zonkeys zit weet ik niet, maar een zorse kan toch, ondanks het misschien stugge karakter, een prima performance'paard' worden.
Hier de link naar Savannah, een kruising Quarter/Zebra, die het op wedstrijden toch erg goed schijnt te doen... tot aan springen toe.
http://realhorse.com/savannah.htm

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 11:51

jessiejanes schreef:
Zouden deze dieren nou ook identiteitsproblemen hebben???

Ja absoluut! Was laatst nog bij Kopspijkers: dieren die in een verkeerd lichaam zitten. Verward
De man die daar over vertelde had een parkiet mee die eigenlijk een hond had moeten zijn .
Maar zijn dit nu ezels die in een zebra-lijf zitten of andersom?? B)
Het leven is al ingewikkeld genoeg, laat iedereen lekker in zijn eigen lichaam wonen en geen idiote kruizingen bedenken!
Ik moet wel zeggen dat ze er grappig uitzien.

Cantaor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:05

Ik wil een Andalusier met zebra strepen, als ik daarmee niet opval dan weet ik het niet meer HI HI..........
echt heel erg cool!!!!!!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:30

spotless schreef:
Vraagje van mijn dochter van 10 (was ik zelf nog niet opgekomen Haha! ): Wat voor geluid zou een zonkey maken... balken of hinniken? Iemand een idee??
Groetjes Marion (en Amber)

Een zonkey balkt...het is in ieder geval geen hinniken....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:32

XoNo schreef:
Laatst was er ook weer een nieuwtje, dat een muilezel een veulen had gekregen...weet dus niet meer precies hoe en wat er aan de hand is *LOL*

Speling der natuur, normaal is zo'n kruising steriel...
Ligt een beetje aan de verdeling van de chromosomen....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 15:43

Zou je met een kruising paard/zebra eigenlijk mogen starten op wedstrijden Verward (WRAN)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 16:14

Hier weet ik niet SM, maar in Amerika dus wel (zie link die ik hierboven geplaatst heb). Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom niet...

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 10:36

Vorige week was ik in zuid-afrika en heb op een van mijn fantastiche safari-tochtjes van een ranger ter plaatse het volgende verhaal gehoord;
Toen onze eigen Jan van Riebeeck en de zijnen ....tig jaar geleden als eerste europeanen voet aan wal zetten in Afrika met europese paarden stierven die bij bosjes aan allerlei uitheemse ziektes. Zijn verzoek aan de Ned.regering destijds om nieuwe paarden te sturen werd beantwoord met de vraag waarom hij geen zebra's probeerde te gebruiken. Is geprobeerd maar zonder succes. Zebra's zijn wezenlijk andere dieren, buiten dat ze veel aggressiever zijn zitten ze ook fysiek anders in elkaar. De nieren van een zebra liggen veel hoger, dichter aan de oppervlakte van de rug. Daardoor is het opleggen van een zadel heel pijnlijk als er aangesingeld wordt. Die beesten werden gek! Persoonlijk vind ik dit soort kruisingen absoluut onverantwoord. Dat gemanipuleer en ge-experimenteer kan niet goed zijn voor een dier.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 10:45

Op die eerste foto waar die man erop zit, ziet dit dier er ook heel wankel uit.