Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
shirefan schreef:Ik krijg zeker opmerkingen in de les over mijn houding en zit!!!
Zo wil ik m.n. als ik linksom bezig ben, ook teveel naar links hangen. Ik wil met mijn overgangen nogal vaak in een bochel gaan zitten en ik trek mijn hakken te vaak op!!
Dat laatste vind ik echt een probleem en vind ik voor mezelf heel moeilijk om te corrigeren.
Ook drijf ik te weinig met mijn kuit, vind ik ook moeilijk, omdat ik nogal korte pootjes heb, drijf je toch sneller met je hak.
Zo heb ik heel wat om op te letten tijdens het rijden.
) maar hij moet zo ogen alsof hij op de grond staat. Een beetje op het achterste van je bibs gaan zitten zodat je niet met holle rug gaat zitten omdat je rechtop moet zitten (wat een zitten
) ..ikenindi schreef:ik zei ook maar watik krijg (helaas) geen western les, maar zelfs in mijn dressuurlessen wordt niks over mijn houding gezegd, terwijl die wel degelijk fout is... ik heb meer aan foto`s terug kijken of commentaar van de zijlijn in dat geval...

Violaaa schreef:Ik let zelf niet echt om mijn zit, meer op mijn handen.
Ik zit hoe ik het lekkerst zit, maar ik zie idd veel mensen
in verschillende 'zithoudingen' rijden
Romkabouter schreef:Eigenlijk is het veel interessanter om te weten waarom je zou moeten zit zoals mensen in dit topic aangeven
!