Ik zie niet in waarom het niet zou kunnen, maar ik ben het toch maar even gaan opzoeken...
Zoals hier te lezen is:
Citaat:
Om tegemoet te komen aan onze endurance-recreatieruiter, TRECruiters en trektochtruiters, is onze club lid van de LRV/VVR.
Deze pagina bestaat jammer genoeg enkel nog in de Google cache...
Daarentegen is wel dit terug te vinden:
Citaat:
Ruiters van de lange adem:
(Voorlopig) Feitelijke Vereniging, tzt VZW (wordt aan gewerkt)
Club voor liefhebbers van Endurance, TREC en Working Equitation
...
* Voor aanmelding van TRECruiters verwijzen we u naar de VVR.
Aangezien VVR en LRV gefusioneerd zijn, ben je eigenlijk lid van beide, al is het wel mogelijk om een puur recreatieve vereniging te blijven.
Verder is uit de online versie van nieuwsbrief 24 van de LRV elke melding over RLA verdwenen, waar dat in de doorgemailde versie wel het geval is:
Citaat:
Een derde nieuw aangesloten vereniging is actief in de endurance: Ruiters van de lange adem uit Lommel.
In principe is het onmogelijk om als feitelijke vereniging lid te worden van de VLP; je moet er immers de statuten voor neerleggen en die heb je niet als feitelijke vereniging. Daarom worden endurance ruiters ook doorverwezen naar Elite... Als feitelijke vereniging aansluiten bij LRV/VVR is daarentegen wel mogelijk; al weet ik niet of dat nog effectief het geval is voor de RLA.
Hoe het hele kluwen nu precies in elkaar zit, zal mij eerlijk gezegd worst wezen; zolang de organisatie van Helchteren zo vlot blijft draaien, hoor je mij niet klagen.
Maar ik vermoed dat dit een beetje eigen is aan het belgische verenigingsleven...
Groeten, SuSEQ