afvallen voor mijn paardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: afvallen voor mijn paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:46

Als je het maar heel rustig doet niet. Vetverbranden doe je door je hartslag niet te hoog op te jagen, maar door wel een bepaalde duur te sporten.

Tops_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:24

Ik zelf ben ook bezig de laatste extra kilos eraf te krijgen (1 jaar op bed moeten liggen en 2 jaar fysio er achter aan heeft mijn oude figuurtje zeker geen goed gedaan) en zwemmen ed is voor mij geen optie... Ik ga nu 2 x per week naar Bodystyling... bewegingen die aangepast worden op jou kunnen en "onkunnen" waardoor je gigantisch afvalt... ben inmiddels al 12 kilo kwijt :d...
Misschien ook iets voor jou

En idd... goed opletten met wat je eet... Sonja Bakker ben ik niet echt een voorstander van... maar ja... ieder zn keuzes he... Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:33

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:58

Tops_M schreef:
Ik zelf ben ook bezig de laatste extra kilos eraf te krijgen (1 jaar op bed moeten liggen en 2 jaar fysio er achter aan heeft mijn oude figuurtje zeker geen goed gedaan) en zwemmen ed is voor mij geen optie... Ik ga nu 2 x per week naar Bodystyling... bewegingen die aangepast worden op jou kunnen en "onkunnen" waardoor je gigantisch afvalt... ben inmiddels al 12 kilo kwijt :d... Misschien ook iets voor jou

En idd... goed opletten met wat je eet... Sonja Bakker ben ik niet echt een voorstander van... maar ja... ieder zn keuzes he... Knipoog

waar moet ik dan aan denken?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:05

Je kan ook sporten bij een fysio. Misschien is dat iets voor jou. Dan heb je in ieder geval goede begeleiding.
En ik zou als ik jou was langs een dietiste gaan voor een aangepast dieet/eetpatroon.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:31

fysio helpt je niet om af te vallen hoor. daar zijn ze niet voor... dan moet je naar een betere sportschool... kun je onder begeleiding fitnessen...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:33

Ik ken een aantal mensen die bij de fysio sporten. Het kan niet bij elke fysio, maar er zijn er een aantal met een soort van sportschool.
Eerder moest je daar een verwijzing van hebben van de huisarts, maar nu hoeft dat denk ik niet meer

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 15:31

Ik wil vooral zorgen dat ik niet teveel aankom.. Dus ik ga nu regelmatig zwemmen en let n beetje op mn eetpatroon

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:41

ikenindi schreef:
fysio helpt je niet om af te vallen hoor. daar zijn ze niet voor... dan moet je naar een betere sportschool... kun je onder begeleiding fitnessen...

Ze kunnen zeker wel tips geven daarover...

Ik ben het met mijn voorgangers eens wb het eetpatroon. Als je daar goed op gaat letten heb je al de helft te pakken.
Verder kun je als regel nemen, dat je met alles wat je langer dan 10 minuten matig intensief doet vet verbrandt (hoe langer je het doet, hoe meer vet je verbrandt natuurlijk). Dus een eind met de rolstoel rijden is wel degelijk goed voor de vetverbranding. Of het leuk is is een tweede natuurlijk. Maar de opties die hier al genoemd zijn als rolstoelbiken, rolstoeltennis/basketbal/etc, zwemmen/fitnessen zijn wel degelijk goed voor de vetverbranding! Ik zou zeggen zoek vooral iets wat je leuk vind om te doen dan hou je het ook veel langer vol.
Verder is het niet zo dat (in tegenstelling tot wat veel mensen denken) je geen vet meer verbrandt als je korte krachtsinspanningen doet waarbij je hartslag wat hoger wordt. Het is alleen wel zo dat je dan de eerste 5 minuten geen/veel minder vet verbrandt omdat je lichaam dan gebruik maakt van andere energie. En de verhouding in percentages van de hoeveelheid vet die je verbrandt bij een matig intensieve manier van sporten is gunstiger.

Een powerplate is idd een trilplaat, waar je niet (alleen) op staat maar allerlei houdingen aanneemt, dus ook zitten liggen etc. Het is goed voor je houding, spierkracht en stabilteit, doel is dus niet vet verbranden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:48

Lenneke_ schreef:
Ik ken een aantal mensen die bij de fysio sporten. Het kan niet bij elke fysio, maar er zijn er een aantal met een soort van sportschool.
Eerder moest je daar een verwijzing van hebben van de huisarts, maar nu hoeft dat denk ik niet meer

ja, maar dat is dan toch alleen als je iets moet trainen? dus bijvoorbeeld een spier sterker maken, of je banden ofzo. niet om af te vallen...

Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:57

silfie35 schreef:
Stein schreef:
Misschien is rolstoelbiken een idee?
Kan je lekker in de buitenlucht doen en als je een braaf, verkeersmak paard heb kan die ook wat conditietraining doen! Knipoog

Maar krijg ik dan niet meer spierballen dan dat ik calorieen verbrand Knipoog Knipoog ??

Weet ik niet precies.. Ik weet wel dat het nogal intensief is en dat je erook je buikspieren mee traint enzo. Denk dat het eraan ligt in welke energiezone (?) je zit. Je hebt toch verschillende intensiteiten? Net zoals hardlopen enzo? Met echt duurloop (duurfietsen dus Knipoog ) verbrand je meer calorien.

Tops_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:46

ikenindi schreef:
Tops_M schreef:
Ik zelf ben ook bezig de laatste extra kilos eraf te krijgen (1 jaar op bed moeten liggen en 2 jaar fysio er achter aan heeft mijn oude figuurtje zeker geen goed gedaan) en zwemmen ed is voor mij geen optie... Ik ga nu 2 x per week naar Bodystyling... bewegingen die aangepast worden op jou kunnen en "onkunnen" waardoor je gigantisch afvalt... ben inmiddels al 12 kilo kwijt :d... Misschien ook iets voor jou

waar moet ik dan aan denken?

Het komt erp neer dat je beweegt in een voorverwarmde afgeloten cabine, geen chemische troep of hele syrenge uithongeringsschemas)... Gezien ik zelf in Belgie woon weet ik zo uit mijn hoofd enkel de belgische link... www.bodystyling.be maar ik weet dat je in Nederland ook verschillende plekken hebt waar het gedaan wordt...

Wat ik het mooiste eraan vond en voor deze manier heb gekozen is omdat je niet 6 x in de week (bijv) je longen uit je lijf staat te zweten in de sportschool, (en er dus veel minder doorzettingsvermogen voor nodig is), egaan chemische onzin is en er een CM garantie word gegeven op 20 beurten..

Wat daarnaast ook nog is is omdat het verwarmde ruimtes zijn waar je in ligt je geen last van spierpijn krijgt.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 07:30

klinkt warm:P kan ik niet zo goed tegen helaas, maar wel een goede optie voor veel ,mensen denk ik inderdaad

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 07:32

zwemmen is erg goed, en heeeel veeel paardrijden Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 07:58

ikenindi schreef:
Lenneke_ schreef:

ja, maar dat is dan toch alleen als je iets moet trainen? dus bijvoorbeeld een spier sterker maken, of je banden ofzo. niet om af te vallen...

Nee hoor, is ook om af te vallen. Natuurlijk vooral voor mensen die serieuse problemen hebben met hun gewicht of door een lichamelijk iets niet naar een reguliere sportschool kunnen. Maar ik ken ook wel mensen die dat gewoon gedaan hebben om alleen af te vallen, heeft heel goed geholpen. Zeker voor de TS lijkt me dit een hele goede optie.

Maar als je me niet wilt geloven, dan niet hoor.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 08:55

tis meer dat ik het niet begrijp. en waarom zou ts niet naar een sportschool kunnen? ik ben zelf ook gehandicapt, maar weet zeker dat ik naar de sportschool kan. ook op een(goede) sportschool kun je begeleiding krijgen...

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:16

Zwemmen is inderdaad erg goed!
En superlief dat je zoiets wil doen voor je paard! Lachen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:33

let wel dat je door sporten juist spieren kweekt en spieren zijn zwaarder dan vet..

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:56

Moet je alleen afvallen omdat je anders te zwaar wordt voor je pony, of moet je afvallen omdat je zelf te zwaar bent/wordt? Dat is namelijk een heel verschil.

Als je te zwaar wordt voor je pony, kan dat zijn omdat je ouder/groter en dus ook misschien zwaardere botten krijgt, hiervoor zou je dan niet hoeven afvallen maar een grotere pony moeten aanschaffen.

Als je je zelf te zwaar vind raad ik je aan om rolstoel fitness te doen.Het is niet de goede benaming want het is gewoon fitness. Bij mij op de sportschool hebben ze dus een heel schema voor de powerplate wanneer je in een rolstoel zit. Dit is om je spieren te versterken waardoor je dus weer afvalt. Je kan inderdaad ook een dieet volgen maar dit lijkt me niet de juiste oplossing omdat je dan geen bewging heb en dus altijd een dieet zou moeten blijven volgen om je gewenste gewichte te behouden etc.

santi_shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:08

ik dnek wat minder vet eten zoals je al zei,
en miss wat vaker gaan zwemmen, is ook goed voor je.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 18:45

Femme_ schreef:
Moet je alleen afvallen omdat je anders te zwaar wordt voor je pony, of moet je afvallen omdat je zelf te zwaar bent/wordt? Dat is namelijk een heel verschil.

Als je te zwaar wordt voor je pony, kan dat zijn omdat je ouder/groter en dus ook misschien zwaardere botten krijgt, hiervoor zou je dan niet hoeven afvallen maar een grotere pony moeten aanschaffen.

Als je je zelf te zwaar vind raad ik je aan om rolstoel fitness te doen.Het is niet de goede benaming want het is gewoon fitness. Bij mij op de sportschool hebben ze dus een heel schema voor de powerplate wanneer je in een rolstoel zit. Dit is om je spieren te versterken waardoor je dus weer afvalt. Je kan inderdaad ook een dieet volgen maar dit lijkt me niet de juiste oplossing omdat je dan geen bewging heb en dus altijd een dieet zou moeten blijven volgen om je gewenste gewichte te behouden etc.

Ik ben niet te zwaar maar ik weel niet teveel aankomen zodat ik nog goed op mijn paard kan rijden.... Maar ik wou gewoon even wat tips over hoe ik mijn gewicht een beetje op peil kan houden zodat ik gewoon kan blijven rijden:D

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:42

Ik denk dat natuurlijk gezond eten het belangrijkst is
en je kunt ook misschien buikspieroefeningen doen?
Ik deed dat vaak op de sportschool met zo'n speciaal ding waar je dan steun van kreeg tijdens buikspieroefeningen. Weetniet precies hoe het heet maar denk dat je dat wel in een sportschool kunt vinden, maar zwemmen is een goed idee Knipoog Succes

Hannnah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:02

Een goed dieet en/of trainen in een zwembad?

Tiffanyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:34

Je kan op een goed dieet. Sonja Bakker bijvoorbeeld.
Ook kan je 's avonds niets meer snoepen, weet niet of je dat doet, maar voor het slapengaan kan je maag slechter voedsel verteren. Als je dan niks snoept word je gewicht ook iets minder Vork

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:37

Sonja bakker is GEEN goed dieet..
Ben zelf ook gestopt met rijden voor mijn paard omdat ik te zwaar ben.

Je moet niet dieeten maar je leven veranderen! Je krijgt veel te weinig calorieen binnen bij Sonja bakker dieet en hierdoor zal je wanneer je stopt het met boek volgen aankomen. Ik heb dit van de huisarts, dietist en de Obesitas kliniek gehoord, allemaal crash dieeten zijn het.

Ik sport nu zelf 7/8 keer per week , 1 uur lang op de crosstrainer op de sportschool. Ik verbrand dan ongeveer 700 kcal.
Spieren zijn idd zwaarder dan vet! Daarom duurt het langer dat je afvalt.. alles werkt maar dan wel op de lange termijn...