Nou dan mijn verslagje.
Heb er echt de balen van....
Dressuur ging niet echt geweldig. Doordat er een file stond om op het terrein te komen en omdat de jury al voor 9 uur wilde beginnen had ik Tenda nog niet helemaal los. Ik was ook erg verrast toen pap voor de tweede keer las dat ik rechtergalop aan moest springen (omdat ik zaterdag pas wist dat ik mocht starten had ik geen proef gezien) maar het bleek toch echt zo te horen
Ik stond dus toch nog vierde.
Toen de cross gelopen. Er stonden heel makkelijke sprongen maar ook een paar behoorlijk pittige. Toch zag ik het wel zitten. Ik had met lopen al besloten om bij het water het alternatief te nemen omdat de sprong ervoor van hetzelfde idee was als mijn "valhindernis" in W'werf. Verder 2 erg pittige technische lijntjes. Ik was daar wel van plan om rechtdoor te gaan omdat Tenda (tot gisteren) altijd erg safe was en eigenlijk nog nooit echt geweigerd had. Ik vond het eigenlijk wel gave combinaties. ( na een afsprong een rechte lijn rijden en heel scheef over een huisje en een lijntje met eerst een flinkje bak met op 3 galopsprongen een heel smal rondje en dan een scherpe wending een smalle heg)
Na de tweede keer lopen had ik er het volste vertrouwen in en toen Tenda met losrijden lekker heet en gretig was kreeg ik er zelf veel zin in. Ik was veel niet super gespannen.
We vertrokken heel lekker maar op hindernis 1 (simpele boom) kwam ze al erg terug. Twee en drie waren wat pittiger maar die gingen weer fijn. Op 4 (spoorwegovergang) kwam ze weer erg terug en op vijf ( een smalle stijl met gat ervoor gevuld met zaagsel) kreeg ik haar niet langs de hindernis voor het B (moest je vlak langs om er goed voor te komen). Daar lag ook zaagsel voor en Tenda sprong 2 x weg toen ik voor die andere sprong was zodat ik niet voor mijn sprong kon komen. Twee weigeringen dus. De derde keer heel scheef aangereden en over de vlag gesprongen. De volgende (simpele) hindernis ging ook niet van harte. Daarna ging het een stuk wel fijn. Maar op die ccombinatie, hindernis 15 (waarvan ik vooraf vond dat die er mooi was
) trok ze 10 meter voor de hindernis al naar rechts weg. Dus weer een weigering. Vanaf toen liep het niet meer lekker. Ik moest haar echt vooruit duwen en op 18, een coffin, kwam ze erg terug op de eerste en bij het greppeltje dacht ik haar nog door te duwen maar toen ze het water zag gingen er vier benen de grond in en maakte ik een snoekduik voorover op de grond
en lag ik er dus weer.
Toen maar naar de finish gestapt en van kwaaigheid en teleurstelling niet meer gesprongen en naar huis gegaan. Ik baalde en gisteren was ik nog van plan om nooit meer een cross te rijden met Tenda.
Gelukkig kan ik er vandaag al; weer anders naar kijken en denk ik dat Tenda er toch ook wel wat aan over gehouden heeft en dat in combinatie met iets van mij (spanning, angst om te vallen oid, ik weet het niet meer) dat het niet wilde lukken.
Ik weet niet zo goed is wat nou goed is en kan er niet over uit dat ik vorig jaar (bij wijze van spreken) een M cross simpel uitreed en dat het nu niet meer wil lukken.
Ik had er echt vertrouwen in en had er zin in dus weet echt niet wat ik ermee moet.