[SGW] SGW Lummen (20-4) - Voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: SGW Lummen (20-4) - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:43

super Sabine, succes morgen! Ik kan helaas niet, maar ben wel heel benieuwd Ja

wendietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:05

leuk sabine ! wat een pittige cross. ben vandaag gaan lopen daar.. mijn klasse is een eitje, geen water !!!!! en daar is mijn paard geen held in, dus ik ben blij..

heb nog wat fotos gemaakt van wat hindernissen.. pff suc6 voor diegene in de hogere klassen.
maar weet niet hoe je die nu hierin moet plakken ( doe dit niet zo vaak )

suc6 voor diegene die gaan ! ( ik moet al om 10 uur crossen Huilen Gaaaap )

wendietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:23

hey hallo !,
voor diegene die in lummen geweest zijn.. hoe ging het ? met mij goed, ben tweede geworden ( in het dan wel maar toch )

sabine... waar was je na de cross? heb je gezocht, maar je was al eerdre weg dan ik ! ging t niet lekker of toch wel... ( want je stond goed met dressuur, 4 e )

wie gaat er volgende zondag ook naar zutendaal? BTW wat heerlijk dat die belgen zo relaxed zijn over alles he?

groetjes wendy

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 07:00

ben ook benieuwd. Goed gedaan Wendietje Ja proficiat

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 08:27

Goed gedaan Wendietje! Ja
Ben benieuwd naar de andere verslagen!!!!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:21

Het ging niet echt lekker bij mij.
Ik zal vanavond een verslag typen, ga nu naar Castenray om te beslissen of ik daar M start.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:25

joh Sabine, wat vervelend. Had echt gehoopt dat je een boost voor je zelfvertrouwen had gekregen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:53

Mie toe..... Scheve mond
Echt heel jammer voor je.... Ach gut

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:11

Watsgeburt Sabine?
Kwam je gewoon niet in je ritme of speelde er wat anders?
Balen voor je! Had gehoopt dat je weer lekker aan de gang kon gaan met Tenda in het M.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:43

Oei, Sabine dat is balen.

Had Lex er ook niet gereden of heb ik weer eens ergens overheen gelezen Bloos

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:53

Da's waar ja GvdT! Lex zou er ook rijden.
Waar blijft jullie verslag Scum/bitwise?

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:48

Nou dan mijn verslagje.
Heb er echt de balen van....
Dressuur ging niet echt geweldig. Doordat er een file stond om op het terrein te komen en omdat de jury al voor 9 uur wilde beginnen had ik Tenda nog niet helemaal los. Ik was ook erg verrast toen pap voor de tweede keer las dat ik rechtergalop aan moest springen (omdat ik zaterdag pas wist dat ik mocht starten had ik geen proef gezien) maar het bleek toch echt zo te horen Verward
Ik stond dus toch nog vierde.
Toen de cross gelopen. Er stonden heel makkelijke sprongen maar ook een paar behoorlijk pittige. Toch zag ik het wel zitten. Ik had met lopen al besloten om bij het water het alternatief te nemen omdat de sprong ervoor van hetzelfde idee was als mijn "valhindernis" in W'werf. Verder 2 erg pittige technische lijntjes. Ik was daar wel van plan om rechtdoor te gaan omdat Tenda (tot gisteren) altijd erg safe was en eigenlijk nog nooit echt geweigerd had. Ik vond het eigenlijk wel gave combinaties. ( na een afsprong een rechte lijn rijden en heel scheef over een huisje en een lijntje met eerst een flinkje bak met op 3 galopsprongen een heel smal rondje en dan een scherpe wending een smalle heg)
Na de tweede keer lopen had ik er het volste vertrouwen in en toen Tenda met losrijden lekker heet en gretig was kreeg ik er zelf veel zin in. Ik was veel niet super gespannen.
We vertrokken heel lekker maar op hindernis 1 (simpele boom) kwam ze al erg terug. Twee en drie waren wat pittiger maar die gingen weer fijn. Op 4 (spoorwegovergang) kwam ze weer erg terug en op vijf ( een smalle stijl met gat ervoor gevuld met zaagsel) kreeg ik haar niet langs de hindernis voor het B (moest je vlak langs om er goed voor te komen). Daar lag ook zaagsel voor en Tenda sprong 2 x weg toen ik voor die andere sprong was zodat ik niet voor mijn sprong kon komen. Twee weigeringen dus. De derde keer heel scheef aangereden en over de vlag gesprongen. De volgende (simpele) hindernis ging ook niet van harte. Daarna ging het een stuk wel fijn. Maar op die ccombinatie, hindernis 15 (waarvan ik vooraf vond dat die er mooi was ) trok ze 10 meter voor de hindernis al naar rechts weg. Dus weer een weigering. Vanaf toen liep het niet meer lekker. Ik moest haar echt vooruit duwen en op 18, een coffin, kwam ze erg terug op de eerste en bij het greppeltje dacht ik haar nog door te duwen maar toen ze het water zag gingen er vier benen de grond in en maakte ik een snoekduik voorover op de grond Huilen Hamer Ziek Stoom uit je oren en lag ik er dus weer.
Toen maar naar de finish gestapt en van kwaaigheid en teleurstelling niet meer gesprongen en naar huis gegaan. Ik baalde en gisteren was ik nog van plan om nooit meer een cross te rijden met Tenda.
Gelukkig kan ik er vandaag al; weer anders naar kijken en denk ik dat Tenda er toch ook wel wat aan over gehouden heeft en dat in combinatie met iets van mij (spanning, angst om te vallen oid, ik weet het niet meer) dat het niet wilde lukken.
Ik weet niet zo goed is wat nou goed is en kan er niet over uit dat ik vorig jaar (bij wijze van spreken) een M cross simpel uitreed en dat het nu niet meer wil lukken.
Ik had er echt vertrouwen in en had er zin in dus weet echt niet wat ik ermee moet.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:19

ah gatver Sabine.... Ach gut klinkt als een mega rotdag en geen goed gevoel voor de rest vh seizoen.... wat gaan jullie nu doen? Castenray weer Lhc? Is echt weer n mega deuk voor jullie zelfvertrouwen... Enig idee waarom ze zo begint te weigeren? Echt klote man.....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:13

Wat enorm kl.ote Sabien.
Het kan idd niet anders dan dat Tenda ook "last" heeft van jullie gebeurtenissen. Ach gut
Maar niet opgeven hoor! Ga lekker een poosje L-hc rijden. Voor Tenda.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:20

Hè balen Sabine Ach gut . Klinkt inderdaad alsof het bij Tenda ook nog wel doorgewerkt heeft. Fijn dat je er nu alweer met wat meer perspectief naar kunt kijken Ja. Komt echt wel weer goed als het vertrouwen er weer is.....

Volgens mij zijn Scum en BW in Lummen blijven wonen.....

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:09

Wat jammer Sabine! Hoe ging het met trainen? Misschien eerst met trainen helemaal 100% safe en dan pas weer op wedstrijd gaan? Dit werkt iig niet, dus als ik jou was zou ik gewoon veel gaan oefenen onder goede begeleiding en dan L HC of zelfs B HC starten, geef Tenda even een 'break' en zorg dat ie er weer lol in krijgt. M in Castenraij lijkt me geen optie als ik je zo hoor...voor hetzelfde geld gaat het weer niet en dan baal je daarna als een stekker. Stapje terug doet vaak wonderen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:44

Ik ga helemaal mee met Wuppie, gewoon opnieuw beginnen. Maar wat ontzettend k* voor jou en Tenda, het wil maar niet lukken om weer lekker vertrouwen op te bouwen.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:54

He Sabine, das heel zwaar balen.
Lekker weer vanaf de basis beginnen, dan krijgen jullie er allebei weer lol in, hopelijk!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:20

Wat lief dat jullie zo meeleven en meedenken.
Met trainen gaat het goed, heb maar 1 keer op een ander terrein geoefend (Ede) en de rest hier in Ysselsteyn. Dus ik ga vrijdag naar Renswoude om te trainen.
Ik weet nog niet wat ik verder doe. Heb het er vanmorgen nog met Pap en Gerald over gehad en we zijn alle drie niet kapot van HC starten. Dus even kijken hoe het vrijdag gaat en evt. even wachten voor ik weer op wedstrijd ga. Tongeren is niet zo erg dik in de L reeks dus miss kies ik er wel voor om C'ray over te slaan en dan in Tongeren weer te starten.
Het was (behalve de greppel) ook niet echt weigeren maar meer langslopen in Lummen. Ik denk dat het vooral ritme tekort is en omdat ik in Chaam L hc constant met de handrem heb gereden snapt Tenda het niet meer helemaal. En de greppel had er ook mee te maken dat ik moe was en baalde en dan net niet meer kon doen wat ik moet doen (bij elkaar houden, ondersteunen, opsluiten en flink rijden) toen hij wat terugkwam.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:25

ik kan me voorstellen dat trainen op diverse terreinen ook wel goed kan werken. Tongeren is zeker een fijne cross, de ruimte om te blijven rijden.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:39

Erg balen Sabine!! Hopelijk pakt ze het in Renswoude weer fijn aan....

Toch ergens weer proberen samen het juiste ritme te pakken te krijgen. Denk dat Tongeren daar een hele mooie wedstrijd voor is.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:45

He Sabine wat vervelend dat het weer niet wilde lukken. Hopenlijk gaat je training in Renswoude lekker zodat je de volgende keer weer een fijn rondje kan rijden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:53

Inmiddels een slotje.