Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) een dubbelgebroken bit boven dan een enkel gebroken? 
Ik heb één cross gehad waar ze wat moeilijker te sturen was en wat over haar schouder wegliep de hele tijd, maar dat was eenmalig dus ik blijf op dit bit rijden 
. Enkel gebroken met 2 ringen eronder MelanieB schreef:florence123 schreef:ik rijd mijn overenthousiaste cross pony met een pelhambit voor cross & jumping
maar voor de dressuur een normaale trens.. maar zelfs dit word moeilijker dus ik zoek een iets scherper bit dan een trens, maar het moet toegelaten worden voor dressuur
Is dat toegestaan, pelham bij pony's?
Met een ophaaltrens krijgt het paard druk in de mondhoeken en achter de oren als hij gaat trekken of hangen. Ik heb het idee dat dit bit zachter is dan een pessoa, in ieder geval bij Pasjha
want op t pessoa bitje wil hij wel eens zijn tong erover gooien, vooral als ie weer eens ietsie té enthiousiast wordt met crossen
Eventinggek schreef:Met dressuur rijdt ik óf met t pessoa bit óf Ungaro met een lekker dubbelgebroken aurigaan watertrens óf Pasjha met een dun aurigaan enkelgebroken onderlegtrensje.
Pasjha loopt daar echt t fijnste op.
. Amber_ schreef:Eventinggek schreef:Met dressuur rijdt ik óf met t pessoa bit óf Ungaro met een lekker dubbelgebroken aurigaan watertrens óf Pasjha met een dun aurigaan enkelgebroken onderlegtrensje.
Pasjha loopt daar echt t fijnste op.
Mag je met SGW B, ook met pessoa dressuren.. nee toch ?
op wedstrijd mag pessoa natuurlijk niet met dressuur!

Snoekiej schreef:Waarom alleen controle in de Z, en niet in de B
Ik wil zowiezo de controle houden, maakt niet uit in welke klasse ik start..