[WN] Trick Riding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

coydog

Re: Trick Riding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:38

Maar jij hebt er dan ook zowat je vak van gemaakt?
Kan me voorstellen dat iemand met een fulltime baan ernaast hier de tijd niet voor gaat vinden bv.
Hoeveel training heb je minimaal nodig om goed mee te kunnen komen?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:44

Nee de trick riding heb ik vrijwillig gedaan omdat ik het graag leren wou maar hoorde niet bij mijn werk (nu wel Lachen ) maar toen ik begon werkte ik fulltime op stal en in de andere shows. En heb in mn eigen tijd getraind en trick riding geleerd. Ik denk dat het voor iedereen verschillend is hoeveel je traint, ligt eraan hoeveel en welke stunts je wilt leren en hoe sterk en lenig je van jezelf uit bent, maar trainen in de sportschool is altijd goed zodat je spieren sterk zijn en je niet zo snel last van je gewrichten krijgt Lachen

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:25

wat voor paard heb je trickrider89? of maakt het niet uit wat voor paard je hiervoor gebruikt?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:51

ik rijd verschillende, maar maakt niet zoveel uit voor de trickriding, ik heb het liefst quarters vanwege t coole karakter Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:07

in circussen treden veel Orlov-dravers op als trick-paard Lachen

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 23:04

Sita_ schreef:
Volgens mij doet of deed Joyckuh op bokt ook aan trickriding.
Zij zit bij Trickridingteam 'The future guys'.

En hun paarden staan + trainingsadres is in Vorstenbosch, bij Burgmeijer.

Deed Lachen

Ik ben na mijn zwangerschap wel verder gegaan met tricken, maar ik moest natuurlijk weer van voren af aan beginnen na al die maanden... En toen kwam ik op mijn huidige stage adres en heb ik veel op de dinsdagavonden moeten werken, dan was er training. Uiteindelijk is het dan niet haalbaar om het tricken nog onder de knie te krijgen als je bijna niet op training komt. De basisstunts ken ik wel, maar verder kom ik echt niet meer... Mocht ik het uiteindelijk wel voor elkaar hebben gekregen, zit ik met het probleem dat ik minder dan de helft van de shows mee kan rijden aangezien ik 1 op de 2 weekenden sowieso moet werken... Al met al ben ik er maar mee gestopt... Erg jammer... Ik vond/vind het echt ontzettend leuk!

Mijn zusje zit inderdaad nog wel in het team, alleen staat die momenteel naast het paard ivm met een knieblessure.

Trickrider89: Ziet er goed uit! Leuk dat je er je werk van hebt gemaakt!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 12:45

hey, toch nog een vraagje.
Mijn instructrice wil graag wat meer info, waar kan ik nou enkele beginnerstruucjes vinden die je jezelf aan kunt leren? Kan op rodeotrickrider.com niet echt wat vinden.
Dus een makkelijk truucje, met foto('s) en uitleg hoe je het jezelf aan kan leren.

(Mijn instructrice staat in elk geval open voor het idee, dat vind ik al heel leuk van haar. Ik hoop dat er nog meer mensen zijn op de manege die het graag willen leren, zodat je bv. met een clubje van 5 tot 7 man in één les kan gaan.)

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:14

op http://www.whoa.nl/ staat er uitleg bij de tricks en misschien zou je het boek/dvd kunnen kopen voor verder uitleg

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:13

ik vond het trucje van staan in 1 beugel eigenlijk vrij gemakkelijk... en het overdwars hangen Lachen alleen vergt de laatste vrij veel spierkracht Haha!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 13:27

Helaas, instructrice vind het toch niet zo'n goed plan. Jammer, maar ik houd het idee in elk geval in mijn achterhoofd, mocht ik ooit een eigen paard hebben, of een verzorgpaard met een eigenaar die het wel ziet zitten.

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:00

Wat jammer voor je Miss_Malfoy, ik vind het zelf ook jammer dat er geen lessen in gegeven worden, je kunt het thuis wel proberen, maar ik denk dat het verantwoordelijker is als er iemand bij is met ervaring. Ik wil heel graag naar canada of amerika om te trainen, maar dan wil ik wel wat basis oefeningen kennen want ik las op de sites dat zulke trainingen maar 4 dagen duren, zo snel zou ik het wel niet leren

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:03

jullie vergeten de grootste trickrijder van bokt....voltigeur!

k_hermus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:39

k_hermus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:40

Je kunt beter naar de thunderguys (www.thunderguys.be) of de futureguys (www.westernstore.nl) gaan, zij zijn zéér professioneel op het gebied van trickriding.
(drukte iets te vroeg op etner.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:43

ik heb een keer een artikel geschreven over trick riding kun je de verschillende tricks zien;
http://www.paardentips.com/artikelen/be ... iding.html
We willen in Duitsland in de buurt van Berlijn in het najaar een soort clinic en demo doen voor trick riding met pro stunt mannen en in November komen de cowgirl chicks uit texas naar Sweden Lachen

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 17:00

trickrider89 schreef:
ik heb een keer een artikel geschreven over trick riding kun je de verschillende tricks zien;
http://www.paardentips.com/artikelen/be ... iding.html
We willen in Duitsland in de buurt van Berlijn in het najaar een soort clinic en demo doen voor trick riding met pro stunt mannen en in November komen de cowgirl chicks uit texas naar Sweden Lachen

Leuk zeg, enig idee wanneer in het najaar? en de cowgirl chicks geven die een show in Zweden?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:33

Volgens mij in Oktober maar is nog niet helemaal zeker.
Misschien dat de Riata ranch volgend jaar hierheen komen en dan willen we het naar
t voorjaar verplaatsen want een clinic/demo door zulke profies is natuurlijk helemaal top!
Ja de cowgirls chicks doen een show bij de voor opening van de WEG in Sweden Lachen
Die zijn echt OK dan!

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:36

ik en mijn zus hebe alle 2
trickriding gedaan het best
moeilijk maar het is leuk Go jij! Go jij!