[WN] Reining vaak gehaast en rommelig!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Splash

Re: Reining vaak gehaast en rommelig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 14:42

YouthReiner schreef:
Ja, maar wat wil je! Reining is in ons land nog niet zo méga groot! En vooral WRAN-wedstryden hebben héél vaak een héél laag niveau. DRHA valt het nog wel mee..

Nogmaals, ik het het niet over de reining in NL.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 14:42

Given schreef:
Hey Splash!

Ik snap jou gevoel over de Reining want dat heb ik zelf ook wel een beetje. Ik zelf zie ook liever een mooie beheerste proef dan dat jakkeren. Het is natuurlijk wel mooi om er echt een show van te maken maar uiteindelijk draait het als nog om je proef. Ik ben zelf net begonnen met de Reining met mn paardje. Graag wil ik het ook heel rustig opbouwen en steeds een stapje verder gaan. Daarna komt het showen enzvoort wel.

Ik Train nu al ongeveer 2.5 jaar met Given mn paardje en heb de basis er goed opzitten. Dit is natuurlijk ook erg belangrijk. Soms gaan mensen gewoon te snel.

Ach ja! De Reining is een super mooi onderdeel en het hoeft helemaal niet slecht te zijn voor je paard. Als je je paard maar goed behandeld op een eerlijke manier. Dan zou ik ook zeker met de Reining eventueel beginnen maar je basis is erg belangrijk.

Groetjes Rachelle

Het is niet zo dat ik wil gaan beginnen met reining. Ik rijd en train al een tijdje met veel reining oefeningen. Goede basis en rustige opbouw vind ik ook heel belangrijk. Ik zit nu alleen met een dubbel gevoel sinds ik in Amerika woon. Wil ik dit (op zo'n manier) wel met mijn sinds een half jaar onder het zadel en nog jonge paardje Jay. Maar aan de andere kant moet ik gewoon een trainer zoeken waar het mee klikt en die een mooie stijl heeft maar dat is nog net zo makkelijk hier in Alabama.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 09:13

Splash schreef:
YouthReiner schreef:
Ja, maar wat wil je! Reining is in ons land nog niet zo méga groot! En vooral WRAN-wedstryden hebben héél vaak een héél laag niveau. DRHA valt het nog wel mee..

Nogmaals, ik het het niet over de reining in NL.

Nee, maar een paar anderen hebben het toch over de wedstryd in Oosterwolde en de NK ^^

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:43

ik kan me voorstellen dat je er van baalt. je hebt het over ruiters waarvan verwacht wordt dat ze de beteren van de wereld zijn en die raggen het maar wat af. ik zou als ik jou was, gewoon je eigen steil aan houden. niet mee gaan raggen "omdat iedereen dat doet"

wat mij angst in boezemd is dat het grote gedeelte wat in USA gebeurt, vroeg of laat naar europa en nederland komt en dus dat over een poosje het raggen hier in NL ook goed gekeurd gaat worden. zou ik jammer vinden.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 00:05

Paintless schreef:
ik kan me voorstellen dat je er van baalt. je hebt het over ruiters waarvan verwacht wordt dat ze de beteren van de wereld zijn en die raggen het maar wat af. ik zou als ik jou was, gewoon je eigen steil aan houden. niet mee gaan raggen "omdat iedereen dat doet"

wat mij angst in boezemd is dat het grote gedeelte wat in USA gebeurt, vroeg of laat naar europa en nederland komt en dus dat over een poosje het raggen hier in NL ook goed gekeurd gaat worden. zou ik jammer vinden.

Precies!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 09:27

Ik ben in 2004 naar een amateur Reining show in Albuquerque ( New Mexico) wezen kijken. Wat me daar juist opviel was de mooie rijstijl van vrijwel alle ruiters ( op 1 na Boos! ). Rust, geen gerag, nette proeven, etc. Het verschil met wat ik hier in Nederland nogal eens zie was erg groot.
IN 2005 ben ik naar de World Paint Show geweest in Fort Worth ( Texas) en bij de selectie wedstrijd waren wel wat raggers aanwezig, maar deze werden niet uitgeselecteerd voor de uiteindelijke World Show. Op een ( niet nader te noemen) trainingsstal in Oklahoma heb ik ook meester raggers aan het werk gezien, dus je vind ze overal. Jammer genieog zijn de goeie wat moeilijker te vinden.
Overigens heb ik daar op het inrijterrein ook hier en daar wat mensen op een niet bepaald vriendelijke manier een paard zien losrijden.
Er zit blijkbaar nogal wat verschil in de manier van rijden en het beste is om een goede trainer te zoeken ( en hopelijk te vinden) die wel op een paardvriendelijke manier met zijn dieren omgaat. Intussen ben je er zelf bij en moet je inderdaad je eigen weg volgen.
Zelf ben ik notabene een tijdje geleden naar Andalusie afgereist on les te krijgen van Jean Claude Dysli, die ook op een paardvriendelijke, onderbouwde manier paarden traint en les geeft, en in September ga ik weer een clinic bij hem volgen in Duitsland. Weer terug in Nederland heb ik hier een van onze topreiningruiters een clinic zien geven en daar werd ik ook echt niet blij van; Geef hem maar een schop, was een favoriet stopwoordje Boos! .

Het is dus niet iets typisch Amerikaans, maar jammer genoeg een trend die zich wereldwijd lijkt voort te zetten; geen respect voor het paard, alleen maar rijden voor lintjes zonder enige rijkunstige onderbouwing.

Succes met je zoektocht Haha!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 06:15

ElCid schreef:
Ik ben in 2004 naar een amateur Reining show in Albuquerque ( New Mexico) wezen kijken. Wat me daar juist opviel was de mooie rijstijl van vrijwel alle ruiters ( op 1 na Boos! ). Rust, geen gerag, nette proeven, etc. Het verschil met wat ik hier in Nederland nogal eens zie was erg groot.
IN 2005 ben ik naar de World Paint Show geweest in Fort Worth ( Texas) en bij de selectie wedstrijd waren wel wat raggers aanwezig, maar deze werden niet uitgeselecteerd voor de uiteindelijke World Show. Op een ( niet nader te noemen) trainingsstal in Oklahoma heb ik ook meester raggers aan het werk gezien, dus je vind ze overal. Jammer genieog zijn de goeie wat moeilijker te vinden.
Overigens heb ik daar op het inrijterrein ook hier en daar wat mensen op een niet bepaald vriendelijke manier een paard zien losrijden.
Er zit blijkbaar nogal wat verschil in de manier van rijden en het beste is om een goede trainer te zoeken ( en hopelijk te vinden) die wel op een paardvriendelijke manier met zijn dieren omgaat. Intussen ben je er zelf bij en moet je inderdaad je eigen weg volgen.
Zelf ben ik notabene een tijdje geleden naar Andalusie afgereist on les te krijgen van Jean Claude Dysli, die ook op een paardvriendelijke, onderbouwde manier paarden traint en les geeft, en in September ga ik weer een clinic bij hem volgen in Duitsland. Weer terug in Nederland heb ik hier een van onze topreiningruiters een clinic zien geven en daar werd ik ook echt niet blij van; Geef hem maar een schop, was een favoriet stopwoordje Boos! .

Het is dus niet iets typisch Amerikaans, maar jammer genoeg een trend die zich wereldwijd lijkt voort te zetten; geen respect voor het paard, alleen maar rijden voor lintjes zonder enige rijkunstige onderbouwing.

Succes met je zoektocht Haha!

zo ver had je voor hem niet hoeven gaan. die komt met grote regelmaat naar Marum. toch minder ver dan Andalusie Haha!

jammer genoeg komt het rag en schopwerk overal voor. ik denk dat ik het maar gewoon bij mijn eigen stijl hou.. voor zover ik die heb. Ja *LOL*

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 09:33

Citaat:
zo ver had je voor hem niet hoeven gaan. die komt met grote regelmaat naar Marum. toch minder ver dan Andalusie Haha!

jammer genoeg komt het rag en schopwerk overal voor. ik denk dat ik het maar gewoon bij mijn eigen stijl hou.. voor zover ik die heb. Ja *LOL*[/

Ik ben inderdaad in 2005 in Marum geweest toen hij daar een clinic gaf en dat is een van de redenen dat ik naar hem toe ben gegaan. De volgende keer dat hij komt ( volgend jaar Cool ?) ben ik ook zeker van de partij met mijn jonge paard.
Maar de ervaring om 2 uur per dag met JC te trainen was fantastisch en dan ook nog het Andalusische zonnetje erbij .....

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:44

dat kan ik me voorstellen.
volgend jaar ben ik zeker ook van de partij. als ik diana haar verhalen hoor.. wordt het ubergaaf.
maar terug op de reining in amerika. Clown

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:29

Ik heb ook een paar filmpjes gezien en dan ziet het er soms ook heel gehaast en rommelig uit maar je ziet dat het per ruiter verschild, dus ik zie het meer als een rijstijl die nagedaan word Lachen