LindyH schreef:@Romkabouter
Ik ben L3 ruiter, en ik was op de ALV. Ik vind het vervelend dat ik een cap moet dragen, maar het ging mij er meer om dat de WRAN dit zelf met de verzekering heeft afgesproken, en niet de KNHS. Ik wil best een cap dragen als ik daarmee de WRAN zelfstandig kan houden.
Is het je ontgaan dat
-de voorzitter bij eventuele groei van de WRAN, wel een splitsing kan maken tussen L3-1 en L3-2, zijnde een grens van bijv 40 punten?
-Dat L3-2 ruiters dan wel een hoed opmogen en dit dus blijkbaar van de verzkering ook kan?
-Het argument van de capverplichting was dat niet alle verrichtingen in de L3 zitten?
Volgens mij zijn de L3-1 en L3-2 nog steeds allebei dezelfde verrichtingen, waarom kan er dan NU al niet met hoed gestart worden?
Het wel of niet dragen van de cap in de L3 heeft he-le-maal NIKS met de onafhankelijkheid van de wran te maken.
LindyH schreef:Ik denk dat als er maar genoeg goede L3 ruiters zijn, dat de capregel nog wel versoepeld zal worden.
Het gaat er niet om hoe goed de ruiters zijn, het gaat erom in welk niveau ze rijden en de verrichtingen die met dat niveau te maken hebben.
En goede en een slechte L3 ruiter zijn BEIDE L3. Als het veilighiedsargument dus gebruikt wordt voor de moeilijkheidsgraad van de verrichtingen dan KAN er dus niet versoepeld worden!!!!
LindyH schreef:Als de WRAN dat nu al had geëist van de verzekeraar, dan was die polis er waarschijnlijk niet gekomen, en waren we overgeleverd aan de KNHS-verzekeringen. En in die situatie zou er echt nooit een kans komen op een caploze L3.
Natuurlijk niet, de polis die nu ter tafel is gekomen die heeft de regels van de wran overgenomen, als de wran had gezegd dat ook L3 ruiters goed genoeg zijn om een hoed te dragen was dat geen probleem geweest.
LindyH schreef:Dus ik denk dat dit de beste weg is om ooit nog een caploze L3 te krijgen. Tegen die tijd zal ik alleen wel in de L2 te zitten

.
De beste weg was volgens mij gewoon voor vrijstelling stemmen en dan het bestuur maar laten onderhandelen.
Als dat niet gelukt was, kun je altijd nog terug. Nu is door de leden besloten!