Slechthorendheid en lessen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Teska_

Re: Slechthorendheid en lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 06:35

Ik heb inmiddels al contact gehad met mijn audiciën en de zorgverzekeraar. Ik krijg het solo-apparatuur volledig vergoed van de verzekeraar, mede omdat ik nog student ben en het systeem wil gaan gebruiken tijdens de colleges. Ik ga vandaag gelijk even bellen naar de audioloog van het AC om aan aanbeveling of recept. Gelukkig hebben we het hier vorig jaar al over gehad, met het aanmeten van mijn nieuwe hoorapparaten maar ik wilde eerst een jaar zonder proberen omdat je toch ook tijd nodig hebt om aan de nieuwe apparaatjes te wennen. Mijn verlies zit vooral in de middentonen en dus het spraakgebied. Op mijn slechtste toon hoor ik bijna 60 dB minder, daarnaast heb ik in alletwee mijn oren last van tinnitus op een hoogte van 4000 Hz en met een sterkte van 45 en 50 dB.

Het is vooral de rare echo die ik er verwacht en waarvan ik eigenlijk al weet dat die het juist verpest. Hier in het trappenhuis van de flat hangt ook zo'n rare echo, niet echt aanwezig maar toch weer wel, en zelfs als er iemand naast me staat heb ik moeite met verstaan (als ik het al versta). Het is inderdaad wel slim om even aan te geven hoe mijn aandacht getrokken kan worden in de groepsles want er is geen beginnen aan om alles te verstaan. Zo ben ik meer bezig met het geconcentreerd luisteren dan met het paardrijden.

Ik hoop dat ik het recept van de audioloog snel binnen heb en dat ik daarmee aan de slag kan bij de audiciën en wie weet heb ik over 4 weken zo'n systeem al op proef!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:54

Dit topic is voor slechthorenden, ik weet niet of jullie beetje kunnen gebaren o.i.d.
www.hcvc.nl

Is een website voor doven die paardrijden/willen paardrijden. Er staan volgens mij ook wel goede tips in over hoe je omgaat met gehoorverlies en lesgeven.

Ik ben flink doof, heb vaak genoeg meegemaakt dat een instructeur riep tijdens het les; g*dverdmme NIENKE; LUISTER NOU EENS.. (en ik vrolijk doorrijden omdat ik hem niet zag en ook niet hoorde natuurlijk Tong uitsteken )

Loshana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:14

Erg vervelend.
Ik heb het zelf niet.
Maar misschien helpt een luidsprekertje.
Die kan je instructeur omdoen, en die versterkt de stem.
Verder kun je van te voren vragen of je instructuer wat duidelijker en harder wil praten en dat ook wil doen als je wat dichterbij bent.
Hopelijk heb je wat aan de tips.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:05

Loshana schreef:
Erg vervelend.
Ik heb het zelf niet.
Maar misschien helpt een luidsprekertje.
Die kan je instructeur omdoen, en die versterkt de stem.
Verder kun je van te voren vragen of je instructuer wat duidelijker en harder wil praten en dat ook wil doen als je wat dichterbij bent.
Hopelijk heb je wat aan de tips.

Ik zou even de topic doorlezen Clown

_Teska_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:10

Vanmiddag is dan eindelijk de afspraak met de audiciën voor de aanvraag van het solo-apparatuur. Haha!

Lizette89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:14

Mijn solo-aparatuur zou ik vorige week krijgen, maar ging niet door ofzoo!!
Die van mij die binnen was, deed het niet goed, nu moet ik nog langer wachten!
Ze wouden proberen dat ik het voor aanstaande donderdag kreeg, ivm een mondelinge examen (dat al moeilijk voor mij gaat)
Maare,, nu moet ik het dus zonder doen,, dus ik moet maar goed gaan liplezen, en goed opletten!!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:24

Interessant topic. Ben slechthorend sinds m'n twintigste of zo, al heel lang, en gehoor blijft achteruit gaan. Moet binnenkort nieuwe toestellen en ga waarschijnlijk ook aan de solo-apparatuur. Ik neem geen les meer vanwege m'n slechte gehoor, maar wie weet...................

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 07:44

het jochie wat ik lesgeef, heeft nu solo apparatuur gekregen, en kon ineens in de groepsles meerijden Lachen ik moet alleen heel goed opletten dat ik niet meer tegen hem "schreeuw" Clown want heb microfoontje op m'n shirt zitten.
Nu gaat het hardstikke goed.