[WN] DANDY BREEZE CASH

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Taniya

Re: DANDY BREEZE CASH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 22:28

dank je wel ,gelukkig weer iemand die een eerlijke reactie geeft,wij weten als geen ander dat er bij sommige mensen iets leeft wat totaal niets te maken heeft met waar het allemaal om begonnen is dat we blij zijn met Breeze.Deze mensen gaan dan persoonlijk aanvallen en dat is jammer.

bussing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:41

Taniya schreef:
dank je wel ,gelukkig weer iemand die een eerlijke reactie geeft,wij weten als geen ander dat er bij sommige mensen iets leeft wat totaal niets te maken heeft met waar het allemaal om begonnen is dat we blij zijn met Breeze.Deze mensen gaan dan persoonlijk aanvallen en dat is jammer.

Je hebt helemaal gelijk.
Gelukkig zijn er ook verstandige mensen die het weten.
Breeze heeft het altijd goed gehad zijn echte eigenaren.

Sofie

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:59

bussing schreef:
Breeze heeft het altijd goed gehad zijn echte eigenaren.

En wie mogen die echte eigenaren volgens jou dan zijn waar hij het goed heeft gehad

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 23:02

hallo gaan we weer!!! Niet mensen uitdagen we zitten hier op western foto's. Ga nu geen discussie uitlokken daar is niemand mee gebaat

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:38

Ik stel een normale vraag.

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 23:51

ik ga hier niet verder op in sorry

crewmember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 06:45

Taniya schreef:
ik ga hier niet verder op in sorry

Na alle kletsen en gzeur over wel of niet goed verzorgen, waar hebben we het over...........
Iedereen denkt te weten waar hij / zij over praat maar wie hebben nu werkelijk gezien wat er allemaal is gebeurd? Dat zijn er maar een paar en van die mensen weet iedereen verduveld goed wat er goed en fout is geweest. Het is maar een klein wereldje deze western wereld dus iedereen denkt elkaar te kennen, we zien dingen van elkaar en trekken conclusies.
Al met al denk ik dat het niet goed is geweest wat er met Breeze is gebeurd afgelopen jaar, er zijn mensen die hem geen recht hebben gedaan en er zijn er die dat weer gepoogd hebben recht te zetten.
Zeker weet ik dat het hem momenteel goed gaat, hij was wat te dun, maar dat kwam mede omdat hij niet gereden werd zo als dat zou moeten. Daar valt wel iets over aan te merken, niet goed rijden is geen spieren dus te dun, klaar en duidelijk. Niet lekker over de rug lopen ,pogen uit te breken dat levert niet die mooie kont op die we gewend waren. Wellicht hebben mensen hun best gedaan maar het is nu eenmaal geen paard wat zich door iedereen laat rijden, hij verlangt eerlijkheid en wil dan werken maar zal als hengst ook best eens ondeugend zijn, ja so what dan is hij niet gemeen zoals iemand ook al liet weten.

Zeker weet ik dat Dineke hem weer goed aan de praat heeft, er moet gewerkt worden maar dat word hem niet afgedwongen met de genoemde enorme sporen en andere "hulpmiddelen". Diegene die denkt daar iets over te weten moet wellicht eens kijken, of op een show kijken hoe haar paarden worden gewerkt? Haar paarden lopen niet meer midden in de nacht in een half donkere arena, worden niet tegen de muur op gestopt en vallen bijna om na tig maal spinnen en toch lopen ze braaf ze durven nog wel paard te zijn, niet totaal onderdanig. Zweepjes zijn ook niet nodig en geen sporen van tig in omvang en scherp en normale bitjes zijn genoeg. Mensen die het wel gebruiken weten wel wie ik bedoel die dat wel doen. Genoeg, Breeze staat weer daar waar hij gelukkig lijkt, hangt lekker over een bovendeur in een grote lichte stal te kijken naar de mooie dames zegt een keer zijn mening tegen de andere heren, werkt lekker en lijkt dat prima te vinden, kortom ......Laat diegene die weten wat ze doen maar met rust en kijk eens naar al die mensen die dat niet weten, met paarden trainen in de nacht, zweepjes enz enz waarom zij dat doen? Geen idee, of eigenlijk wel, maar ik wil het denk ik niet weten en me er niet aan ergeren. Eeen beetje plezier in de sport, eerlijk met de paarden en ze in hun waarde laten. Misschien wat minder zeuren en normaal werken met dieren, dan was dit allemaal niet aan de orde geweest. Dan was Breeze goed gereden had spieren gehad, was gelukkiger geweest op een stal met meer licht en hadden mensen hem niet hoeven "redden".hoewel Dineke erg veel verdriet heeft gehad dat hij werd weggehaald om verkeerde redenen.

crewmember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 10:41

Mijn laaste zin door omstandigheden even niet afgemaakt: maar wat ik daar wilde zeggen is dat Dineke er vrede mee had kunnen hebben wanneer er op correcte wijze met haar paard was omgegaan, ze miste hem enorm en was wel teleurgesteld over wat er was gebeurd. Maar alle ellende die er bij kwam van die mensen die zoals gezegd niet weten waar ze over praten, wel dat deed haar wel de das om en dat is wat ook mij dus zo stoort.
Kortom, laten we stoppen met dit en ons storten op het goede werk, dank al diegene die het wel goed met de paarden voor hebben en gezorgd hebben dat er een soort van recht is gedaan aan Breeze, hij is diegene die telt want hij beslist niet over zijn eigen leven dat doen mensen voor hem.
Laten we de paarden paarden laten en ze tevens in hun waarde laten, ze niet gebruiken als gebruiksvoorwerp dan moet het toch wel een stuk beter gaan worden. Als ik dan kijk naar mijn eigen oudje van 20 en de jongeling van 3 wel dan hebben ze het prima op stal en/of in de wei, ze zien er goed uit glimmen, zijn lekker ondeugend op hun tijd en zijn bereid om te werken wanneer het gevraagd wordt, als elk paard het zo had wel dan was er geen paardenleed volgens mij.
Een heel verhaal maar ik hoop van ganser harte dat het gezever nu over is, we weten allemaal dat niet iedereen elkaar mag en we het nooit eens worden over het trainen en de paarden.Maar elkaar zwarte pieten toespelen en achterbaks gedrag dat kunnen we hoop ik ooit afleren, net als het intimideren van de paarden.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:34

Heul vaaaag topic dit......Ik begrijp de insteek ook niet zo goed.
Ik geloof dat ik dit zo wil houden.

bussing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:40

CherokeeChum schreef:

Waarom begrijp je het niet wat er boven geschreven is??

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 06:12

Emmmm, dacht dat dit een foto topic was Knipoog

Heb nog een paar leuke foto's gevonden die gemaakt zijn tijdens een westerndemo begin augustus 2007.
Foto's van de jackpot trail (3e plaats) tijdens de wedstrijd van de DPHC in Haaksbergen moeten hier ergens op bokt staan Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

gr. johanna Doei, doei

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:44

bussing schreef:
CherokeeChum schreef:

Waarom begrijp je het niet wat er boven geschreven is??

Ik begrijp het topic wel.....ik snap alleen niet dat mensen dat hier uit vechten en ben niet zo geinterresseerd in dit soort oliebol.

Wat is ie mager Johanna ROFL Knipoog

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:47

Nee dat heb ik ook CC..
Ik snap het wel maar ik begrijp niet dat het hier moet, want iedereen weer dat via forums en msn gesprekken nogal eens verkeerd geinterpreteerd kunnen worden.

Bel elkaar op ofzo of ga bij elkaar op de koffie..

Groetjes Angela

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:58

Moderatoropmerking:
Na overleg blijft het topic gesloten. Het is ons duidelijk dat dit een paard met geschiedenis is, maar op het moment dat die geschiedenis aanleiding geeft tot zoveel geruzie, willen we dat níet op bokt uitgevochten hebben. We hopen dat nieuwe (foto)topics over dit paard gewoon zonder sneren heen en weer kunnen verlopen