[WN] Beppy al weer drie keer naar de JPK stables geweest.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

knuffelkont

Re: Beppy al weer drie keer naar de JPK stables geweest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 00:50

Hahahahahaha ik denk dat iemand na 30 jaar niet meer als on ervaren kan worden beschouwd en daar zijn er vele van ik blijf erbij dat je zelf altijd nog de vertrouwde bron voor je paard bent want jij gaat er het meest mee om en er is ook niet gezegt dat jpk een slechte trainer is nee er is gezegt dat hij in haar ogen een vreemd is en jij de eigenaar haar vertrouwde persoon >goed lezen< dat witte paarden een gevoeliger huid hebben is al jaar en dag bekend en dan gatat het niet om de witte haren maar om de roze onderhuid dus het blote huidje bij witte paarden met een zwater onderhuid is er niks aan de hand maar bij paarden met een roze onderhuid wel die verbranden 10x sneller in de zon dat een witte met zwarte onderhuid, de mijne heeft zomers een zon afwerende vliegendeken van Bucas om want hij heeft een roze onderhuid en verbrand anders levend en zijn snoet word dan ingesmeerd met zwitsal baby zonnecreme factor 50 zelfs in de winter als de zon iets te hard prikt moet ik hem al insmeren zo gevoelig is hij helaas en dat is voor hem echt niet leuk.
Onze welshpony heeft het zelfde probleem hij heeft een melkmuil en verbrand zomers levend als ik hem ook niet in smeer met zwitsal baby zonne creme factor 50

En sorry ik had best willen komen maar het is te ver weg al wil ik best komen zodra mijn bolle onder zadel is en bereden wat ik overigens wel zelf doe daar ik slechte ervaringen heb met zogenaamde trainers op trainings stallen maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn alleen ik vertrouw dat allemaal niet meer.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 10:30

Ariebren: Ik vind dat jij een heel leuk paardje hebt! En ook heel goed dat je hulp zoekt bij het zadelmak maken van jouw kanjer!
Het filmpje geeft idd een gespannen indruk en dat is jammer. Gelukkig heb je hulp van iemand die bewezen ervaring heeft en zichzelf ook succesvol bewezen heeft in de westernsport dus ik ga er van uit dat het helemaal goed komt en er aan gewerkt word!Succes met alles en ik hoop dat je filmpjes en foto's blijft plaatsen van de vooruitgang van jullie!

Knuffekont: Ik vind jouw commentaar weer nergens op slaan...sorry, maar mensen die roepen al 30 jaar ervaring te hebben en zichzelf niet bewezen hebben die hebben vaak de grootste mond over hoe het allemaal zou moeten gaan.
Je komt steeds terug op het vertrouwen wat het paard in haar moet hebben en niet in de trainer....
Ik heb jouw eigen paard gezien in Beilen en kan niet zeggen dat dat nou een fijne indruk heeft achter gelaten bij mij..helaas...
Jouw paard kreeg regelmatig flinke lellen van jou en maakte een méga gespannen indruk. Toen er een zweetdeken op zijn rug gelegd werd flipte hij helemaal! Mijn inziens vertrouwt jouw eigen paard jou niet en volgens mij kun jij ook best wat hulp gebruiken hierbij!
Ook al heb je 30 jaar ervaring zou mijn advies aan jou zijn: zoek hulp bij een goede trainer in plaats van jezelf op de borst te kloppen hoe goed je wel bent! Dat beeld heb je mij in ieder geval niet gegeven....
Dat je moet zoeken naar iemand die jij wel kan vertrouwen begrijp ik en wens je veel succes daarmee! Knipoog

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:02

Helemaal mee eens...
Maar wat heeft de gevoeligheid van de huid te maken met het zadelmak maken? Verward

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:12

Ben het ook helemaal met MissPK eens Ja Maar ik snap idd ook niet wat die gevoelige huid nou met deze discussie te maken heeft.. ?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 17:38

Ach en aan de andere kant.
Beppy heeft 3 jaar lang alleen maar staan te luieren en te vreten.
Wat maakt dan 5 tellen stress uit.

En die gevoelige huid is gewoon flauwekul.
Heb heel wat witte paarden meegemaakt en hoe meer je gaat smeren en dekens gebruiken, hoe meer problemen je in de zon hebt.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:38

ik heb een wit paard met hier en daar een vlek, ik ben in het begin heel bang geweest dat hij zou verbranden en zetten hem toen ook met een zonwerende deken in de wei, alleen ben ik er achter gekomen dat hij daar meer last van had dan gemak. Nu staat hij al weer een aantal jaar zonder deken buiten en heeft hij nergens last van soms lijkt het wel dat hij het zonnetje juist op zoekt. Zijn neus heeft eigenlijk alleen maar velletjes als hij vroeg op het land is gezet, dan is het gras nog nat, maar ook dat is minimaal. maar dat is ff erg off topic.
Top die cremello echt een heel gaaf beestje en hij kan natuurlijk niet beter staan dan bij Jp Knipoog ,want die is gewoon top !!!

migo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 07:02

Jp is een goede trainer en als je dit knuffelkont niet gelooft dan ga je naar hem toe en kijk je een lesje mee. Iedereen is welkom en zit gewoon op de bakrand en ik kan je vertellen dat hij superveel geduld heeft met een paard. En niet zo als bij sommige stallen: oh ff een paard zadelmak maken....hij neemt zijn tijd. Voor dit filmpje is hij al een hele tijd bezig om het paardje voor te bereiden, hij gooit dat er niet zo ineens op hoor!
Jammer voor jou dat je dit niet zo wilt zien

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:43

sluit ik me helemaal bij Migo aan.
Mijn paardje staat daar op stal en heeft net 2 maanden training achter de rug. NOU ik kan je vertellen ik ben bij veel trainingen blijven kijken en het is niets anders dan alles met beleid en vriendelijkheid.
En idd hij begint echt bij stap 1. De mijne was al wel zadelmak maar toch is hij bij het begin begonnen.
JP is idd iemand die zich al goed bewezen heeft door zijn kampioenschappen en ik moet eerlijk zeggen er zijn nog veel "top" ruiters die van hem kunnen leren. Bloos

Zadel is idd wat aan de grote kant voor Beppy maar JP gebruikt gewon graag zijn eigen zadel voor alle trainings paardjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:53

Goed dat je er hulp bij hebt Ariebren! Dat is verstandig! Ik heb met mijn jonge paard ook (2) wekelijks les, gaat heel goed! Is fijn om zelf veel te kunnen doen onder leiding van een meer ervaren persoon!

Ik hoor ook erg veel positieve verhalen van JPK, geloof zeker dat hij goed is!

Dat stress bij een paard niet erg is, daar ben ik t ten dele mee eens. Een beetje stress in nieuwe situaties is logisch, maar t moet niet teveel en vooral ook niet normaal worden gevonden dat een paard stress heeft, dat kan tot problemen leiden.

Dat paarden altijd bokken enz als ze voor t eerst een zadel op hebben, nou dan heb ik t bewijs van het tegendeel. Knipoog

dazmar schreef:
Zadel is idd wat aan de grote kant voor Beppy maar JP gebruikt gewon graag zijn eigen zadel voor alle trainings paardjes.

Ik mag hopen dat dit niet waar is Dazmar...een zadel (zolang niet boomloos) past nooit op alle paarden! Als hij daadwerkelijk met 1 zadel alle jonge paarden rijdt, vraag ik me af hoe die paardjes zich voelen. Er zullen er zeker een aantal zijn die pijn in hun rug krijgen. Tenzij hij boomloos rijdt, maar dat dacht ik niet. En ook met boomloos ligt t natuurlijk nog altijd aan t paard hoe het voelt.

Mijns inziens gaat t welzijn en de gezondheid van t paard vóór op t genot aan t kontje van de ruiter! Knipoog

Overigens heb ik t filmpje niet gezien...mocht dit paardje idd duidelijk aangeven dat het zadel niet prettig ligt (wat ik begrijp uit een aantal berichten) dan zou ik zeker een ander zadel op mn paard willen hebben. Ja

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:05

dazmar een beetje trainer heeft toch een aantal zadels liggen waar hij uit kan kiezen

als een paardje aangeeft (zoals op het filmpje duidelijk is te zien) dat het zadel niet lekker ligt(en dan zeg ik het nog heel netjes) dan trok ik het er weer gelijk af

ik vind het gewoon zo jammer
hebben we er eindelijk weer een nette correcte ruiter/trainer bij die laat zien dat je op deze manier op niveau kunt rijden , krijg je dit te zien en te horen Verdrietig

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:47

hij heeft niet maar 1 zadel hoor..., hij let ook echt wel op de paardenrug....pffffff
wat lopen jullie toch te Z E I K E N!!!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:14

@Silas: Waarom nou weer 'zeiken'? Als je foto's op Bokt plaatst, heb je de kans dat er mensen reageren die het zelf anders zouden doen. Diens mening zou je ook kunnen respecteren en op nette wijze pareren.

Ik heb er alle vertrouwen in dat JP rustig en netjes te werk gaat, maar persoonlijk hou ik ook niet van die grote klapperende zadels op jonge paardjes Dit zadel is veel te breed voor dit paardje, waardoor het aan de voorzijde over haar schouders valt en klappert op de rug. Ik zou kiezen voor een iets beter passend zadel en ook zou ik er voor het zadelmak maken de eerste tijd de stijgbeugels van af halen.

Dat is slechts mijn mening Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:20

silas schreef:
hij heeft niet maar 1 zadel hoor..., hij let ook echt wel op de paardenrug....pffffff
wat lopen jullie toch te Z E I K E N!!!

Jeetje Silas, doe eens rustig! Als je de tekst van Dazmar leest, komt daar naar voren dat het om een zadel gaat, logisch dat daar op wordt gereageerd en men dan er vanuit gaat dat het om maar 1 zadel gaat (want laten we eerlijk wezen, iedereen met meerdere zadels heeft wel een favoriet!).

Je mag er vanuit gaan dat een trainer meerdere zadels heeft, uit jouw reactie blijkt dat dit in dit geval zeker zo is, gelukkig maar, had ook niet anders verwacht van JPK!! Ja

Het had me wel verbaasd als er werkelijk maar 1 zadel was waar alle paarden mee gereden worden... Als een trainer maar 1 zadel zou hebben het de smoes zou gebruiken dat westernzadels altijd op alle paarden passen, dan zou ik zeker niet meer naar de trainer gaan! Maar goed, je kunt t ook op een andere manier brengen dan jij nu doet.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:01

ja nou het schiet mij gewoon in het verkeerde keelgat dat mensen zo reageren alsof ze zelf deskundig zijn! Had het misschien anders moeten formuleren Bloos

Ik heb JPK al zovaak in actie gezien en mijn eigen paard is door hem getraind. Mijn jaarling zal over een paar jaar ook naar hem toe gaan. De rust en eerlijkheid die JPK heeft zie je echt zo goed als nergens! Geloof me ik ben op een aantal stallen geweest en heb al meerdere trainers zien rijden in een losrij ring en werd er soms wel misselijk van. Wil niet zeggen dat ik deskundig ben want dat ben ik zeker niet! Maar ben wel heeeeel kieskeurig wie mijn paarden mag inrijden

Als iemand iets op bokt plaatst dan is dat uiteraard eenmoment opname, hoe kunnen jullie dan oordelen over zaken die jullie niet weten, zo typisch bokt, helaas heel jammer.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:37

Jij zit ook op bokt Silas...dus behoor jij ook tot t typische Bokt! Clown
Men struikelt zeker niet over de rust die JPK heeft en de kwaliteiten waarmee hij met paarden omgaat. T enige waar men over valt is dat t paardje duidelijk een zadel op heeft dat niet helemaal goed ligt. Verder niets. Zie verder iedereen beamen dat JPK een goede trainer is. Knipoog
Wat t zadel betreft kan ik t er alleen maar mee eens zijn... Maar ik hoor ook altijd zeer positieve verhalen en vind hem keurig rijden, dus daar zeg ik ook helemaal niets over!

Gelukkig heb ik ook een goede trainer die ook alles rustig en met veel respect oppakt! Ja

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:14

skippy1 schreef:
Jij zit ook op bokt Silas...dus behoor jij ook tot t typische Bokt! Clown

dat is dus totaal niet waar Haha! Ik doe niet mee aan dit soort onzinnige geneuzel.....
En kom nu gewoon voor mijn trainer op!!!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 18:43

Ik kan mij nog herrinneren dat JPK mijn hengstje Victorio in training had.
Helaas moest hij toen weer een zadel erbij kopen ivm de passing van zijn andere zadels.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:03

Sorry zal het ff rechtzetten. Hij beschikt idd over meerdere zadels alleen er is idd een favoriet bij! en ik heb ook helemaal niet gezegd dat hij of ik gezegd heb dat een westernzadel op alle paarden past.
Een beetje normaal mens weet dat maar ook boomloos past niet altijd hoor. Maar das weer een andere discussie Bloos

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:34

Ziet er toch goed uit allemaal.
Vrij normaal ,dat het paard even wat bokjes geeft,van 1ste keer zadel op de rug, vind deze nog meevallen. Haha!
Tja, en of het zadel past,kan ik niet van een bewegend filmpje zien, en als het wat klappert vind ik ook geen probleem, moet tie maar aan wennen, want er gaat nog wel meer gebeuren op zijn rug, als er eenmaal iemand op gaat, dus vooral wat minder sensitive maken. Is uiteindelijk ook veiliger voor de ruiter.
maw, het gaat nergens over,.................*zucht* Knipoog

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 23:00

jessiejanes schreef:
Ziet er toch goed uit allemaal.
Vrij normaal ,dat het paard even wat bokjes geeft,van 1ste keer zadel op de rug, vind deze nog meevallen. Haha!
Tja, en of het zadel past,kan ik niet van een bewegend filmpje zien, en als het wat klappert vind ik ook geen probleem, moet tie maar aan wennen, want er gaat nog wel meer gebeuren op zijn rug, als er eenmaal iemand op gaat, dus vooral wat minder sensitive maken. Is uiteindelijk ook veiliger voor de ruiter.
maw, het gaat nergens over,.................*zucht* Knipoog

Eindelijk iemand die het snapt en dus verstand heeft van een westernzadel.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 02:02

knuffelkont schreef:
Hahahahahaha ik denk dat iemand na 30 jaar niet meer als on ervaren kan worden beschouwd en daar zijn er vele van ik blijf erbij dat je zelf altijd nog de vertrouwde bron voor je paard bent want jij gaat er het meest mee om en er is ook niet gezegt dat jpk een slechte trainer is nee er is gezegt dat hij in haar ogen een vreemd is en jij de eigenaar haar vertrouwde persoon >goed lezen< dat witte paarden een gevoeliger huid hebben is al jaar en dag bekend en dan gatat het niet om de witte haren maar om de roze onderhuid dus het blote huidje bij witte paarden met een zwater onderhuid is er niks aan de hand maar bij paarden met een roze onderhuid wel die verbranden 10x sneller in de zon dat een witte met zwarte onderhuid, de mijne heeft zomers een zon afwerende vliegendeken van Bucas om want hij heeft een roze onderhuid en verbrand anders levend en zijn snoet word dan ingesmeerd met zwitsal baby zonnecreme factor 50 zelfs in de winter als de zon iets te hard prikt moet ik hem al insmeren zo gevoelig is hij helaas en dat is voor hem echt niet leuk.
Onze welshpony heeft het zelfde probleem hij heeft een melkmuil en verbrand zomers levend als ik hem ook niet in smeer met zwitsal baby zonne creme factor 50
.

Sorry maar hier moet ik ook op reageren!

Het is algemeen bekend dat ALLE paarden ongeacht de vacht kleur met een bles die onderliggende huid toont gevoelig zijn voor verbranding.
Het is een oude wijfs verhaal dat witte paarden met roze huid gevoelig zijn voor verbrandingen! Ik fok al jaren palomino's en heb kennissen in Texas en Australia ... niet bepaald de koudste en donkerste plaatsen ... die cremello's, paints en pintos de hele jaar door buiten hebben lopen zonder dat zij 'levend verbranden'.
Het is juist als je jaar in jaar uit de huid behandeld dat het week wordt en niet meer bestand is tegen de zon en weer.
Hun huid is niet anders dan die van zwart/bruin/vos gekleurde paarden dus is er ook geen reden om bij het zadelmak maken andere materiaal aan te schaffen!
De enige opmerking die misschien gemaakt kan worden over cremello's is dat zij met hun blauwe ogen gevoelige zijn voor sterke licht en hebben gewoon een paar seconden langer nodig om aan te passen aan de licht intensiteit of schaduw. Oh ja ... nog een opmerking over cremello's ... ze zijn 'mud rats'! Haha! Of zoals mijn nicht uit Australia zegt: 'mud magnets!'

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 09:50

migo schreef:
Jp is een goede trainer en als je dit knuffelkont niet gelooft dan ga je naar hem toe en kijk je een lesje mee.

Van deze uitnodiging, hoe goed bedoelt dan ook, krijg je spijt van.......... Knipoog

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 10:39

jessiejanes schreef:

Helemaal mijn gedachte hierbij!! OK dan!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 16:55

wat JP doet is heel normaal, zolang hij niet op het zadel gaat zitten is er niets aan de hand.
bokken dat doet elk paard dat onder het zadel komt de ene direct de ander wacht er nog even een paar dagen mee.
maar uiteindelijk bokken ze allemaal een keer onder het zadel.
ik heb liever dat ze het nu doen dan wanneer je er op zit.
ik weet zeker dat wanneer JP op het paard gaat rijden hij er een passend zadel op zal doen maar voor nu gaat het alleen om het gevoel van een zadel.
ook het feit dat de beugels aan het zadel zitten is alleen maar goed zo leerd het paard dat er iets in zijn flanken bengeld en zal later niet schrikken van het been als je daar perongeluk komt.
JP doet het opzich keurig en heel netjes menig amateur trainer zou een voorbeeld kunnen nemen aan deze prof.
maar goed je kent het spreekwoordt de beste stuurlui staan aan wal.
hier gaat dat spreekwoordt duidelijk op.
TS. gewoon door gaan op de weg die je hebt ingeslagen er is niks mis mee en het ziet er goed uit.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 21:44

Hier weer een filmpje van Beppy met zadel.
Je kan duidelijk zien dat Beppy's verzorg meisje een longeer fout maakt.
Degene die een geluidskaart hebben zullen mijn aanwijzing horen en de verandering in het gedrag van Beppy zien.

Afbeelding