Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ik snap idd ook niet wat die gevoelige huid nou met deze discussie te maken heeft.. ?
,want die is gewoon top !!!

dazmar schreef:Zadel is idd wat aan de grote kant voor Beppy maar JP gebruikt gewon graag zijn eigen zadel voor alle trainings paardjes.

Dit zadel is veel te breed voor dit paardje, waardoor het aan de voorzijde over haar schouders valt en klappert op de rug. Ik zou kiezen voor een iets beter passend zadel en ook zou ik er voor het zadelmak maken de eerste tijd de stijgbeugels van af halen.
silas schreef:hij heeft niet maar 1 zadel hoor..., hij let ook echt wel op de paardenrug....pffffff
wat lopen jullie toch te Z E I K E N!!!

skippy1 schreef:Jij zit ook op bokt Silas...dus behoor jij ook tot t typische Bokt!
Ik doe niet mee aan dit soort onzinnige geneuzel.....
jessiejanes schreef:Ziet er toch goed uit allemaal.
Vrij normaal ,dat het paard even wat bokjes geeft,van 1ste keer zadel op de rug, vind deze nog meevallen.![]()
Tja, en of het zadel past,kan ik niet van een bewegend filmpje zien, en als het wat klappert vind ik ook geen probleem, moet tie maar aan wennen, want er gaat nog wel meer gebeuren op zijn rug, als er eenmaal iemand op gaat, dus vooral wat minder sensitive maken. Is uiteindelijk ook veiliger voor de ruiter.
maw, het gaat nergens over,.................*zucht*
knuffelkont schreef:Hahahahahaha ik denk dat iemand na 30 jaar niet meer als on ervaren kan worden beschouwd en daar zijn er vele van ik blijf erbij dat je zelf altijd nog de vertrouwde bron voor je paard bent want jij gaat er het meest mee om en er is ook niet gezegt dat jpk een slechte trainer is nee er is gezegt dat hij in haar ogen een vreemd is en jij de eigenaar haar vertrouwde persoon >goed lezen< dat witte paarden een gevoeliger huid hebben is al jaar en dag bekend en dan gatat het niet om de witte haren maar om de roze onderhuid dus het blote huidje bij witte paarden met een zwater onderhuid is er niks aan de hand maar bij paarden met een roze onderhuid wel die verbranden 10x sneller in de zon dat een witte met zwarte onderhuid, de mijne heeft zomers een zon afwerende vliegendeken van Bucas om want hij heeft een roze onderhuid en verbrand anders levend en zijn snoet word dan ingesmeerd met zwitsal baby zonnecreme factor 50 zelfs in de winter als de zon iets te hard prikt moet ik hem al insmeren zo gevoelig is hij helaas en dat is voor hem echt niet leuk.
Onze welshpony heeft het zelfde probleem hij heeft een melkmuil en verbrand zomers levend als ik hem ook niet in smeer met zwitsal baby zonne creme factor 50
.
Of zoals mijn nicht uit Australia zegt: 'mud magnets!' migo schreef:Jp is een goede trainer en als je dit knuffelkont niet gelooft dan ga je naar hem toe en kijk je een lesje mee.
jessiejanes schreef:Tja, en of het zadel past,kan ik niet van een bewegend filmpje zien, en als het wat klappert vind ik ook geen probleem, moet tie maar aan wennen, want er gaat nog wel meer gebeuren op zijn rug, als er eenmaal iemand op gaat, dus vooral wat minder sensitive maken. Is uiteindelijk ook veiliger voor de ruiter.