[WN] les in dronten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: les in dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 12:42

cornelie schreef:
De site van Esther is http://www.estherdevries.com Haar huisadres is idd in dronten dus is het voor haar prima te doen lijkt mij om aan iemand in dronten les te geven.
Verder heb ik zelf 24 jaar in dronten gewoond en ooit eens bezig geweest met het opzetten van westernlessen. Ik heb toen in een wijde straal alle maneges aangeschreven om te vragen wat de bakhuur is etc etc. Toen nog diverse trainers aangeschreven maar de kosten zouden alsnog erg hoog zijn.
Lelystad kan je ook eens proberen, waterland quarter horses.

flauw dan, want esther de vries (etnzij ze een dubbelganger heeft) rekende behoorlijk wat aan kilometervergoeding toen ik dat vroeg...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 12:44

superpony schreef:
Ikenindi, mensen willen niet zomaar lesgeven als hun status er vanaf gaat hangen als ze willen starten. Of ze willen of niet, dat maakt niks uit. Als je op een bepaald niveau moet starten, kan je gewoon beter niet lesgeven, dat mag simpel niet. Dan moet je meteen hoger starten, dus tegen de trainers ed. Vandaar dat ik het zeg, dat veel mensen niet zomaar gaan lesgeven.

Waterland doet niks met lesgeven, want ook Fenna wil amateur starten en daar komt verder niemand lesgeven ook.

Buiten geld en afstand om, wil ik niet eens elke trainer, dus let wel op dat een trainer je aanstaat, want dat is denk ik nietaltijd zo.

Barry komt normaal bij mij in Zeewolde en heeft die dag een route en betaal ik echt niet vanaf Zuidwolde of terug.

En bijv 1x per14 dagen is best intensief om weer mee door te gaan. Heb je dus meer aan een goeie les dat je net even iets meer betaald, dan dat je steeds kleine bedragen weg aan het brengen bent...

Er zijn zeker wel meer mensen, maar sommige gaan mettrailer op pad of wat dan ook en het is moeilijk samen iets te doen. Succes

dat stukje snap ik niet helemaal wat je er mee bedoeld?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 12:45

Wranglerbutt schreef:
@Ikenindi: Uit je profiel kan ik opmaken dat je beperkingen hebt; zijn deze dusdanig gering dat een doorsnee instructeur daarmee overweg zou kunnen?
Tot zover ik weet zijn er helaas geen FPG- gediplomeerde westerninstructeurs...

jawel, alleen hakken uitdrukken ofzo roepen heeft bij mij geen nut. dat kan ik niet;) tenen naar binnen wel. zo staan mijn voeten nou eenmaal;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:48

ikenindi schreef:

Ik wel. Het heeft met een aantal regels te maken omtrent het starten in een bepaalde klasse op wedstrijden.
Op het moment dat je les geeft, moet je eigenlijk in de hoogte klasse starten zeg maar.
Daarom zijn er minder mensen die zomaar les willen geven, omdat ze dan meteen in de hoogste klasse moeten starten.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:51

Esther de Vries staat op de manege in Dronten..Ze geeft alleen les bij...op de flevomanege mag dat niet....
Dus het klopt wel dat ze in Dronten staat..
HC de Hoeve in Lelystad staat ze niet meer maar kan daar wel eventueel gebruik maken van de bak...

De meeste westernruiters hier in Dronten gaan naar Amersfoort..
(ik nog nergens paard nog te jong..Knipoog )

Lenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:50

Hee, staat Esther niet meer op de Hoeve ? jammer, wou net van het weekend er eens een kijkje gaan nemen. Er zijn dressuurwedstrijden (een vriendin rijdt mee) en ik dacht dan even 2 vliegen in 1 klap te kunnen slaan ....

Lenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:52

Ik denk ook dat je voor les het echt buiten Dronten moet zoeken. Mireille van Soldt in Leusden of Barry Schuurman in Drenthe kan ik aanraden.

Teetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:11

Hoi, misschien kun je eens bij de flevoruiters vragen of ze niet een westernles willen opstarten. Ze hebben Ester de Vries al in 'huis' dus naar een instructeur hoeven ze niet te zoeken. Ester wil vast wel les geven daar, maar mag dat officieel niet. Er zijn in Dronten diverse westernruiters en als het wat makkelijker toegankelijk is krijg je er vast meer. Je kunt het proberen. Volgens mij kun je overigens beter af en toe goed priveles krijgen, dan elke week slechte les in een grote groep! Dan ben je uiteindelijk duurder uit. Waar sta je in Dronten?

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:47

ikenindi schreef:

Hoi ikenindi,
Het zit zo: Als je AQHA of APHA start dan mag je alleen amateur-klassen starten als je ook echt een amateur bent en dus geen paarden van derden rijdt en geen geld verdient met lesgeven e.d. Elk jaar als je je amateurkaart aanvraagt moet je er weer voor tekenen dat je dat niet doet. Vork
Houd je je hier niet aan dan ben je automatisch professional in hun ogen en moet je (verplicht) in de open klasse starten en mag je niet meer bij de amateurs. De echte profs hebben veel meer tijd om te trainen en betere mogelijkheden (goede paarden van klanten) als amateurtje die af en toe eens lesgeeft en dan liggen de verhoudingen toch iets scheef.

Als ik zo je berichtjes lees, denk ik: "Zou ik dat meisje niet kunnen helpen?" Maar dan krijg je de volgende overwegingen:
Ikzelf woon in Tollebeek. Het zou voor mij ruim 50 minuten heen en 50 min terug zijn met de auto. Dan nog een uurtje lesgeven met napraten, dan ben je zo een hele middag kwijt. Dat zou ik niet voor niets of voor een fooitje doen (ik werk fulltime en heb meerdere paarden bij huis, wat ook veel werk is, dus er zou wel wat tegenover moeten staan als ik mijn spaarzame vrije tijd in jou steek, hou hard dat ook klinkt als je het zo opschrijft). Als ik er dan iets voor vraag wordt het ten eerste voor jou te duur en ten tweede ben ik mijn amateurstatus kwijt. Frusty
Zo kan je misschien snappen waarom je niemand kan vinden. Wil je iemand goed vergoeden voor zijn of haar tijd dan wordt het al gauw te duur. En vanaf de andere kant gezien, die paar euries verdienen per uur zijn het opgeven van de amateurstatus niet waard. Knipoog

Maar neem maar eens contact op met PB, misschien zijn er wel andere dingen waar we je mee kunnen helpen..... Doei!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 12:52

ik heb nu geregeld dat ik 1 keer in de week ga lessen in dronten bij de manege. dan neem ik haar daar aan de hand mee naar toe, en dan kan ik in de gehandicapte lessen. dat zijn gelukkig andere mensen dan waar ik laatst daar contact mee had, want die hadden mij te veel poeha, en te weinig verstand van paarden. die liepend ie beesten in elkaar te raggen omdat ze een proefje niet goed hadden gereden. daar kan ik dus echt niet bij.
maargoed. dat op de manege is dus gewoon les, en ik wil graag ook wat westerndingen leren. maar dat mag dus ook gewoon iemand zijn met ervaring die een paar keer komt als ik ga rijden en mij dan tips en uitleg geeft;)

Teetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:38

Ik ben toch heel benieuwd waar je in Dronten met je paard staat. Zelf rijd ik ook western en kom geregeld op de manege om te rijden. Als je lid bent van de flevoruiters mag je gebruik maken van de faciliteiten. Misschien zie ik je dan nog eens. Vraag me alleen af waarom je gaat rijden in een gehandicapte les, klinkt niet logisch tenzij je zelf gehandicapt bent.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 14:04

haha ik ben zelf gehandicapt;) ben rolstoelgebonden en kan maar 1 arm gebruiken;)

ik wordt geen lid van de flevoruiters, want die gehandicaptemanege huurt de bak ens tallen alleen van de flevoruiters, maar wie weet zie ik je wel een keer. zaterdag om 10 uur heb ik mijn eerste les;) kreeg net n mailtje;)

Teetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:25

Ow, nou dan hoop ik dat je het naar je zin krijgt. Ik rijd meestal 's avonds na de lessen en in het weekend overdag. Door de lessen zijn de bakken bezet. Als je een keer zin hebt om te komen moet je het maar zeggen, dan kunnen we daar afspreken. Ik wens je veel plezier met rijden, voor zover ik hoor zijn de lessen bij de gehandicapten altijd erg leuk. Rijd je wel op een westernzadel?

Teetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:27

Hmmm, ik heb net je filmpje gezien. Tja ik ben ook niet echt een boktlezer..... moet nog even wennen aan die links.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 20:33

Teetje schreef:
Ow, nou dan hoop ik dat je het naar je zin krijgt. Ik rijd meestal 's avonds na de lessen en in het weekend overdag. Door de lessen zijn de bakken bezet. Als je een keer zin hebt om te komen moet je het maar zeggen, dan kunnen we daar afspreken. Ik wens je veel plezier met rijden, voor zover ik hoor zijn de lessen bij de gehandicapten altijd erg leuk. Rijd je wel op een westernzadel?

jup, barefoot western... ik zou t leuk vinden om eens af te spreken. zeg maar wanneer;) zaterdag ben ik er overdag met mij n eigen paard in ieder geval. vanaf kwart voor 10;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 20:34

Teetje schreef:
Hmmm, ik heb net je filmpje gezien. Tja ik ben ook niet echt een boktlezer..... moet nog even wennen aan die links.

bedoel je die vanuit mijn onderschrift?

Teetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:53

Hoi,
Als ik zaterdag tijd heb kom ik wel even kijken bij je les. Ja ik bedoelde je onderschrift. Misschien spreek ik je zaterdag en anders wordt het zeker vervolgd. Ik ga rijden.....
Doei

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 09:09

oke, leuk. anders spreken we een keer af. kom ik bij jou kijken. kan ik een beetje wat afkijken;)

Teetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:01

Ja is ook goed, kijken we bij elkaar af.... hahaha....

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 10:22

whaha, bij mij valt weinig af te kijken hoor;)