Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik maakte Francis op dit topic attent omdat zij IMO erg goed op de hoogte is van de regels wbt toiletteren in de QPA-showbusiness 

Vera schreef:spatter schreef:el camino ik zou zeggen, koop een barbie paard!
Ooit een Barbie paard gehad? Die hebben geen haar, die zijn helemaal glad en haarloos
Daar heb ik zelf menig jury over gesproken.
)
Dan zou half de paarden in de VS dus altijd verwod rondlopen
Ik dnek dat het toeval is 
ElCamino schreef:Verder zijn opgeschoren kootholtes handig, geen mok en zo...

spatter schreef:precies, ze vind al die haren toch JECH, nou dan heeft ze een paard zonder die haren
er zit een grens tussen je paard schoon en netjes houden en alles er maar af scheren waar jij anders wat meer werk aan hebt

Citaat:en als een jury niet door de haren kan heen kijken kan hij wat mij betreft de pot op
als tastharen moeten gaan uitmaken welk paard mooier is vind ik de hele boel nog triester
aan organisaties om jury's uit te zoeken die een beter oog hebben voor bouw en bewegen

ElCamino schreef:ik ben het helemaal met Francis eens.
Ik ben allergisch voor al dat haar op die paarden![]()
Mijn paard is ALTIJD kaal, oortjes eruit, deel van de manen eraf zowel bij de oortjes als bij de schoft, de tastharen rond de ogen, neus, kinharen alles is weg...JECH!!!
Kootholtes en kroonrand kaal. Verder 3x per jaar alles eraf van de vacht....
Ook nog eens in de Cowboy Magic, staartzak etc etc....
Ik vind zelf dat het gewoon hoort bij showpaarden!
En ook denk ik dat inderdaad ze op stal geen tastharen nodig hebben. Hij redt zich prima in de box en paddock. Is nooit stuk oid....
je bent grappig Bert.
Hoe ver ga je? Eerst 1 uurtje rijden? Straks 24 uur rijden? Hoe ver ga je? eerst 1 uurtje op stal... straks 24 uur op stal? Hoe ver ga je? Eerst in een paddock van 100x100, straks in eentje van 1x1?

En ik denk dat een ieder wel duidelijk is wat ze doen.
Maar daar gaat het nu niet om.
Want de paarden staan het liefst gewoon 24/7 buiten in een lekkere wei. Maar das nou eenmaal de realiteit niet. En wel "zeuren" over scheren, maar niet over spoorgebruik, bitgebruik, slechtpassende zadels gebruik, enz enz enz vind ik gewoonweg raar. Dan vraagt ook niemand wat het paard ervan vind en hoe onnatuurlijk het moet zijn voor ze om aan een dubbele longe door de bak heen te shouwen bijvoorbeeld, of een Endurance wedstrijd van 50 km te lopen. Of een Pleasure proef met het hoofd in een bepaalde houding waar ze weinig zien kunnen en waarvan ze niet mogen opkijken. Enz enz enz 
sflj schreef:Daarnaast zie ik ze hun tastharen gebruiken. Om te voelen of er stroom op het draad staat, bijvoorbeeld. Hoe zouden ze dat anders moeten doen?