Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
horsea schreef:Waarom zou de combi van trainer en paard niet werken? Blijkbaar is ze bereid om te doen wat het best lijkt voor het paard. In dit geval door het advies van een osteopaat te volgen. Lijkt me prima toch?
maar even ter verduidelijking)

Deniies schreef:vandaag is nog de ostheopaat geweest. hij heeft heel erg last van hoofdpijn door ze ??SI systeem??
Dit systeem houdt heel ze lichaam in balans en zorgt dat het allemaal goed werkt. omdat die teveel aan de longeerlijn heeft gelopen kan die heel ze linkerkant over ze rug niet buigen. en aangezien ik nogal een typje van een paard heb reageerd die er heel hetig op. maar dit hoeft het niet te zijn. al hoop ik wel want dit is op te lossen. angelique heeft met de ostheopaat besloten helemaal vanaf 0 te beginnen nu moet die 3 dagen stappen en dan begint ze weer helemaal vanaf de longeerlijn en dan erop met draf. ik hoop dat dit werkt.
Sonja schreef:Overigens denk ik dat je met SI-systeem het SI-gewricht bedoelt, het Sacro-Iliacaal gewricht.
Het bekken van het paard is via het SI gewricht verbonden met de wervelkolom. Het bekken biedt plaats voor de aanhechting van spieren en is een gordel van botten.
Het paard kan (pijnlijke) rug- en bewegingsproblemen (belemmeringen) hebben die te maken hebben met het SI-gewricht:
* Instabiliteit of hypermobiliteit van het SI-gewricht, waardoor het sacro-iliacaal gewricht te beweeglijk en daardoor prikkelbaar en pijnlijk is.
* Blokkade cq beperking van beweging of fixatie van het SI-gewricht. De oorzaak van het niet functioneren van het SI-gewricht ligt dan in de beperking van het bindweefsel.
* Dislocatie of subluxatie (verplaatsing of ontwrichting), bv. onstaan door het vastliggen van een paard in een box of door overbelasting of een verstapping.
* Artritis of gewrichtsontsteking, waardoor het sacro-iliacaal gewricht pijnlijk is.
(uitleg van paardenbegrijpen.nl)
Deniies schreef:ik weet het allemaal niet met dat ostheopaat gedoe. hij is behandeld en we volgen eerst de ostheopaat op en dan pas jullie. ik denk dat dit niet een geschikt paard voor mij zal zijn wat we gaan doen weten we nog niet we zien het wel van de week.
garny95: ik weet niet waar je uit opmaakt dat het paard op veel plekken is geweest maar dat is helemaal niet zo. hij is alleen een keer op clinic geweest en dat moet zeker kunnen met een paard. ook heeft die op ze trainingsstal een paar dagen rust gekregen om te wennen. hij gaat zeker niet het land op ik los dit liever op dan dat ik nog 1 op het land zet. hij is hiervoor ook al zeker 4 maanden in alle rust geweest zodat we aan elkaar konden wennen en bij de oude eigenaar heeft die altijd daar gestaan en werd daar soms bereden en eventjes een weekje doorgetraind wat heel goed ging. maar rust heeft die genoeg gehad. en aan de hand vertrouwd die me helemaal alleen nog heel onzeker onder het zadel. ik vind het goed dat je advies geeft maar ik volg het niet op.