[WN] Reining slecht voor niet quarter en trainers te hard??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TiaraBungy

Re: Reining slecht voor niet quarter en trainers te hard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:54

okee dacht al:)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:55

ik heb samen met een vriendin ook tijdje bij Bo gelest.
en dat is super bevallen,hij is rustig en legt alles goed uit.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:57

oké:) weer een positieve reactie:) ik ga zeker een keer kijken.. of kan dat niet??

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:59

Om nog even op het oorspronkelijke topic terug te komen...
Bedenk wel goed dat je een momentopname hebt gezien. Ik heb ook één keer per jaar goed ruzie met mijn paard (zoals in elke gezonde relatie). En dat ziet er ook niet fijn uit. Het ligt er natuurlijk aan wat je gezien hebt, maar het kan zo'n dag zijn geweest (wat natuurlijk ook weer geen excuus is voor alles).

Verder merk ik dat engelse ruiters de westernstijl snel grof en dieronvriendelijk vinden. Ik denk dat dat komt omdat westernruiters bijvoorbeeld veel 'bumpen' en grote sporen om hebben. Engelse ruiters zien dat snel als schoppen met die sporen. Maar als je goed kijkt, zie je dat die sporen het paard niet raken. Die zijn meer bedoeld voor subtielere hulpen. Ze zijn zo lang en groot omdat je anders nooit de buik van het paard kunt raken. Ook vinden engelse ruiters vaak dat westernruiters veel plukken. Ik denk dat dat ook gezichtsbedrog is, omdat westerruiters met zulke lange teugels rijden, dat ze hele grote bewegingen moeten maken om contact op te nemen met de mond. Dat ziet er heel grof uit. Ook zie je relatief vaak bij western dat een paard zijn mond opent. Dat is natuurlijk sowieso geen goed teken, maar bij engelse hoofdstellen zit de mond dichtgebonden, dus zul je het nooit zien. Het zegt dus niet dat er bij western meer in de mond getrokken wordt.

Ik weet niet wat je gezien hebt, en ik wil ook niet zeggen dat je het verkeerd gezien hebt. Maar misschien moet je je inderdaad wat meer verdiepen in het hoe en waarom.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:08

daar ben ik het absoluut mee eens, maar ik denk toch wel dat ze gelijk heeft, maar daar geef ik mijn mening niet meer over;)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:43

Ik wil ook even reageren. Ik zit al ruim 10 jaar in de Westernwereld en heb het nodige gezien/geleerd.
Ik ben van mening dat je Reining moet houden bij de paarden die daarvoor gefokt zijn. De aanleg en bouw hebben daar zeker mee te maken. Ook ben ik van mening dat je het leuk moet houden voor je paard dus afwisseling! Gaan paarden kapot aan Reining? Nee!!!! Ik heb de beroemde Ricky Stardust staan. Heeft alles gewonnen wat er te winnen viel. Heeft veel nakomelingen en beroerde trainers gehad. Maar nu 20 jaar oud en doet nog alles super! Het is een blij paard dat graag wat doet. Laat hem niet afwenden op een korte zijde of hij gaat af! Hij is dus geestelijk nog heel goed.
Natuurlijk, hoe meer geld er in het spel is des te minder er naar het paard gekeken wordt. Maar dat is bij alle takken van paardensport!
Goede trainers? JPK, Marco Spee, Bo Karsbergen. Dat zijn trainers die nog naar het individu paard kijken!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:05

Okee:) ik ga wss bij Bo kasbergen lessen..Lachen Ik heb geen quarter, maar ik vind dat elk paard het kan leren, al zullen ze er geen grote prijzen mee halen!! Dat weet k ook wel, maar voor mijn hobby vind ik het geweldig..Haha! en een paar wedstrijdjes voor de lol.. Ik ga mijn paard niet inruilen voor een ander paard dat het wél kan.. Dat vind ik niet eerlijk!! ik denk ook niet dat je het zo bedoeld..Knipoog en bovendien..: ik kan ook niet zonder hem!!(A)

Groetjes!!

p.s. Bun heeft vanmiddag voor de 1e keer gegleden vanuit galop!!!:D:D:D:D ben zo blij(A):$

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:15

Ik heb altijd bij Michel Sandijck gelest, Supper ruiter!!!
Enorm veel van hem geleerd, alleen toen hij naar Amerika en duistland ging reizen kreeg hij te weinig tijd om les te geven. Ook was het les groepje uit elkaar gevallen doordat er een paar stopte.

Ook altijd bij angelique ferdinandus geweest, geeft goed les, en laat je goed "luisteren" naar je paard. ze is af en toe wel streng, maar ik vind dat je dat altijd wel moet kunnen zijn als er een rede voor is.

Ik vind ZZ-Dressuur zieliger voor het paard dan reining.
Als een paard in het wild had moeten uitwijken of iets had hij ook gestopt en een soort roll-back gemaakt. Dat hoort bij het vlucht gedrag van het dier. Dat een paard bij ZZ-dressuur met zijn hoofd bijna op de borst moet lopen en dan ook nog eens pirouetten moet draaien vind ik op zich wel zielig. Maar ja, hangt er ook weer vanaf hoe je met je paard bent, denk ik. Verward

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:25

dat laatste vind ik ook hoor Knipoog
vind dit veel vriendelijker en véééél natuurlijker Knipoog ik laat me paard geen vage dingen meer doen Tong uitsteken

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:43

Ik zou iets beter naar de reining gaan kijken als ik jullie was Knipoog

De reining zoals die nu beoefend wordt heeft net zo weinig met de natuur te maken dan de ZZ dressuur Knipoog

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:45

ik vind van niet..

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:54

Leg eens uit als je wilt Lachen

Wat heeft de spins met de natuur te maken?
Wat heeft een stop van 10 meter te maken met de natuur?
Wat heeft het snel galloppere op een cirkel te maken met de natuur?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:06

ja.. maar qua houding van zijn nek of het zadel enzo.. het comfortabele vind ik veel natuurlijker..
tenminste.. vind het beter als dressuur..
lekker je paardje in de krul trekken en constant vasthouden en ondertussen lekker porren met je sporen..
nee.. dat is niet meer aan besteed.. Knipoog

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:08

bk_lover schreef:
lekker je paardje in de krul trekken en constant vasthouden en ondertussen lekker porren met je sporen..

Dat zeg ik, je zou iets beter naar de reining moet kijken en ook naar de bouw van een dressuurpaard vs reining paard Knipoog

Maar je mag je eigen mening hebben verders hoor Knipoog

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:14

ja das waar.. maar mijn paard heeft ook geen ''reiningbouw'' doet 't anders geweldig hoor.. 't gaat wel wat langzamer allemaal, maar hij doet 't wel..
Als je maar geduld hebt, en het niet in 2 maanden allemaal voor elkaar wil krijgen..