[WN] In Hand en cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flashyjac

Re: In Hand en cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:13

Pannenkoek schreef:
Jullie voorzitter heeft al gereageerd.......zoals ik het begrijp zullen jullie gewoon een cap op moeten tot de ALV Tong uitsteken ROFL

Scheve mond
...en in de showmanship dus ook, neem ik aan?
Nou heb ik persoonlijk geen moeite met de capverplichting tijdens rij-onderdelen, vooral omdat ik sowieso toch altijd al met cap train (ook al vind ik voor het gezicht een hoed tijdens een show mooier, maar dat is puur cosmetisch), maar showmanship met cap? Ik ben geen lid van het swrn forum, dus kan daar nog even niet inhaken op de vraag/discussie, maar dit betekent dus neem ik aan ook dat ik in maart moet gaan showmanshippen met cap? Verward

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:16

DubbelDun schreef:
Overigens Blaze.... sinds de invoering is er al meermalen Showmanship At Halter gestart geworden en naar mijn weten altijd met hoed op en geen helm, dus is het niet meer dan logisch dat voor de IHT dezelfde regels zullen gelden en natuurlijk ook omgekeerd dat áls de IHT een helmverplichting krijgt dat dit ook voor de SAH gaat gelden Knipoog

En daarom verwachtte ik zowel een hoed in SAH als IHT...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:17

Zullen we met z'n allen gaan showmanshippen en iht'en met een hoed bovenop onze caps vastgetaped? Haha! Best of both worlds en even belachelijk als de regel die ons opgelegd wordt Knipoog

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:22

gera schreef:
(ook al vind ik voor het gezicht een hoed tijdens een show mooier, maar dat is puur cosmetisch),

En waarom zou een cosmetiche reden een ongeldige reden zijn Verward

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:26

Mijn inziens is er helemaal geen discussie...het staat in de regels die al van kracht waren gegaan dus.. Gestoord
Ik vind het in principe niet zo vreemd dat die dan ook nageleeft worden....

Maar we kunnen allemaal dus achteraf tegen stemmen op de ALV...en ondertussen tot dan gewoon met cap op ook alle IH onderdelen starten...of niet natuurlijk... Doei!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:49

DubbelDun schreef:
Overigens Blaze.... sinds de invoering is er al meermalen Showmanship At Halter gestart geworden en naar mijn weten altijd met hoed op en geen helm, dus is het niet meer dan logisch dat voor de IHT dezelfde regels zullen gelden en natuurlijk ook omgekeerd dat áls de IHT een helmverplichting krijgt dat dit ook voor de SAH gaat gelden Knipoog

Volgens de uitslagen op de wran site is er nog geen SSH uitgeschreven sinds de invoering van de cap regel.Misschien vergis ik me.
Maar dan nog is regel 400 gewoon van toepassing.(met dien verstande dat sinds de capregel is ingevoerd in de L5 t/m L3 en tot 14 jaar een hoed geen optie meer is.
Dus een fout van de jury als er in de SSH een hoed op mocht.

DubbelDun schreef:
Toch wel leuk om te lezen dat men daro ook wakker wordt Knipoog

Ik ben meestal wel wakker,maar ben geen wran bestuurslid dus mijn antwoordt is net zo legitiem als dat van wie dan ook.Dus dat is niet veel waard.

nielsd schreef:
kom op zeg, de wran kan ook de capverplichting in zijn eentje beslissen en alles. Dan kunnen ze dit ook wel afschaffen...

Dat zou je kunnen denken dat de wran dit beslist,alleen is dat niet zo.
Ze zijn een beetje gretig geweest om die beslissing te maken.
Maar ik denk dat de KNHS daar alles mee te maken heeft.

Pannenkoek schreef:
Ik heb er met Chris over gehad op de 2e Kerstdag en die vind dat je geen cap op hoeft bij de IHT, het kan zijn dat hij dat alleen voor de workshop bedoelde maar dat denk ik niet.

Waarom stellen jullie niet voor om daar per omgaande een besluit over te laten nemen, het bestuur kan daar met een beetje goede wil vandaag wel uitsluitsel over geven.

Kijk als een jurylid (en niet de eerste de beste) dat vind dat is het inderdaad niet moeilijk om dit nu te beslissen.
Je moet het alleen ff doen

Goed ik ben heel erg blij met mijn QH
Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:52

Misschien is het verstandig van de wran om eerst eens te stemmen of de leden wel bij de KNHS willen. Voordat je dit soort onzin krijgt...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:58

@Rob: ik ben blij dat je weer besloten hebt hier te posten Knipoog (geheel offtopic, maar ik wilde het wel even kwijt) Haha!

Ik heb niet de resultaten van alle shows ná het NK bekeken, dus als jij zegt dat er geen SAH is uitgeschreven dan geloof ik dat direkt.
Maar laten we eerlijk zijn, ik denk dat als er starters gestaan hadden dat die zwaar verbaasd zouden zijn als ze hadden gehoord dat men een helm op moest. Want vooraf duidelijk gecommuniceerd is het niet of laat men bij de WRAN dit soort belangrijjke wijzigingen 'zweven' totdat er een starter voor de deur staat ??
Immers niemand heeft tot nu toe die link van regel 400 ook doorgetrokken naar de SAH en dankzij de TS (en IHT) is hier duidelijkheid in gekomen.

nielsd schreef:
Misschien is het verstandig van de wran om eerst eens te stemmen of de leden wel bij de KNHS willen. Voordat je dit soort onzin krijgt...

Op 2 maart 2008 kun je je stem laten horen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:03

nee, ik niet. Ben minderjarig...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:04

Ik ook! Minder dan 1x per maand Scheve mond
1 keer per jaar Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:04

ALV op een ZONdag?
Zal wel zaterdag 1 maart zijn dan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:09

Van de WRANsite:
Citaat:
Algemene Ledenvergadering Naar archief

Op 2 maart 2008 zal de WRAN ledenvergadering gehouden worden.

Tijd en plaats zullen zo spoedig mogelijk bekend gemaakt worden, alle Wran leden ontvangen een persoonlijke uitnodiging.
Hopende u voor nu even geïnformeerd te hebben,
Vriendelijke groet,
Peter Vet

Als je die al niet meer mag geloven wat dan wel Haha!
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 31-12-07 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:10

DubbelDun schreef:
Maar laten we eerlijk zijn, ik denk dat als er starters gestaan hadden dat die zwaar verbaasd zouden zijn als ze hadden gehoord dat men een helm op moest. Want vooraf duidelijk gecommuniceerd is het niet of laat men bij de WRAN dit soort belangrijjke wijzigingen 'zweven' totdat er een starter voor de deur staat ??
Immers niemand heeft tot nu toe die link van regel 400 ook doorgetrokken naar de SAH en dankzij de TS (en IHT) is hier duidelijkheid in gekomen.

Maar dat is in het verleden al heel vaak een discussie punt geweest**hoe is die regel bedoeld**
En als een regel niet helemaal duidelijk is dan beslist de jury hoe deze is te interpreteren (op dat moment)
Later zal dan duidelijk worden of dat zo blijft en of dit aangepast dient te worden.

Mijn interpretatie van regel 400 is dat dit geldt voor alle onderdelen.
Alleen is regel 400 geschreven toen er nog geen sprake was van een cap verplichting,dus toen heel duidelijk.(hoed moest cap mocht)
Nu is er een cap verplichting (i hate it,but i understand it) dus wat is nu wijsheid?????

Laten we eens uitgaan van een manege die straks gewoon zegt*ik heb een certificaat en iedereen MOET een cap op als je bij mij in de bak staat.Ik maak een uitzondering voor L1 en L2.
Moeten de inhand onderdelen dan een cap op of niet!!!!!!!

Oja,had ik al geschreven dat ik blij ben met onze QH Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:17

DubbelDun schreef:

Die duidelijkheid is er mijns inziens niet gekomen hoor.
Ik heb mijn interpretatie er op los gelaten.maar zoals al geschreven heeft die weinig waarde.
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 31-12-07 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:18

@Blaze: Dan hoop ik dat de jury minimaal L2-startgerechtigd is Knipoog en dat hij/zij idd zijn eigen oordeel zal volgen en niet zijn oren laat hangen naar een organisatie.
Iets wat overigens natuurlijk geen doen is, want een andere jury kan wel iets anders voorschrijven en dus kun je per wedstrijd dan een ander beeld krijgen.

Nu zal het niet zo druk meer zijn met wedstrijden tussen nu en 2 maart 2008, maar het lijkt mij niet wenselijk dat een vereniging zijn leden zo laat 'hangen' in onwetendheid.
Immers als je je sport als groeiend wil blijven uitdragen zou je blij moeten zijn met alle starts die je kunt krijgen en niet een ontmoedigingsbeleid voeren.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:15

Rob is blij met zijn QH (hoi RobH trouwens Pling ). Dat kan ik me langzaamaan héél erg goed voorstellen. Een capverplichting bij op-de-gron- onderdelen slaat echt nergens op.. Zoals een deel van de capverplichtingsargumenten al nergens op slaan en slecht zijn uitgezocht (of tenminste met oneigenlijke argumenten zijn ingevoerd). En nee, ik ben niet persé tegen een capverplichting voor bijvoorbeeld jeugd. Maar diezelfde capverplichting uit het raam kieperen als er een clinic gehouden wordt.. het betekent voor mij een behoorlijk respectverlies.

Tja.... ik heb geen quarterhorse. Ik kan er wel een lenen en open elders gaan starten. En zelf weer gewoon dressuur gaan rijden. Of geen wedstrijden gaan rijden. De lol gaat er wel behoorlijk af zo namelijk.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:26

Anya schreef:
Een capverplichting bij op-de-gron- onderdelen slaat echt nergens op.. Zoals een deel van de capverplichtingsargumenten al nergens op slaan en slecht zijn uitgezocht (of tenminste met oneigenlijke argumenten zijn ingevoerd).

Ik begrijp het niet,de wran heeft nog niet expliciet geschreven dat er een cap verplichting is voor de IH onderdelen.
Ik heb alleen regel 400 aangehaald,ik neem aan dat die duidelijk is.
Maar deze regel is van voor de cap verplichting,dus of deze regel simpelweg door getrokken kan worden naar de huidige situatie is een interpretatie die in het geheel op mijn conto komt.

En toch laat men het lijken alsof die cap verplichting voor IH onderdelen een feit is.

Dit is oa een rede dat ik niet meer heb geschreven op bokt.
Veel wordt meteen als waarheid aangenomen terwijl het wordt geschreven door mensen die de regels niet maken cq niet kunnen bekrachtigen.

Ik vind dat jammer

MAAR ik ben blij met mijn QH Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:31

Pannenkoek geeft aan de de capverplichting voor IH onderdelen een feit is. Ik begon met aangeven dat ik het een rare regel zou vinden als dat echt zo was. Mijn opmerking is kennelijk achterhaald daarna en het bleek een feit te zijn.

Maakt me ook niet zo uit.. of er nu wel of niet IH-caps moeten.. Ik vind de cap op het paard van een ander in Level 2 verplicht stellen al behoorlijk eh... nergens op slaan en ook niet goed onderbouwd m.b.t. verzekering. Die onderbouwing geldt namelijk ALLEEN voor mensen die op het paard van een manege-eigenaar starten.

En ja.. dit is door een aantal mensen zeer uitgebreid onderzocht Ja

En dit zou allemaal nog te pruimen zijn als men zelf het goede voorbeeld zou geven. Maar dat voorbeeld beperkt zich kennelijk tot het opleggen van een capverplichting in de eigen manege... Totdat een clinic gegeven wordt. En dan ben je echt heel erg verkeerd bezig. In mijn optiek dus.

Als het nu niet zo'n beladen onderwerp zou zijn geweest.. Maar dit onderwerp is wél erg beladen. En dan kún je dit soort dingen niet maken. En al zeker niet op het 'kennelijk toch officiele communicatie orgaan' wereldkundig maken.
Laatst bijgewerkt door Anya op 31-12-07 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:34

Goed, het is in elk geval geen feit totdat de wran dat schrijft.
De kans dat ze dat niet doen is mijns inziens nihil.

Voor de rest ben ik het volledig met je eens. Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:36

sorry, ik zat nog wat te editen terwijl jij postte, en ik kan me voorstellen dat je het met mijjn aanvulling niet persé eens bent.. Dus even een soort rectificatie Ja

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:00

Rob_H schreef:
Goed, het is in elk geval geen feit totdat de wran dat schrijft.
De kans dat ze dat niet doen is mijns inziens nihil.

Volgens mij doelt ook niet iedereen per definitie op jou hoor, Rob. Ik in ieder geval niet Bloos
Op het swrn forum wordt als volgt geantwoord door de voorzitter van de WRAN:

Citaat:
Ook voor hier, December drukte dus pas na acht dagen antwoord.
In mijn beleving is het antwoord wel eenvoudig.
L1 en L2 mogen een hoed dragen
L3 L4 en L5 hebben een cap verplichting, evenals ruiter tot 14 jaar.
Regels voorzien momenteel niet of de cap verplichting alleen geld voor op het paard, dus ook een mooie vraag voor de ALV hoe hiermee om te gaan.
Zal deze vraag in het sticky topic toevoegen.

Vr Gr Peter

Waaruit ik opmaak dat momenteel nog geen keiharde schriftelijke duidelijkheid is, maar hoe het vooralsnog in de regels staat er een capverplichting geldt voor L3 t/m L5 ruiters (en jonge jeugdruiters), en hierin (momenteel nog) geen onderscheid is gemaakt tussen onder zadel en niet onder zadel. Ik neem aan dat na de ALV meer duidelijkheid volgt, immers vinden voor maart toch weinig wedstrijden plaats. En stiekem hoop (en verwacht) ik dan natuurlijk dat een wedstrijdruiter naast het paard andere regels opgelegd krijgt dan de wedstrijdruiter op het paard.

Echter moet de capverplichting op FNRS maneges ook niet te zwaar worden opgevat. Mijn ouders zijn geregeld op een FNRS manege te vinden en de mensen die daar de paarden in de bak longeren, hoeven toch ook geen cap op.. terwijl je als het ware wel een paard begeleidt. Dit zeker niet om olie op het vuur te gooien, maar even aan te geven dat een capverplichting ook niet allesomvattend is

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:05

Volgens mij wordt dit de langste ALV uit de geschiedenis van de WRAN Cool

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:23

of juist niet
volgens mij is het gross tegen een capverplichting en tegen aansluiting
en als iedereen tegen aansluiting is hebben we het gezeur van de cap ook niet

eerlijk gezegd ben ik ook wel blij dat ik een paint en appaloosa's heb en verder kan uitwijken naar de reiningclub, waar volgens mij ook geen capverplichting komt terwijl die wel gebruik maakt van grote en dus aangesloten FNRSmaneges

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:07

Anya schreef:
Pannenkoek geeft aan de de capverplichting voor IH onderdelen een feit is.

Pannenkoek schreef:
.......zoals ik het begrijp zullen jullie gewoon een cap op moeten tot de ALV......

Er staat "zoals ik het begrijp"........dat is heel wat anders hoor Anya Knipoog Ik kan me wel voorstellen dat met het plotseling en koortsachting invoeren van de capregel niet aan de in-hand onderdelen is gedacht. Puur gelet op de WRAN-regels was het dus al een feit bij het invoeren van de capregel. Dien vandaag gewoon het verzoek in op het SWRN-forum, gericht aan het bestuur van de WRAN, om binnen een redelijke termijn (bv 10 dagen) uitsluitsel te krijgen omtrent de capverlichting bij de in-hand onderdelen en vraag vrijstelling hiervoor. Motiveer ook waarom je dit niet tot de ALV wil laten wachten.

Ik geef dus niets aan...........en ben ook héééél blij met m'n Kwarter, maar dat was ik toch al Tong uitsteken

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:09

Inmiddels de tekst gezien.. en zo zou ik het ook begrijpen... Cap verplicht en op de ALV mag je er dan wat van vinden of zo. Dus we begrijpen het beiden op dezelfde manier.