[WN] Wie combineert western en springen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 08:25

cowboyharry schreef:
Als je een duidelijk verschil in optuiging gebruikt, Western zadel tijdens het western rijden en een spring c.q. v.z.heids zadel bij het springen, zal je paard door het verschil in zadel en het liefst ook in hoofdstel zelf het onderscheid gaan maken in wat van hem verwacht wordt.

Lovers Wat heb ik toch een slimme pony.... Ze springt gewoon over een hindernis als ik haar daar overheen stuur vanuit m'n westernzadel... Probeert er niet eens side overheen te stappen Lovers

Waarom zou je niet met je westernzadel kunnen springen Cowboyharry? Heb jij in het bos ook een springzadel bij je voor als er een boom over het ruiterpad ligt? Tong uitsteken Knipoog

cowboyharry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:07

Sonja,

Probeer met een westernzadel maar eens over een hindernis van 1 meter of meer te springen en stel de vraag dan nog een keer, als je dan nog niet weet waarom.
Zo'n zadelknop in je buik fo elders is echt geen pretje, dat kan ik je verzekeren. En naar mate je hoger springt komt hij steeds dichter bij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:42

Ik denk dat als je het over sprongen van 1 meter en hoger praat dat je het niet meer over een simpel sprongetje hebt. Ik ken maar weinig situaties in de natuur die die hoogte hebben en veilig gesprongen kunnen worden zelfs met een engels zadel.

Voor het hogere werk lijkt het mij idd handiger om een gewoon springzadel te nemen. Knipoog

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 00:41

cowboyharry schreef:
Sonja,

Probeer met een westernzadel maar eens over een hindernis van 1 meter of meer te springen en stel de vraag dan nog een keer, als je dan nog niet weet waarom.
Zo'n zadelknop in je buik fo elders is echt geen pretje, dat kan ik je verzekeren. En naar mate je hoger springt komt hij steeds dichter bij.

ja.. dat schreef ik dus ook al, auwwww

ik begon ook 'leuk' met een sprongetje... steeds iets hoger... dan kom je die 'knop' vanzelf tegen hoor Haha! tenzij je 'recht' blijft zitten, maar dat laat je ook wel als er 1 mtr. sprong voor je neus staat... Haha!

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 08:23

Tja Harry als je over de Eiffeltoren probeert te springen is dat ook gedoemd om te mislukken Haha! We hadden het over een sprongetje, niet over een flatgebouw *LOL* Een meter hoog is al tot Mileen d'r boeg, dat durf ik met een springzadel niet eens, zo'n springheld ben ik nou ook weer niet....
Maar op die manier lust ik er nog wel eentje. Dan kun je dus ook niet springen met een dressuurzadel (dan is 1 meter ook niet grappig meer) en niet dressuren met een springzadel (wordt in de Grand Prix ook niet als lollig ervaren) etc.

In "normale" situaties (trailparcours, bos, sprongetje in de bak voor de gein) kun je prima met je westernzadel springen, mits je ook een beetje controle over je eigen lichaam kunt bewaren boven de sprong, want als je te veel 'vouwt' dan is dat weer een nieuw geval van nooit grappig.... *LOL*

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 21:47

ik doe zo veel dingen met mijn haflinger dat ik soms niet weer weet wat we aan het doen zijn. ga ik met western zadel de bak in kom ik regelmatig allen maar met een toutje er weer uit. alles is mogelijk Knipoog