ervaringen met deze endurancezadels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: ervaringen met deze endurancezadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:16

Hij kon maximaal 2 maten breder gemaakt worden zei de zadelmaker.

Anouar veranderd constant, het zadel is ook al een paar keer aangepast. Meerdere keren door de kussens aan te passen en nu dus de boom (maar Anouar is de laatste keer ook wel heel veel ronder geworden, dat gebeurd normaal niet zo)

julietink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:36

Citaat:
mijn tinker is 10 jaar
dus wordt niet meer breder als ze nu is

dat hoop ik ook voor je met dit vreetras!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 08:20

julietink schreef:
Citaat:
mijn tinker is 10 jaar
dus wordt niet meer breder als ze nu is

dat hoop ik ook voor je met dit vreetras!
hoe bedoel je met dit vreetras Knipoog

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:44

ik ben zelf ook op zoek naar een ander zadel, ik heb nu ook een kieffer. ik rij ook alleen maar buiten. tis wel erg moeilijk en je leest hier ook erg veel verschillende verhalen, waardoor het niet echt makkelijk word een keuse te maken, ik heb ook aan boomloos gedacht maar lees er meer nagatieve dingen over dan positieve

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:58

Boomloos vind ik geen optie, en zal ik nooit doen.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:31

Ik ga morgen een Massimo passen Haha! Ben echt super benieuwd.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:47

Only_Hellen schreef:
Boomloos vind ik geen optie, en zal ik nooit doen.

't is ook wel prettig als je er dan een motivatie bijzet.
Nu komt het wel heel erg negatief over.

Voor mij is boomloos ook geen optie aangezien dit niet bleef liggen bij Devon, op Tinka lag het echter perfect!
Ik had een nieuw zadel voor Devon nodig, vandaar dat boomloos voor mij geen optie is, als ik voor Tinka een nieuw zadel nodig had gehad had ik wellicht een boomloos gekocht.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:55

Als je budget wat ruimer is en je voorkeur gaat uit naar een lederen zadel is in mijn ogen de Massimo een goede optie, heb je echter een wat minder budget heb je aan de JC Trekking ook een heel goed zadel wat op de vlakke zitting na goed vergelijkbaar is met de Massimo ( het prijskaartje van de JC is ongeveer 800 en de Massimo 1150 )

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:25

Ik heb twee jaar met heel veel plezier op een Podium gereden maar toen ik de pasvorm niet meer optimaal kon krijgen, ben ik overgestapt op de Pegaso. Ik rij er nu 4 maanden mee en ben echt wildenthousiast over dit zadel!

Een vriendin van mij heeft een Massimo trail en dat vond ik ook heel lekker zitten. Pegaso heeft naar mijn idee een vrijere zit t.o.v. de Massimo, Pegaso heeft meer mogelijkheden om de pasvorm optimaal te krijgen maar daar hangt dan wel een prijskaartje aan... Circa 1800 euro kost de Pegaso, ik kon gelukkig mijn Podium inruilen en een 2dehands Pegaso overnemen waardoor ik een stuk minder kwijt was. Met een kleiner budget zou ik voor een Massimo gaan.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 18:22

ik ga zeker de massimo januari passen en proberen
maar wil ook zekerdeze 3 willen uitproberen:
levezou,
florac
margeride

vindt ik ook erg mooie zadels en veel contact met het paard

zijn er ook mensen die 1 van deze 3 zadels hebben en zo ja wat zijn de ervaringen?

http://www.greendistance.nl

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:10

Evelyne79 schreef:
't is ook wel prettig als je er dan een motivatie bijzet.
Nu komt het wel heel erg negatief over.

Ik zat op mijn werk en kon mijn post niet afmaken. Maar mijn motivatie is dat er behoorlijk veel negatieve ervaringen over drukverdeling zijn met boomloze zadels. Ik ben niet topzwaar, maar ook zeker niet licht, en zal mijn paard daarom in de weg zitten vwb de drukverdeling.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:24

Ik heb sinds vandaag een Massimo Trail op proef, het zadel zit echt super! Femcke loopt er ook erg fijn onder. Het testzadel is iets te breed, dus het 'echte' wordt een maatje smaller en nog wat op haar aangepast. Ik ben heel enthousiast over het zadel en de zadelmaker (Herman van de Country Mill) tot nu toe!

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:26

Gaaf zeg. Ik ga ook voor dit zadel. Hoor er niet anders dan goeds over.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:11

Dribbelkont schreef:
levezou,
florac
margeride

zijn er ook mensen die 1 van deze 3 zadels hebben en zo ja wat zijn de ervaringen?

Ik heb een Gaston Mercier (type Levezou) zadel (foto staat in m'n profiel!).
Het zadel is aangemeten dvm een mal door Esther van Green Distance. Ik ben er erg tevreden over, het is zeer mooi kwaliteit en vederlicht. Ik zelf zit er ook echt super op.
Voor mijn paardje was de massimo niet mogelijk (dit vond ik ook wel een erg mooi zadel), Esther legde het erop en kon me meteen duidelik maken dat ik geen 'engels' zadel mocht nemen voor mijn paardje. Ze is namelijk lichtelijk overbouwd op de spieren achter haar schouders en deze spieren worden door de zweetbladen van een engels zadel opgesloten waardoor ze met erg korte pasjes begon te lopen. Met de GM geen problemen mee, ze loopt er vrolijk mee rond. Paardje gelukkig, baasje gelukkig! Haha!

julietink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:02

Dribbelkont schreef:

hoe bedoel je met dit vreetras Knipoog[/quote]

even off-topic, je wilt toch niet zeggen dat je de enige tinker hebt die niet maar aan een ding denkt....?

Citaat:
deze spieren worden door de zweetbladen van een engels zadel opgesloten waardoor ze met erg korte pasjes begon te lopen.

dat zou die van mij dan ook weleens kunnen hebben, want die loopt op elk zadel, dat richting veelzijdigheid gebouwd is, heel slecht. je ziet dan ook zo'n bobbel opgefrot spier zitten vlak voor het zadel.
volgende week komt Inge van Equestor bij ons op stal, dan gaan we vanalles uitproberen.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:36

julietink schreef:
dat zou die van mij dan ook weleens kunnen hebben, want die loopt op elk zadel, dat richting veelzijdigheid gebouwd is, heel slecht. je ziet dan ook zo'n bobbel opgefrot spier zitten vlak voor het zadel.
volgende week komt Inge van Equestor bij ons op stal, dan gaan we vanalles uitproberen.

Ja daar moet je heel goed mee oppassen, veel zwaar gebouwde paarden hebben dit probleem in meer of mindere maten. Ik kon ook wel een dressuurzadel nemen, maar dat moest dan zodanig 'verbouwd' worden dat ik maar meteen voor de GM ben gegaan. Het zadel ziet er misschien wat veemd uit, maar we beleven er veel plezier aan! Het zit dan ook wel heerlijk, naar mijn mening beter dan een gemiddeld 'engels' zadel.

Van Equesor heeft mij ooit iemand gezegd dat die zadels niet het meest geschikt zijn voor zwaarder gebouwde paarden.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 18:53

julietink schreef:
Dribbelkont schreef:
hoe bedoel je met dit vreetras Knipoog

even off-topic, je wilt toch niet zeggen dat je de enige tinker hebt die niet maar aan een ding denkt....?

nee mijn tinkie denk wel aan eten maar krijgt de kans niet om dik te worden dus uitdijen doet ze niet Knipoog

Citaat:
deze spieren worden door de zweetbladen van een engels zadel opgesloten waardoor ze met erg korte pasjes begon te lopen.

volgende week komt Inge van Equestor bij ons op stal, dan gaan we vanalles uitproberen.[/quote]

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:13

Citaat:
Van Equesor heeft mij ooit iemand gezegd dat die zadels niet het meest geschikt zijn voor zwaarder gebouwde paarden.

Equestor is zowel een ruitersportzaak als een merk zadel. Als Equestor langs komt dan wil dat dus niet zeggen dat ze een Equestor-zadel gaat kopen - kan ook Podium, Pegaso etc. zijn. Die verkoopt Inge Zwan namelijk ook.

julietink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:57

Citaat:
Van Equesor heeft mij ooit iemand gezegd dat die zadels niet het meest geschikt zijn voor zwaarder gebouwde paarden

is dat zo? weet je ook waarom?
ik heb trouwens bij mijn paard het geluk dat dressuurzadels zonder verbouwingen wel passen. maar die levezou ziet er wel heel mooi uit, dat is een goede tip voor de toekomst.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:04

Ik heb een massimo trail via greendistance. Zij levert erg goede service en heeft eerst uitgebreid mijn paard opgemeten. Hoe het met reparaties enz zit weet ik niet, want het zadel ligt nog steeds perfect, dus geen gebruik van hoeven maken. De massimo kan idd maximaal twee maten breder worden gemaakt, ideaal voor het bredere paard!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:19

julietink schreef:
Citaat:
Van Equesor heeft mij ooit iemand gezegd dat die zadels niet het meest geschikt zijn voor zwaarder gebouwde paarden

is dat zo? weet je ook waarom?
ik heb trouwens bij mijn paard het geluk dat dressuurzadels zonder verbouwingen wel passen. maar die levezou ziet er wel heel mooi uit, dat is een goede tip voor de toekomst.

Dat was ook ivm met zweetbladen die eerder naar voor liggen waardoor die spierpartij bij sommige paarden (vooral bredere paarden) wordt samengeknepen. Ik heb de zadels nooit laten passen, dus heb het ook maar van horen zeggen hoor.
Ik ben zelf erg tevreden over de GM, ik heb de massimo ook uitgeprobeert maar daar zat ik niet zo lekker op als op de GM. Komt ook omdat mijn paard er voor geen meter mee kon lopen omdat dit zadel ook weer de schouderspieren vastzette.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:25

Jorie schreef:
Over Aafkje heb ik minder goede berichten gehoord...... Bloos

En ik hele goede!
Ik heb een western zadel van Willem Muijs, met wie zij samenwerkt. Dat is helemaal gemaakt volgens mijn wensen, met prachtige tooling, zit als een huis voor mij en als gegoten op mijn paard Haha!
Ik weet dat ze nu diverse soorten zadels maken en verkopen, ook met flexibele boom en boomloos. Zeker de moeite waard om te bekijken of contact op te nemen.

http://www.midwayusasaddlerywebshopandn ... enuid=4343
http://www.midwayusasaddlery.com/

Willem werkt momenteel hoofdzakelijk vanuit Kansas waardoor hij hoge kwalitiet kan leveren voor een zeer acceptabele prijs.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:37

Mandyke schreef:
Dribbelkont schreef:
levezou,
florac
margeride

Ik heb een Gaston Mercier (type Levezou) zadel (foto staat in m'n profiel!).
Het zadel is aangemeten dvm een mal door Esther van Green Distance. Ik ben er erg tevreden over, het is zeer mooi kwaliteit en vederlicht. Ik zelf zit er ook echt super op.
Voor mijn paardje was de massimo niet mogelijk (dit vond ik ook wel een erg mooi zadel), Esther legde het erop en kon me meteen duidelik maken dat ik geen 'engels' zadel mocht nemen voor mijn paardje. Ze is namelijk lichtelijk overbouwd op de spieren achter haar schouders en deze spieren worden door de zweetbladen van een engels zadel opgesloten waardoor ze met erg korte pasjes begon te lopen. Met de GM geen problemen mee, ze loopt er vrolijk mee rond. Paardje gelukkig, baasje gelukkig! Haha!

Heb ook een Gaston Mercier zadel.
http://www.selles-gastonmercier.com/hor ... everac.php
Heerlijk zadel voor ruiter en paard, licht in gewicht zeer goede kwaliteit en zit fantastisch.
Wij zijn er bijzonder blij mee, ben dan wel geen endurance ruiter maar voor lange ritten is hij echt super comfortable.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:15

Dribbelkont schreef:
levezou,
florac
margeride

Ik had ook een Levezou. Heerlijk zadel vond ik het. Alleen mijn paard was er minder blij mee, ondanks dat het 2x terug is geweest om te worden aangepast. Ik geloof echter wel dat Alfie een uitzondering is. Overigens heb ik het zadel rechtstreeks in Frankrijk besteld, omdat Esther (Green Distance) toen nog geen importeur was. Naderhand heeft Esther mij wel heel fijn geholpen met de aanpassingen. Helaas heeft het niet mogen baten. Het zadel was wel voor het paard gemaakt, maar in dit uitzonderlijke geval was blijkbaar het paard niet voor dit zadel gemaakt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:34

En wat voor zadel heb je nu dan voor Alvaron?