Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:mijn tinker is 10 jaar
dus wordt niet meer breder als ze nu is
julietink schreef:hoe bedoel je met dit vreetrasCitaat:mijn tinker is 10 jaar
dus wordt niet meer breder als ze nu is
dat hoop ik ook voor je met dit vreetras!

Ben echt super benieuwd. Only_Hellen schreef:Boomloos vind ik geen optie, en zal ik nooit doen.

Evelyne79 schreef:'t is ook wel prettig als je er dan een motivatie bijzet.
Nu komt het wel heel erg negatief over.

Dribbelkont schreef:ik ga zeker de massimo januari passen en proberen
maar wil ook zekerdeze 3 willen uitproberen:
levezou,
florac
margeride
vindt ik ook erg mooie zadels en veel contact met het paard
zijn er ook mensen die 1 van deze 3 zadels hebben en zo ja wat zijn de ervaringen?
http://www.greendistance.nl
Dribbelkont schreef:hoe bedoel je met dit vreetras
[/quote]Citaat:deze spieren worden door de zweetbladen van een engels zadel opgesloten waardoor ze met erg korte pasjes begon te lopen.

julietink schreef:dat zou die van mij dan ook weleens kunnen hebben, want die loopt op elk zadel, dat richting veelzijdigheid gebouwd is, heel slecht. je ziet dan ook zo'n bobbel opgefrot spier zitten vlak voor het zadel.
volgende week komt Inge van Equestor bij ons op stal, dan gaan we vanalles uitproberen.
julietink schreef:Dribbelkont schreef:hoe bedoel je met dit vreetras
Citaat:deze spieren worden door de zweetbladen van een engels zadel opgesloten waardoor ze met erg korte pasjes begon te lopen.
Citaat:Van Equesor heeft mij ooit iemand gezegd dat die zadels niet het meest geschikt zijn voor zwaarder gebouwde paarden.
Citaat:Van Equesor heeft mij ooit iemand gezegd dat die zadels niet het meest geschikt zijn voor zwaarder gebouwde paarden

julietink schreef:Citaat:Van Equesor heeft mij ooit iemand gezegd dat die zadels niet het meest geschikt zijn voor zwaarder gebouwde paarden
is dat zo? weet je ook waarom?
ik heb trouwens bij mijn paard het geluk dat dressuurzadels zonder verbouwingen wel passen. maar die levezou ziet er wel heel mooi uit, dat is een goede tip voor de toekomst.
Jorie schreef:Over Aafkje heb ik minder goede berichten gehoord......
Mandyke schreef:Dribbelkont schreef:ik ga zeker de massimo januari passen en proberen
levezou,
florac
margeride
zijn er ook mensen die 1 van deze 3 zadels hebben en zo ja wat zijn de ervaringen?
Ik heb een Gaston Mercier (type Levezou) zadel (foto staat in m'n profiel!).
Het zadel is aangemeten dvm een mal door Esther van Green Distance. Ik ben er erg tevreden over, het is zeer mooi kwaliteit en vederlicht. Ik zelf zit er ook echt super op.
Voor mijn paardje was de massimo niet mogelijk (dit vond ik ook wel een erg mooi zadel), Esther legde het erop en kon me meteen duidelik maken dat ik geen 'engels' zadel mocht nemen voor mijn paardje. Ze is namelijk lichtelijk overbouwd op de spieren achter haar schouders en deze spieren worden door de zweetbladen van een engels zadel opgesloten waardoor ze met erg korte pasjes begon te lopen. Met de GM geen problemen mee, ze loopt er vrolijk mee rond. Paardje gelukkig, baasje gelukkig!
Dribbelkont schreef:ik ga zeker de massimo januari passen en proberen
levezou,
florac
margeride