Cassidy schreef:Als je een Quarter zoekt voor de reining, moet je wel rekening houden met de bouw, de bloedlijnen en de maat van het paard. Ik weet niet hoe groot jij bent, maar veel reining gefokte paarden zijn niet groot, voor het totale plaatje ruiter op paard zou je daar rekening mee moeten houden. Het is niet zo extreem als bij de dresuur (" ben ik te groot voor die pony" ) maar een persoon van tegen de 1.80 meter op een Quarter van amper 1.40m kan wat problemen gaan geven. Toch moet je niet te groot gaan zoeken, hoe groter het paard, hoe moeilijker het wordt om snel te draaien en alle manoevres die in de reining gevraagd worden uit te gaan voeren. Grote Quarters bestaan, maar die zul je zelden op hoog niveau in de reining tegenkomen.
Bovenstaande kan ik goed inkomen, in de springsport hebben grotere paarden ook meer moeite met snelle wendingen. Wat is nu de gangbare maat voor een goed reining/cutting paard. Is dat allemaal rond de 1.40 –1.50? Is een quarter van 1.60 te groot voor de hogere klassen in dit werk?