hype om met marylot te rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liezzie

Re: hype om met marylot te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:42

ik dacht aan rijden met maylot, zo'n soort dikke panty! haha
Kan mij voorstellen dat het voor endurance fijn is maar ik zou er niet zo mee rijden.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:46

Ik heb ook een halsterhoofdstel van marylot gehad. Ik vond t handig voor mijn jonge paard, kon ik het bit er zo aanklikken en ik kon het hoofdstel makkelijk verstellen!
Vond het hoofdstel ook erg makkelijk in gebruik en een mooi kleurtje! Echter, de tweede keer dat ik mijn paard aan het halster (dus zonder bit eraan) vastzet, schrikt ze en hangt iets naar achter. Ik hoorde alles knappen, materiaal en alle clipjes aan het hoofdstel. Materiaal zelf was helemaal doorgescheurd en welgeteld alle clipjes waren doorgebroken Boos!
Einde marylot hoofdstel natuurlijk! Vond het heel erg jammer, maar ben weer op een leren hoofdstel over gegaan!

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 17:45

mm def, dat is geen goed teken.
ik heb zelf een hanger gehad en die kreeg mijn running bear (ander merk, ook biothane) niet kapot. ik heb nu wel een marylot, maar geen hanger meer. dus het halsterhoofdstel is nog niet op kracht gezet.

ik zou gewoon even verhaal halen, want in principe zou het toch niet zo mogen scheuren en breken...

verder vind ik biothane vooral praktisch. Na een training zet ik het hoofdstel gewoon in een emmer water, dag erna er weer uit en schoon. geen gepoets, heerlijk!

julietink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:19

ik ben zo ook wel te herkennen....
mijn lieve beest heeft trouwens al twee keer iets aan het hoofdstel kapot getrokken, hij is echt lomp. ik heb het alletwee de keren van Goedhard gratis gerepareerd gekregen, omdat het in principe onder garantie valt.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 07:16

connie1964 schreef:
het valt mij op dat er veel over marylot wordt gevraagd,veel mensen gebruiken ook deze hoofdstellen.
Is dit een hype of niet.Voor wat betreft al die gillende kleurtjes, ik kan me niet voorstellen dat iedereen dat mooi vindt alhoewel ik me bewust ben dat smaken verschillen.
Rijden er ook mensen endurance met westernzadel en westernhoofdstel?

Nee hype niet maar ze zijn gewoon te krijgen, mijn vorige hoofdstellen waren van Podium en kwamen ook bij goedhard vandaan en nu van marylot (is meer aan je wens aan te passen en op maat te maken).
Ik heb zelfs een westernhoofdstel van marlot die ik ook weer om kan bouwen tot endurancehoofdstel. Hartstikke hip op shows waar iedereen met saaie bruine hoofdstellen rondrijdt Haha!

In westernuitvoering
Afbeelding

andere teugeltjes eraan en halstertje eronder en je hebt een enduranceuitvoering
Afbeelding

En het halster gebruiken we weer los voor onder het hoofdstel bij de mendurance
Afbeelding