Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Je kunt Dusty zien in de avatar van Adrienne. Ik geloof overigens niet dat het ras hierbij van belang is. 
als ik jou was zou ik Banjer twee weken bij een goede trainingsstal in training zetten met als doel te kijken of je paard geschikt is om omgeschoold te worden. Dat kunnen ze je na twee weken al aardig vertellen, plus hij krijgt gelijk wat goede basis mee! Evenals je zelf want je kunt er dan gelijk ook wat lessen bij mee pikken! Een vriendin van mij had ook een paard (nrps-er) waar dressuur mee werd gereden op een niet zo hoog niveau (meer vrije tijds dressuur zeg maar) en zij heeft haar paard in een maand om laten scholen. Na twee weken kon haar al verteld worden dat haar paard dit goed aan kon en al niet te dressuurmatig was getraind om het moeilijk te maken.

Adrienne schreef:Jeetje Jos, is dat paardje ernstig ziek geweest
wat een mooie
die koop ik.
) maar ook omdat western is naar mijn mening "paardvriendelijker" dan het echte dressuur.... nu ga ik daar gegarandeerd reacties op krijgen... ik bedoel dus niet dat dressuur niet paardvriendelijk is, maar voor mijn paardje wel.... Banjer kan ook niet echt tegen de "spanning" van het echte dressuur....