[WN] gewicht van westernzadels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 14:57

Maar is het nu nog te vroeg om een zadel te kopen en kunnen we beter wachten tot ze 3 is.
Of maakt het dan niet zoveel uit als we een iets te breed zadel kopen en dan corrigeren met zo'n pad?
Ik heb dus echt de ballen verstand van zadels en al heel wat zadels doorgemaild gekregen, maar het zegt mij allemaal niet zoveel. Ook heb ik van de week gereageerd op marktplaats op een zadel, dat zadel blijkt van zadelmarkt te zijn en nu las ik hier weer dat dat erg slechte kwaliteit is.
En maakt het nu wel of niet uit voor een jong paardje of je een wat zwaarder zadel erop legt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 15:34

Ik denk dat als je nu veel grondwerk doet en ze luistert/reageert goed op de commando's, en je went haar voorzichtig aan een beetje gewicht op de rug (engels zadel), dan zal ze straks als ze zo ver is dat je er op kunt zitten weinig problemen geven. Desnoods doe je een beugelriem om de hals om je aan vast te houden.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 13:32

XoNo schreef:
Ik heb een Billy Cook van een kleine 25 kg Lips are sealed Haha! Erg zwaar *LOL*
Qua kwaliteit maakt het niet veel uit, maar ik wilde een houten boom en dik leer. En dan krijg je een zwaar zadeltje Haha! Voor nog wat extra gewicht heb ik er ook aluminium beugels aanhangen

pff.. dat meen je niet.. een zadel van 25 kilo. Je sjouwt je een breuk man, en zo`n zadel moet je natuurlijk ook heel voorzichtig op een rug leggen. Niet dat je een ander zadel er wel op mag gooien, maar het gaat even om het idee he....

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 15:04

Ja, meen ik serieus...hij is erg zwaar. Je sjouwt je inderdaad een breuk, en ik weet inderdaad wel hoe ik een zadel op een rug moet leggen *LOL*

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 15:07

XoNo schreef:
en ik weet inderdaad wel hoe ik een zadel op een rug moet leggen *LOL*

Ja, zo bedoelde ik dat niet, dat was meer een vraag waar ik het antwoord al op weet. was niet gebiedender wijs bedoeld hoor Xono. Haha!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 19:17

Ik heb een Wintec westernzadel. Ik geloof dat ie 2 kg weegt. Heerlijk licht met opzadelen maar het ligt als een huis. Mijn pony is er errug blij mee ik had namelijk eerst een loodzwaar zadel. Frusty Ook het schoonmaken is lekker makkelijk met zo'n zadel doekje erover en klaar ben je. Dromen

groetjes van linda

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 22:59

Sando schreef:
Ja, zo bedoelde ik dat niet, dat was meer een vraag waar ik het antwoord al op weet. was niet gebiedender wijs bedoeld hoor Xono. Haha!

Weet ik, was je even aan het stangen }> Haha!
Maar eeh, kom mijn zadeltje maar eens voelen *LOL* Het is dat hij als een bankstel zit...anders Extreme duivel

celinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 11:40

Mijn westernzadel is zo rond de 20 kilo, zit een houten boom in en erg dik leer dus dan kom je al snel bij dat gewicht....

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 22:38

Pfff, nou dat soort zware zadels vind ik persoonlijk helemaal niks. Ik wil maximaal 10 kilo erop hijsen, lijkt me voor het paard ook het prettigste....Die wintecjes lijken me ook wel wat...maar zijn wel errug duur zeg!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 00:34

Franca, waarom zou dat voor het paard prettiger zijn? Wat als ik nou een zadel had van 10 kilo, en ik zelf 15 kilo zwaarder was, dan komen we toch op hetzelfde uit?