Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Topic: "Wat wil je bereiken in 2008 : Jiska schreef:misschien een keer goede dressuurpunten van de jury krijgen michael?? Haha

Daarnaast zitten ook veel gewone mensen met werk en andere verplichtingen.
) en kreeg te horen dat dat al jaren goed ging. De hindernis werd pas veranderd toen er andere (lees bekendere internationale) ruiters opmerkingen over maakten) Miky0 schreef:Dressuur afschaffen?
, maarja hoort erbij.
.
.

GvdT schreef:Heel veel ideeën zijn al genoemd.
Toch zou ik ook graag zien dat er meer crossen voor de AB-tjes en C tjes worden georganseerd. Daar rijden wel de ruiters van de toekomst. De meeste kinderen kunnen 3 of 4 crossjes rijden in cat AB. C-tjes mogen met de DE-tjes meedoen, maar of dat nu zo verstandig is voor die kleine hummels? De eerste crossen worden dan behoorlijke opgaves voor die kinders.
En het feit is dat het best veel werk is om "een hele cross extra" te bouwen voor een paar ABC combinaties. Kost toch veel tijd (en geld). Als je eerst in wil komen en wilt verkomen dat deze crossen een grote opgaven worden (die waar je met de DE mee moet) zou je wat meer oefencrossen kunnen doen. Maarja het blijft een moeilijk punt
Citaat:Over de inhoud van de cross. Er moet goed op gelet worden dat per klasse fair gebouwd word. Ik snap best dat er technische gebouwd wil worden. Maar ik zie liever iets stevigs met een technische draai dan allemaal van die kleine pruts sprongentjes. Vooral in de L wat toch al een (rottigere) overgangsklasse is, herinneren de mensen zich in de L paarden Diepenheim nog dat puntje dit jaar? Hoe leer ik mijn paard langslopen was de opmerking van mijn pa. Zulke sprongentjes moeten eigenlijk vermeden worden en dit is een taak van degene die de cross goedkeurd. Smal is goed maar je kan ook te ver gaan.
jenga_8 schreef:Citaat:Over de inhoud van de cross. Er moet goed op gelet worden dat per klasse fair gebouwd word. Ik snap best dat er technische gebouwd wil worden. Maar ik zie liever iets stevigs met een technische draai dan allemaal van die kleine pruts sprongentjes. Vooral in de L wat toch al een (rottigere) overgangsklasse is, herinneren de mensen zich in de L paarden Diepenheim nog dat puntje dit jaar? Hoe leer ik mijn paard langslopen was de opmerking van mijn pa. Zulke sprongentjes moeten eigenlijk vermeden worden en dit is een taak van degene die de cross goedkeurd. Smal is goed maar je kan ook te ver gaan.
hier ben ik het juist niet mee eens. Dat puntje was goed te springen, zo'n hindernis laat zien in hoeverre jij je paard onder controle hebt. Als je een langsloper hebt, moet je daar gewoon op trainen. Deze technische elementen zorgen ervoor dat een paard dat minder hoog in het bloed staat ook nog leuk kan eindigen. Anders gaat alles naar de volbloedjes(vooral in hogere klassen)

Miky0 schreef:GvdT schreef:Heel veel ideeën zijn al genoemd.
Toch zou ik ook graag zien dat er meer crossen voor de AB-tjes en C tjes worden georganseerd. Daar rijden wel de ruiters van de toekomst. De meeste kinderen kunnen 3 of 4 crossjes rijden in cat AB. C-tjes mogen met de DE-tjes meedoen, maar of dat nu zo verstandig is voor die kleine hummels? De eerste crossen worden dan behoorlijke opgaves voor die kinders.
Ja dat is een goed hekel punt ja. Ik heb zelf vroeger altijd met me Ctje tussen de DE gereden. Het was gewoon niet anders. moest ook zelfde hoogte in t springparcours doen.En het feit is dat het best veel werk is om "een hele cross extra" te bouwen voor een paar ABC combinaties. Kost toch veel tijd (en geld). Als je eerst in wil komen en wilt verkomen dat deze crossen een grote opgaven worden (die waar je met de DE mee moet) zou je wat meer oefencrossen kunnen doen. Maarja het blijft een moeilijk punt
sfranken schreef:Hindernisjury's: Die moeten van te voren goed ingelicht worden over hoe hun hindernis gesprongen moet/kan worden, wat niet en wat wel mag. (beetje l u l l i g) maar ook weer in WW toevallig de hindernisjury bij de hindernis waar sfranken is gevallen, had geen benul over wat er nou wel en wat er nou niet kon bij die hindernis. Ze moeten gewoon goed zijn ingelicht. Voor de rest vind ik het fantastisch dat al die vrijwilligers meewerken hoor!
Ow balen, had ik mijn cross wel uit kunnen rijden![]()

jenga_8 schreef:Ik wil hier niet al te ver op ingaan, maar die grondlijn is er wel degelijk gezien de hindernis gewoon rechtop staat(een paard kan goed inschatten wanneer hij moet afgaan, mits je recht en niet te hard aanrijdt), er staat zelfs een bloemetje voor. een balk die van de grond af hangt waar geen grondlijn is aangegeven is pas oneerlijk. Ik ben blij met dit soort hindernissen, dan loop je hier in het M niet meer tegenaan, want dat verschil is al zo groot. Dit soort hindernissen zijn niet gevaarlijk, maar wel moeilijker en dat zorgt voor een goede cross-uitslag want die is bij veel crossen nog steeds te veel gebaseerd op de dressuuruitslag. Bij Ede en Hattem, waren er in het L te veel brede makkelijk aan te rijden hindernissen, waardoor iedereen die cross foutloos doorkwam.
Maarja hier lopen de meningen dus uiteen.
(had jij daar een langsloper??)

GvdT schreef:Er worden ook crossen gebouwd voor 3 of 4 Z ruiters.
In Dijkgatsbos is het aantal ABC-tjes steeds meer toegenomen. Afgelopen jaar volgens mij 8 C-tjes en ook zoiets aan AB-tjes.
PB bouwt daar altijd voor de hele kleintjes, ongeacht of zijn kleinkinderen meedoen of niet. Texel had het dit jaar dus ook![]()
Als het duidelijk op een site en in het VP staat komen er gerust wel inschrijvingen.
Kan er zelf ook niets aan doen. Maar die reden daarboven is wel eentje waar een organisatie dan mee aan komt