[WN] WRAN, communicatie en besluitvorming en hoe het niet moet...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: WRAN, communicatie en besluitvorming en hoe het niet moet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:43

Slidding dan had ze toesteming aan Francis moeten vragen of ze het openbaar mocht maken, en dat heeft ze dus niet gedaan

En wat ik heel erg krom vind is dat de L1 en 2 ruiters mogen kiezen of ze een cap op zetten en van de L5,4,3 is het verplicht dat is niet eerlijk vind ik, want zo komt het op mij over dat de L1 en 2 ruiters hun hoofd wel mogen bezeren als ze eraf vallen en van de L5,4,3, mogen hun hoofd niet bezeren.

PlauGenGuy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 06:19

Citaat:
En wat ik heel erg krom vind is dat de L1 en 2 ruiters mogen kiezen of ze een cap op zetten en van de L5,4,3 is het verplicht dat is niet eerlijk vind ik, want zo komt het op mij over dat de L1 en 2 ruiters hun hoofd wel mogen bezeren als ze eraf vallen en van de L5,4,3, mogen hun hoofd niet bezeren.

Ik denk niet dat het criterium voor wel of niet het verplichten tot een een cap in een bepaalde klasse iets te maken heeft met het bezeren van je hoofd. Heel misschien, hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt heeft het iets met rijervaring/balans oid te maken. En dan niet alleen van jezelf, maar misschien ook van je concullega´s.....Dit wil overigens niet zeggen dat ik een voorstander ben van het huidige voorstel/voornemen.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:39

Ik sluit mij aan bij de post van Anya. Knipoog (scheelt een hoop typwerk)

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:11

de cap verplichting komt op mij gewoon neer dat de KNHS ons westernruiters willen verengelsen,wij zijn toch westernruiters ,kom op zeg
dan moet ook de hele entourage western zijn ,inclu hoed ... !!!
nog fff dan moeten we ook weer op veelzijdigheid zadels gaan zitten omdat je dan steviger zit of zo <noem maar een voorbeeld>

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:17

Moderatoropmerking:
Het topic gaat over regelementen besluiten van de WRAN en communicatie hierover, daarnaast over het openbaar maken van PB's.
Niet over het wel of geen dragen van een cap, graag on topic blijven.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:06

Vera het dragen van een cap gaat ook over de regels hoor

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:20

MSQuincyTE schreef:
Slidding dan had ze toesteming aan Francis moeten vragen of ze het openbaar mocht maken, en dat heeft ze dus niet gedaan

NIET MEE EENS, er stond in die post / dat topic niet eens van wie pb was!!!
Maar dat werd wel uitgebried hier besproken, jammer dat het zo moet zeg.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:08

smax .... : Ben dit helemaal met je eens, Komt een beetje DRAMA QUEEN achtig over. Waren er namen genoemd dan had ik de situatie anders gezien.

MAAR!! Bokt zou dan ook Bokt niet zijn Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 22:58

Toch jammer dat mede door bovenstaand soort opmerkingen veel mensen niet meer openbaar voor hun mening uit durven komen... m'n PB box staat vol met steunbetuigingen, maar aangezien ik me niet verlaag tot 't WRAN niveau én het hier ook - heel verstandig - niet toegestaan is, kan ik die berichten hier niet tonen. Ook jammer dat andere mensen het gewoon niet WILLEN begrijpen en alleen maar persoonlijk getinte opmerkingen kunnen gaan maken (gebrek aan werkelijk steekhoudende argumenten denk ik dan maar). LEZEN is ook een vak, als je dat zou kunnen zou je lezen waar het wel om gaat en weten dat dat niet om het PB-bericht an sich gaat, maar om de manier van communicatie die gewoon niet hoort bij een zichzelfrespecterende organisatie.

't Is mij inmiddels wel heilig, ieder zoekt het maar voor zichzelf uit, ik heb geen zin om nog langer m'n kop ten behoeve van anderen boven 't maaiveld uit te steken... ik start notabene niet eens WRAN, ben alleen meer dan 10 jaar lid geweest om de vereniging te steunen... en waarvoor? Om zelf afgebrand te worden als je probeert een probleem aan de kaak te stellen. Laten degenen die volgend jaar of over twee jaar nog leuke WESTERNwedstrijdjes willen starten dat zelf maar doen... of niet.... Maar niet achteraf gaan klagen dan... een gewaarschuwd mens telt voor 2...
Veel plezier verder.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 01:32

Drama queen achtig zijn niet mijn woorden, ik geef alleen aan dat ik het niet eens ben met de post van MSTQ
Daar word in dit topic teveel aandacht aan besteed.
Ieder zijn eigen mening, die laatste gequote was mijn mening, en ik zeg niet dat iedereen het daar mee eens moet zijn

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 07:23

Francis schreef:
maar aangezien ik me niet verlaag tot 't WRAN niveau én het hier ook -

Dat heb je wel gedaan door dit topic te starten imo.
Je had ook gewoon even kunnen mailen of bellen dat je het niet zo charmant vond. Maar nee, je blaast de boel enorm op. Storm in een glas water.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 07:49

Rom ik heb toch de indruk dat je wel heel selectief leest. Want wat Francis aangeeft is dat de WRAN haar het gevoel geeft dat ze als lid niet serieus wordt genomen. En dat de communicatie te wensen overlaat.

En nu geloof ik direct dat betrokken bestuurslid volkomen te goeder trouw een stuk tekst op een ander forum heeft gezet, maar dat moet je wel zien in het licht van een ander bestuurslid die aangeeft niet meer op bokt te komen omdat PB gelezen zouden kunnen worden (wat niet waar is). En dan komt het wel even in een ander daglicht te staan. De op bokt gelezen PB's komen nu immers wel op een ander forum te staan. Een forum waar betrokken ex-wranlid tot dan nog niet was geweest.

En wat ik dan zo triest vindt is dat iemand die 10 jaar lid is geweest uit solidariteit (want zelf in die jaren niet of nauwelijks is gestart) vervolgens op datzelfde forum persoonlijk aangevallen mag worden. En als daar onvoldoende reactie op komt, dan mag met hier nog even persoonlijk worden.

Ik heb eerder gezegd dat in de communicatie van de WRAN op het moment erg slecht vond. Toen doelde ik op de warrigheid en ondoordachtzaamheid waarmee informatie naar buiten kwam.

Inmiddels zie ik aan de wran gelieerde personen en aan de SWRN-gelieerde personen een gezamenlijke inval op een voorheen trouw lid inzetten.

Dat is geen warrige communicatie meer, dat is not done in mijn optiek.

En zelfs al zou Francis het meest vervelende WRAN-lid ooit zijn, dan nog ga je daar niet zo op in. Want het geeft m.i. wel een onplezierig aanzicht. Laat ik het anders zeggen...

Met zulke goede fijne vrienden, heb je geen vijanden meer nodig.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:51

Anya schreef:
Maar dat moet je wel zien in het licht van een ander bestuurslid die aangeeft niet meer op bokt te komen omdat PB gelezen zouden kunnen worden (wat niet waar is).

1 Ik snap waarom ik dat in dat licht moet zien Verward
2 Dat bestuurslid geeft aan dat het kan, niet dat het gebeurd Knipoog
3 Het kan niet..... weleens de mysql backup onder ogen gehad? pb's worden opgeslagen als platte tekst en niet gecodeerd.

Anya schreef:
vervolgens op datzelfde forum persoonlijk aangevallen mag worden.

Verward

Anya schreef:
Inmiddels zie ik aan de wran gelieerde personen en aan de SWRN-gelieerde personen een gezamenlijke inval op een voorheen trouw lid inzetten.

En dan lees ik selectief Verward
Alweer: ik ben het eens met dat het niet charmant is hoe het geplaatst is, maar er waren
- geen namen gneoemd
- verder geen persoonlijke bijzonderheden gemeld.

De enige reden waarom een aantal wisten wie het was, was omdat ze het zelf hier op bokt bijna letterlijk heeft neergezet wat ze ging sturen en toen het daar geplaatst was hier op bokt een topic over openen. Waarom in godsnaam op BOKT, wat heeft bokt met dat forum te maken Verward
Alleen omdat de pb op bokt verstuurd was Verward
Ik weet nog wel iets te bedenken: Omdat hier de olifant groter wordt.

Ik blijf erbij dat het beter was geweest als Birgitta Francis had gevraagd, maar alle persoonlijke info verwijderd heeft en de tekst heeft gebruikt als blauwdruk om e.e.a. uit te leggen over de gang van zaken. En daar vind ik niks mis mee vind ik.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:59

Ja hoor dat was misschien beter geweest. Of betrokken admin van dat forum had de tekst verwijderd of het topic op slot gezet. Was er ook niets aan de hand geweest. In plaats daarvan vond men het zinvol om er vooral onder te zetten dat ze een dramaqueen zou zijn, en dat op bokt te herhalen.

En dan nog sla jij een groot deel van de rest van de argumentatie van Francis over. Ze geeft aan teleurgesteld te zijn in de WRAN, zich niet serieus genomen te voelen door de WRAN, verplicht gesteld te worden zich naar een forum te begeven terwijl ze als lid graag info per post of op de site wil kunnen vinden. En daarnaast geeft ze aan het heel vervelend te vinden dat haar PB is geplaatst.

En bij mijn weten is het nog heel wat anders of je aankondigt een mail/PB te sturen, dan dat die mail wordt gekopieerd op een forum waar je niet komt. Dat soort gebruik van tekst valt onder privacyschending. Daarom mogen PB's op bokt zetten ook niet.

m.b.t. tot dat je geen PB's van bokt kan lezen.. dat hoef je mij niet uit te leggen. Mod geweest, net als jij. Dus ik weet dat het niet kan. Maar jouw ICT-technische toelichting gaat voorbij aan het feit dat als je ZELF aangeeft gevoelig te zijn voor het gevoel dat lezen mogelijk zou zijn (of dat nu wel of niet kan), dat je dan extra gevoelig moet zijn als bestuur met informatie plaatsen uit PB's die ook nog eens van een ander forum komen en als PERSOONLIJK bericht zijn verstuurd.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:11

Anya: Ze begint de post hier met het feit dat haar bericht daar is geplaatst. Inclusief hoofdletters en alles.
Daarna begint ze erover dat het antwoord niet bevredigend is. Dus volgens mij andersom dan wat jij nu beweert.

Privacyschending Verward Er staat helemaal geen persoonlijke info bij! Volkomen anoniem staat er "een wranlid"! En hoe weten mensen dat het Francis was? Juist, doordat ze zichzelf bekend heeft gemaakt of al gezegd had dat ze die pb ging versturen. (hoe persoonlijk is die pb dan nog eigenlijk?)

Over dat het niet kan:
- het is geen functie in phpBB nee. Dingen waarvan is ze absoluut geheim wil houden stuur ik echt niet per pb hoor, maar dat komt meer door mijn kennis dan door wantrouwen. Want ik weet dat beheer hier goed mee omgaat.

Over het dramaqueen stukkie laat ik me niet over uit, dat vind ik niets toevoegen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:16

Rom ik denk echt dat jij aan wat dingen voorbij gaat. Maar ik laat het hierbij. Ik denk nl. dat je hoe dan ook niet zo omgaat met iemand die jaren en jaren trouw lid is geweest en nu gevoelens uitspreekt waardoor ze haar lidmaatschap opzegt. Dat is en blijft voor mij de drempel. Dat wij het daar niet over eens zijn, kan ik goed mee leven Ja

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:20

anya het heeft geen zin om op rom te reageren, volgens mij stangt hij gewoon graag
ik neem ten minste aan dat hij niet zo stom is als hij zich in zijn berichten voor doet

het is altijd zo geweest dat nieuwe regels ingingen per begin van het jaar en dat wij daar als leden een schrijven over kregen
was er echt iets aparts in het jaar werd dat in het clubblad of alsnog via de post netjes medegedeeld
nu in de tijd van de emailadressen kunnen ze zich een hoop kosten besparen door de berichten via mail naar de leden te sturen maar zelfs dat is blijkbaar tegenwoordig al teveel moeite
we moeten zelf maar op een site gaan kijken( waarvan we ook niet door de WRAN van op de hoogte zijn gesteld), om te zien wat ze nu weer bedacht hebben

nee, ik vind dat niet correct!
zeker regels die belangrijk zijn en op korte termijn bekend moeten zijn bij leden vind ik dat dat duidelijk persoonlijk gemeld moet worden en anders moeten ze die regel maar later invoeren zodat het eerst in het clubblad vermeld kan worden

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:33

@spatter mee eens.. Nog niet iedereen heeft thuis internet, en als ze het wel hebben zijn er zat mensen die nooit op de forums of site van de WRAN kijken. Zo blijven veel mensen verstoken van informatie waar ze wel recht op hebben.
Zoals het nu allemaal gaat is erg chaotisch en veel mensen snappen er helemaal niets meer van. Op deze manier wordt het er niet leuker op, en dat werkt demotiverend.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:48

spatter schreef:
anya het heeft geen zin om op rom te reageren, volgens mij stangt hij gewoon graag
ik neem ten minste aan dat hij niet zo stom is als hij zich in zijn berichten voor doet

Pardon? Gaan we op die toer?
Dat lijkt me niet echt nodig ofwel?
Ik geef mijn mening over wat Francis hier post over het openbaarmaken van een pb en jullie ook. We zijn het niet eens, prima.

Dat jij me nu persoonlijk gaat uitmaken voor stom omdat ik een bepaalde mening heb en niet te beroerd ben om die ook neer te zetten Verward
Ik las iets over Francis en de kop boven het maaiveld uitsteken Knipoog
Nou ja, als ik opsta om iets te zeggen kom ik nog steeds niet boven het maaiveld uit Haha!

Met de rest van je bericht ben ik het eens Lachen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:41

Moderatoropmerking:
dringend verzoek om niet op de persoon te discussieren

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:49

rom goed lezen!
ik schrijf ook dat ik niet aan neem dat je zo stom bent

jij blijft nu zeuren over een voorbeeld dat francis gebruikte om aan te geven dat de communicatie bij de WRAN niet goed verloopt
in jouw ogen een ongelukkig voorbeeld, oké dat kan

ik heb in mijn bewoordingen geschreven wat francis volgens mij bedoeld en gelukkig ben jij het met me eens
dus ook met francis en anya

nu hoop ik maar dat er toch nog bestuursleden van de WRAN hier meelezen zodat ze gaan begrijpen waar de schoen wringt en anders moet iemand ze maar een linkie geven

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:51

oh, sorry cer, zie jou post nu pas, hopelijk is mijn bericht geen probleem

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:20

spatter schreef:
ik schrijf ook dat ik niet aan neem dat je zo stom bent

En dat van dat stangen moet ik zeker ook niet zo lezen?

spatter schreef:
jij blijft nu zeuren over een voorbeeld dat francis gebruikte om aan te geven dat de communicatie bij de WRAN niet goed verloopt

Nee, ik zeg gewoon dat Francis het hele PB verhaal niet zo op moet blazen omdat niemand wist dat het Francis was tot ze dat zelf bekend maakte.

Over de inhoudelijke kwestie heb ik het niet gehad totaan mijn reactie aan jou waarin ik zeg dat ik het met je bericht eens ben.

Mensen op bokt weten dat het wranbestuur op swrn beschikbaar is en niet of in mindere mate op bokt meeleest en nog minder regaeert. Waarom dan wel hier er een topic over te starten en niet op dat forum, daar waar je de mensen kunt vinden die je nodig hebt?

Alleen omdat iemand weigert lid te worden van allerlei fora Verward
Nou eh..... poe hey, is ook nogal veel werk dat registreren Haha!

Bokt is nooit een officieel wrancommuncatiemiddel geweest, waarom wordt het dan wel zo gezien Verward
En je mist ook niks als je een week geen inernet hebt, alle belangrijke info krijg je heus wel thuis gestuurd. Alleen dat duurt langer dan internet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:47

De SWRN zou ook niet het officiële communicatiemiddel horen te zijn, maar een WRAN-site zelf.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:17

bulls eye Haha!