[SGW] De BESTE cross van 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jiska

Re: De BESTE cross van 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:06

ik zeg eigenlijk varsseveld, want ze hebben er echt alles aan gedaan om het terrein goed te krijgen voor de cross. dat was echt super goed van de organisatie.

maar landelijk zeg ik tot nu toe Etten Leur, maar Barchem en Bathmen moeten nog komen, en die zijn ook altijd erg goed. (ik ben verder naar ede, maarsbergen, neede, heino en vasse geweest.)
Verder zijn de Belgische wedstrijden ook altijd erg goed. (dit jaar naar waregem, genk en nokere geweest)

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:55

Wat leuk, zo'n topic. Het gaat natuurlijk alleen over de Nederlandse crossen neem ik aan.

Vooraf: de cross moet uitdagend, gevarieerd en eerlijk zijn, dat is wat ik (meestal) wil vinden. Van wat ik dit jaar gereden heb, vind ik Neede en Ysselsteyn het best daaraan voldoen. Castenray vond ik op momenten oneerlijk. Mijn "lekkerste" cross heb ik in Gorssel gereden maar dat had er ook mee te maken dat ik na Maarsbergen (waar ik niet ver kwam) een rustige, gecontroleerde cross wilde rijden en dat is gelukt.

Wat betreft de wedstrijd (zeg maar het all in-pakket) ben ik wat chauvinistisch en roep ik (heb daar niet gereden maar was hindernisrechter) Vlietlanden. Sfeer, organisatie, aanspreekbaarheid van mensen.

Groeten, Paul

p.s. Straks lees ik wel wat de anderen vinden, eerst maar vertellen wat ik zelf vind.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:15

Voor mij blijft Ede de favoriet, goede organisatie, nette stallen en een mooie cross. Drie maaltijden per dag aan het water zijn super!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:28

Ja, Ede is vwb het internationale deel bijna perfect, maar de basiswedstrijden.....

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:59

Ede is natuurlijk een zeer mooie locatie, alles dicht bij elkaar, maar het jammere aan Ede vindt ik het niveau van de cross en dat geldt niet alleen voor de basis sgw sport, maar ook de Internationale cross is daar licht gebouwd! (tenminste, dat heb ik van verschillende kanten gehoord).

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:34

Ik heb alleen Nijeberkoop nog. Weet dus nog niet echt welke ik het beste vond. Wel vond ik Ede het minst. Ik vind altijd best veel fouten met de organisatie. Ook wel echt slordige fouten, zoals tijd bij klasse b en l omdraaien. Was een een makkelijke cross (vorig jaar was hij geloof ik wel moeilijker). Westerbork vond ik minder bijzonder. Wel goed geregeld, maar vrij simpele cross

WENDYBASTEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 13:26

Ik heb alleen Barchem nu nog, tot nu toe vind ik IJsselsteyn een van de mooiste crossen, het ligt er heel netjes bij, goed georganiseerd enz. Het niveau was ook wel goed vond ik, in de B en L niet al te moeilijk en in het M en Z niet al te makkelijk..
Ede vond ik ook slecht geregeld bij de basiswedstrijden, ben niet geweest bij internationale cross. Neede vond ik iets té pittig, vooral met die trakeners voor het M en Z.. Daarnaast vond ik Maarsbergen, Etten-Leur en Castenray ook goed Ja

Dennis_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:30

Nog een week je en dan de laatste cross voor dit jaar.
Ik heb gereden dit jaar ede,wieringerwerf,texel.(bathmen) moet nog vorig jaar 2006 nijerberkoop en westerbork..
Tot nu toe vind ik texel de leukste en mooiste cross..

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:50

Ik heb dit jaar 4 crossen gereden waarvan 2 uitgereden. Maarsbergen en Vlietlanden heb ik niet uitgereden vanwege val maar Chaam en Ede wel uitgereden.

Chaam: mooie cross alleen vond de bodem bij de dressuur erg slecht. Dit was mn eerste cross.

Maarsbergen: Hele mooie locatie alleen jammer dat het zover uit mekaar ligt. Ik vond de cross zelf niet echt zwaar voor de B. Helaas ben ik maar tot hindernis 3 gekomen.

Ede: Bodem bij de dressuur vond ik slecht en de cross vond ik wel laag. Dit vond ik niet zo'n heel groot probleem want het was de eerste keer dat ik zonder eraf vallen de cross ben rond gekomen. Ede was weer goed voor m'n vertrouwen zeg maar omdat ik en in Chaam en in Maarsbergen eraf was gevallen. Knipoog

Vlietlanden: Dressuur ging bij mij echt top. Ik vond het een mooie cross alleen de lauwerkrans vond ik zelf iets te pittig voor B-pony's. Bij deze cross ben ik ook maar tot de lauwerkrans gekomen en toen ben ik er weer afgevallen.

Ik denk dat ik toch voor Ede ga omdat ik daar ook echt lekker heb gereden.
Helaas mag ik niet meer bij de pony's starten volgend jaar maar ik wil gaan proberen om tussen de paarden te gaan crossen want ik blijf het toch heel erg gaaf vinden. Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 17:15

Dennis_k schreef:
Nog een week je en dan de laatste cross voor dit jaar.
Ik heb gereden dit jaar ede,wieringerwerf,texel.(bathmen) moet nog vorig jaar 2006 nijerberkoop en westerbork..
Tot nu toe vind ik texel de leukste en mooiste cross..

Kun je ook beargumenteren waarom je Texel de beste cross vindt?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:18

Kijk naar zijn woonplaats Knipoog
Texel was zeker een mooie cross, eerlijk en uitdagend gebouwd. Ruime paden, goede bodem en vriendelijke organisatie. Minpunt was imo de bodem van de M baan. Er zat een kuil in die baan en er werd pas iets aan gedaan toen de eerste behoorde te starten. Daardoor liep de ring met de minste tijd ertussen erg uit waardoor het haasten was. Als ze vrijdag beter opgelet hadde met de ringen uitzetten was dit niet gebeurd.

Dennis_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:16

GVDT bij ieder cross is wel wat,maar dit hadden we blijk baar over het hoofd gezien.

scum:gvdt geeft het al een beetje aan.
Een vriendelijke,uitdagende cross,met afwisseling van landerijen,goed te volgen voor de toeschouwers.En bij iedere hindernis een texels thema.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:37

Vergeet thuiswedstrijd niet Haha!
Voor een eerste wedstrijd was het echt goed georganiseerd.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:40

Ik vond Hooge Mierde dit jaar het beste.... Nadeel was natuurlijk het weer, maar daar kan de organisatie niets aan doen. Afstanden zijn daar allemaal goed te doen. Er stond een mooie cross met voor de L voldoende uitdaging. Organisatie liep lekker.

Slechtst was voor mij Castenray. De cross vond ik niet overal even eerlijk. Zware cross met bv een slechte afstand tussen de banken dubbel. Dressuurterrein was daar slecht genoeg om een peesblessure op te lopen. Niet mijn wedstrijd dus...

Gorssel vind ik normaal erg leuk, jammer dat de cross nu een km langer was dan gebruikelijk in het L. Dat is niet waar je op traint dus dat vind ik onnodig risico's opzoeken. Hindernissen waren wel heel OK daar.

Jammer dat ik Ysselsteyn heb gemist, dat was voor mij echt een kandidaat voor de beste wedstrijd geweest... (Afgaand op vorig jaar en ervaringen van anderen van dit jaar)

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:43

Ik weet inmiddels wel dat Diepenheim voor mij niet de beste wordt....erg minder ervaren afgelopen weekend...Barchem heeft nog kans..maar die moet nog!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:07

Ik ben dit jaar in Westerbork, Ede, Gorssel, Neede en Diepenheim gweest. Nog te gaan heb ik Bathmen en Barchem.

Westerbork dit jaar voor het eerst geweest. Leuke cross, goed terrein en vriendelijke mensen.
Ede; super mooi terrein, alles dicht bij elkaar. Maar de cross was echt niet B waardig. Wat al gezegd werd eerder B pony terreinrit waardig. Plus dat de prijsuitreiking echt enorm laat was.
Gorssel vond ik echt een leuke cross en mooie omgeving. Jammer van de verre afstanden tussen parkeren, springen etc.
Ik vond Neede dit jaar tov vorig jaar, enorm verbeterd. Jammer dat het zo lang duurde voor de uitslagen er waren.
Diepenheim vond ik dit jaar zeker een leuke cross, goede bodem en alles mooi dicht bij elkaar. Wel hadden ze voor de B paarden meer tijd tussen beide moeten laten. Dressuur en springen met maar een half uur er tussen is echt weinig.

Als leukste cross ga ik denk ik voor Diepenheim.
Slechtste: Ede!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:13

Mijn seizoen zit erop dus dit is mijn lijstje:

Beste cross: Vlietlanden: hoewel het voor ons de verste cross is, is deze voor mij favoriet. Sfeer, terrein, hindernissen, alles is daar goed. Terrein verdient hier de meeste punten door alle lussen waardoor je veel ziet. Is toch heel anders dan boscrossen.

Goede 2e: Ysselsteyn, is natuurlijk een thuiswedstrijd maar dezelfde voorwaarden zijn prima voor elkaar: sfeer, organisatie en hindernissen, hoewel de meeste hindernissen voor ons bekend zijn.

Nog een aanrader voor mensen die het niet erg vinden om verder te reizen: Lummen (B). Super technische cross maar met een Belgische mentaliteit Haha!

Aanraders vind ik: de Belgische crossen Arendonk, Vechmaal (niet gestart maar wel gaan kijken), Lommel/Overpelt. Voordeel van deze crossen is dat er al in het B greppels en trakehners gebouwd worden maar dan op laag niveau, dit itt hier waar je in het M een joekel van een trakehner moet springen maar in de L geen gat zag.

Tegenvaller voor mij was dit jaar Gorssel: weer een probleempje met de tijd maar door mijn val en weigering in het springparcours niet de moeite om over te discussieren met organisatie. Vind het een superfijne cross maar 2 jaar na elkaar gekl**t met de tijd kleurt mijn mening een beetje.

Ede en Castenray vond ik ook minder dit jaar, de eerst was idd te licht maar de 2e te zwaar en oneerlijk. Vandaar dat ik in Castenray HC-L gestart ben.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:49

Ik heb maar een paar wedstrijden gereden dit jaar en zal proberen mijn mening te geven zonder mee te nemen dat ik door de resultaten wat mindere ervaringen heb gehad.
Chaam: Mooie wedstrijd, gave cross. Organisatie oke
Castenray: Organisatie en aankleding super. Ik vond de cross (M) te zwaar. Het B vond ik ook aan de zware kant.
Vrouwenpolder: organistie goed, aankleding matig en de cross vond ik niet mooi. Dit komt niet door mijn val, had deze mening al voor ik de cross inging. Veel te veel bochten waardoor het moeilijk is een goed ritme te komen. De waterbak vond ik slecht. Stinkwater, uit een scherpe bocht er in en vlak langs de sprong een touwtje waar je vies in terecht kon komen. Ik vond wel dat ze me super hielpen na mijn val.
Gorssel, alleen gekeken maar mooie cross.
Wieringerwerf: Organisatie oke, cross vond ik wel mooi vond alleen dat er heel raar genummerd was. Op 2 galopsprongen werd appart genummerd..., de aankleding iets minder.
Ysselsteyn: Eigen wedstrijd dus erg gekleurd. Maar ik vond dat de cross er prachtig uitzag. Ik had ze dit jaar nog niet zo mooi gezien. Organisatie en sfeer kan ik weinig van zeggen.
Normaal is Vlietland ook 1 van mijn favorieten maar over dit jaar kan ik niets zeggen.

Verder wil ik nog zeggen dat ik het super vind dat er zoveel crossen worden georganiseerd. Ik weet hoe belachelijk veel werk het is en ben super blij dat er zoveel mensen hun best doen voor de ruiter. Dus voor alle crossen _/-\o_ OK dan! OK dan! Go jij! Go jij!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:55

Daar hadden Teegee en ik het nog over met crosslopen in Diepenheim. Zo'n cross organiseren doe je niet 'ff'. Dat bouwen kost zo ongelofelijk veel tijd.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:17

Ik denk zelfs dat het bouwen nog meevalt, een terrein vinden in de buurt van diegenen die willen bouwen en het dan gedurende langere tijd mogen gebruiken, lijkt mij een groter probleem, zie maar in Vlietlanden en Roden. Terrein weg= cross ter ziele, ondanks de inzet en bereidwilligheid van de vele vrijwilligers.
Bouwen van de cross doe je toch met een kleine, vaste kern.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:02

ibonn heetft gelijk
je moet de mensen en het terrein hebben.
zoals roden gaat niet meer door omdat er te weinig mensen zijn die willen helpen
er komt zoveel bij kijken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:29

Chaam: verschrikkelijk slecht weer tijdens de dressuur, terreinen desondanks goed. Mooie cross, pittig zat voor de openingswedstrijd. Springparcours mooi aan de maat.
Secretariaat is wel echt een probleem. Eigenaresse van Vos moest alleen een nieuwe coupon inleveren omdat ze naar een andere club was gegaan en dat werd niet geaccepteerd. Gold als wijziging en ze kwam dus op de wachtlijst Lips are sealed

Etten Leur: mooie cross, wel jammer dat er zo weinig verandert ieder jaar. Vond het afvlaggen in het M oneerlijk, als je een verplichte doorgang zodanig vlagt dat er hindernissen tussen de vlaggen staan, lok je uit dat mensen die springen. Dan uitsluiting vind ik unfair. Prachtig weer, goed springparcours en goed geregeld verder.

Arendonk:
Veel te licht voor een M cross (L reeks). Had meer het idee dat ik B aan het rijden was. Vreemd springparcours op een erg krap terrein, dressuur was goed verder.

Castenray: prachtige, zware cross, voor het M wel erg dik IMO. B/L was wel heel goed te doen. Verder wat mij betreft een cross om snel te vergeten.

Vrouwenpolder: te lichte cross, kwam mij wel goed uit om er weer in te komen. Verder supergezellige wedstrijd met complimenten voor de mensen van de camping.

Hooge Mierde: alleen B HC gereden, prima cross wat mij betreft.

Maarsbergen: alleen hindernisrechter geweest. Prachtig aangeklede cross, mooi selectief. Kan over de rest weinig zeggen.

Ede: aanfluiting in het M, staat echt veel te licht. Wegvliegende tent was wel een aardige complicatie. Dressuur en springen verder goed geregeld, net als de organisatie.

Wieringerwerf: leuke, niet al te zware cross. Wel vind ik de hindernissen niet altijd fair, duidelijkere grondlijnen en meer opvulling + betere aanrijdlijnen (picknicktafel in het M) zouden veel schelen. Complimenten voor het secretariaat.

Vlietlanden (gegroomd in het B): mooie, redelijk selectieve cross. Was niet al te enthousiast over de dressuurjurering, springterrein blijft lastig. Goed geregeld verder, alleen de dame op het secretariaat die ijskoud volhield dat er geen stijlbeoordeling bestond in het B was een klein minpuntje Knipoog

Neede: heel dik springparcours, met rare lijnen. Dressuur was goed, wel vreemd dat de ene M ring maar 12 starters had en de andere ruim 20. Cross was vreemd, aantal heel erg simpele sprongen met dan een paar extreem lastige (waterinsprong, trakehner).

Ysselsteyn (gegroomd in het B): mooi verzorgde cross, niet erg selectief in het B. Vond ook het M op het oog wat licht staan. Rare wendingen in het springparcours, verder eigenlijk geen bijzonderheden.

Ik ga nog naar Bathmen en het NK, maar voorlopig kom ik op EL als beste cross uit, met de kanttekening dat ik zelf geen last heb gehad van de rare manier van vlaggen.

Dennis_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:15

Ibonn schreef:
Ik denk zelfs dat het bouwen nog meevalt, een terrein vinden in de buurt van diegenen die willen bouwen en het dan gedurende langere tijd mogen gebruiken, lijkt mij een groter probleem, zie maar in Vlietlanden en Roden. Terrein weg= cross ter ziele, ondanks de inzet en bereidwilligheid van de vele vrijwilligers.
Bouwen van de cross doe je toch met een kleine, vaste kern.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens..ik zit zelf in de organisatie van sgw texel..(6 pers)
Je moet goed met elkaar over weg kunnen en het lijden als een bedrijfje.
Zonder bouw ploeg of genoeg mensen is er geen sgw.
De land eigenaren zijn ook zeer belangrijk..
Maar denk nou niet van zon cross bouwen wij wel even,nou niet dus..
Kost best veel tijd.

In roden lag het probleem bij de organisatie zelf en geen bouwers zover ik weet..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:41

Dennis_k schreef:
Hier ben ik het niet helemaal mee eens..ik zit zelf in de organisatie van sgw texel..(6 pers)
Je moet goed met elkaar over weg kunnen en het lijden als een bedrijfje.
Zonder bouw ploeg of genoeg mensen is er geen sgw.
De land eigenaren zijn ook zeer belangrijk..
Maar denk nou niet van zon cross bouwen wij wel even,nou niet dus..
Kost best veel tijd.

In roden lag het probleem bij de organisatie zelf en geen bouwers zover ik weet..

Ik heb het in een ander topic ook al gezegd, maar ik denk dat de meeste van Texel er te licht over dachten. Als jij er niet met die andere man was geweest was het nog een heel probleem geworden. Ronald is ook nog even een dagje met een bouwploeg gekomen en ik zag ook nog wat zwagers van hem zaterdag verlagen. Echt top wat jij en die ander man hebben laten zien, alleen de rest van de bouwers heeft het wel een beetje af laten weten wat ik begreep en er te simpel over gedacht.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:30

Ik vind Castenray de leukste tot nu toe. Ik heb de cross in de B en M gereden. Ik vond ze beide best zwaar, maar niet te zwaar en wel eerlijk.
De organisatie vind ik daar top. heel vriendelijk en je krijgt een stuk taart Haha!

De slechtste cross vind ik Vasse, erg amateuristische organisatie.