[WN] Sietske thuis aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sietske thuis aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:44

De teugels mogen inderdaad wat langer, maar dat komt ook nog wel.
Ik zit altijd te hannesen met die dingen haha.
Hier nog wat foto's van mijn les:

Afbeelding

Wat een gangen!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DSKGKVJ4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-867GVJ7R.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XXKFDPUK.jpg
We lachen alweer!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ROJRWVZM.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N33IPQB8.jpg
RACEN!!!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RPNBRY7N.jpg
en de andere kant op in galop.

En dan nu mijn stoere nichtje, die nog nooit heeft paardgereden erop.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NSPMXNIH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GQC3FBIK.jpg

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:19

Ziet er goed uit, Angela! Zie je wel dat het goed gaat als de instructrice erbij is? Knipoog

Frekja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:21

Leuk, joh!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:22

Hihi, ja inderdaad! Nu weer een maandje wachten helaas. Ik moet toch echt mijn trailerrijbewijs gaan halen.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:04

Had eigenlijk niks willen zeggen maar kan me toch niet inhouden.
Harstikke leuk voor je dat Sietske het zo goed oppakt maar ze is pas 2.5 en heb het idee dat je wel heel vaak rijdt en ook altijd in de bak. IMO veel te belastend voor zo'n jong paard (geestelijk en lichamelijk) .
Als je zo graag wilt rijden, doe dat dan op een ander paard en niet op je eigen jonge paard, dan kun je ook beter werken aan je eigen zit en aan je vertrouwen met paarden. Zoals je zelf zegt; Dan is het geen goede combi; een jong onstuimig paard en een bange ruiter.
Laat Sietske gewoon weer vrij wat betreft het rijden tot het voorjaar en pak het dan weer op, zal haar goed doen. Ga verder met grondwerken en wandel buiten, maar ik zou echt niet zo vaak rijden..

Wranglerbutt schreef:
@Angela: Ik vroeg het in je vorige topic met rij-foto's ook al; waarom rijd je een een 2,5-jarig paard dat 1,5 maand onder het zadel is met sporen Verward
Daar je het zelf al hebt over 'het jonge onstuimige paard, en de bange ruiter', vind ik dat moeilijk met elkaar te rijmen.

Ook na je uitleg snap ik hier nog niks van, sorry.
Laatst bijgewerkt door Inge_ op 08-10-07 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:06

Ik ga eerlijk gezegd (volledig) met Inge mee. Hoeft haar nog niet eens 'vrij' te laten, maar gewoon wat minder. Lachen
Ik ben er sowieso al niet zo van om zo'n jong paard in te rijden, maar dan ook zo veel en belastend...

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:38

Ik ga mee met de reactie van Inge.. In het HK-topic hebben we je ook al gevraagd waarom je met sporen reed, en ook daar kon je niet duidelijk aangeven waarom. Alsin; er kwam geen reden uit. En waarom met een 2.5 jarig paard al zoveel en zo belastend rijden? Sowieso vind ik het écht te vroeg, het zal haar zéker goed doen om haar nog een flinke periode lekker vrij te laten.. Op alle foto's waarop Sietske haar ogen goed te zien zijn, vind ik dat ze erg introvert/doffig kijkt. Ze straalt niet uit dat ze het leuk vindt, integendeel. De foto waarbij jij commentaar geeft: we lachen weer.. vind ik nou niet om te lachen. Jij lacht ja, maar Sietske.. Ze kijkt erg introvert..

3.5 jaar, en dan beginnen met zadelmak maken en rustig aan inrijden.. Dat is wat ik zou doen..

En nogmaals, zoals ik al duidelijk aan heb gegeven: dit alles zeg ik ( en ook Inge niet ) om je aan te vallen, maar puur omdat we een beetje bezorgd zijn om Sietske.. Lachen

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:00

Angela_ schreef:
Afbeelding

Dit vind ik een leuke foto Ang! OK dan! (wat wordt ze mooijjjj!) Knipoog

Ik vind het trouwens erg knap van al die mensen, die vanallerhande conclusies kunnen trekken vanaf alleen maar een foto!
Ik zie dat he-le-maal niet in Sietske ,hoe verschrikkelijk het wel niet allemaal voor haar is en ik verzorg haar zelfs iedere dag!!
Pling ......Moet toch maar eens een clinicje, "paard van foto lezen" ,bij 1 van deze mensen gaan nemen,....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:31

Lieven mensen, hoe kunnen jullie aan een foto in hemelsnaam zien hoe vaak en vooral hoelang en intensief ik rij? Ik heb dat paard een week thuis, en omdat ik toevallig 2 dagen achter elkaar foto's plaats train ik haar te pletter?!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:36

Lieve Angela, zoals ik het begrijp post je in tenminste 3 huiskamertopics over het wel een wee van Sietske.
Uit jouw eigen informatie maak ik op dat je je 2,5 jarige paard tenminste 4x per week rijdt.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:40

Waarvan (minimaal) 2 x les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:44

LilianR schreef:
Waarvan (minimaal) 2 x les.

Klopt niet. Had ik maar 2 keer per week les.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:47

Angela_ schreef:
Lieven mensen, hoe kunnen jullie aan een foto in hemelsnaam zien hoe vaak en vooral hoelang en intensief ik rij? Ik heb dat paard een week thuis, en omdat ik toevallig 2 dagen achter elkaar foto's plaats train ik haar te pletter?!

Uit al je posts samen genomen blijkt inderdaad dat je haar vaak rijdt.. sowieso, zoals ik al gezegd heb, is een 2.5 jarig paard (met bit/sporen enz. nog wel) rijden veel te vroeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:51

Best interesant dat jullie al mijn post gaan nalezen. En tja, in die tijd dat jullie daarin steken ben ik meestal met paarden bezig. En nee, niet alleen met mijn eigen paard.

Laat mensen toch gewoon in hun waarde en leer te accepteren dat niet iedereen het op de zelfde manier doet. Blijf er niet over doorzeuren, het heeft toch geen zin.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:17

Beste Angela, de pot verwijt de ketel.. Rolleyes Moet je niet opeens gaan doen alsof je gestalkt wordt ofzo
Wie plaatst nou al die foto's en verslagen (in WN- en in HK-topics) op Bokt? Jijzelf toch?

Simpel: Je wilt reactie; je krijgt reactie.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:11

Faux schreef:
Op alle foto's waarop Sietske haar ogen goed te zien zijn, vind ik dat ze erg introvert/doffig kijkt. Ze straalt niet uit dat ze het leuk vindt, integendeel.

Euhm, ik heb Sietske afgelopen zondag in het eggie gezien en ze kijkt echt helder (en ondeugend cq vrolijk) uit haar oogjes. Misschien ligt het aan de beetje vage foto's (excuses aan de fotograaf)? Knipoog Overigens vind ik een paar keer in de week een beetje stap, draf en galop en eenmaal per maand les geen overbelasting. Sietske ziet er verder super uit en wordt opperbest verzorgd, dus naar mijn mening zijn sommige reacties weer een beetje overdreven. Overigens bestaat er voor het zadelmak maken op jonge leeftijd een apart topic....... Cool

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:55

Leuke foto's Ang, krijg ik toch nog een indruk van je les! Lachen

Overigens ben ik ook altijd op stal als Angela er is en ik kan absoluut niet zeggen dat ze Siets overbelast en met de sporen wordt netjes omgegaan (anders had ik haar allang van het paard getrokken). Wat leeftijd betreft, djah daar heeft iedereen z'n eigen mening over, dat hoeft niet telkens herhaald te worden. Verder vindt ik siets juist zo leuk vanwege haar pret-hoofdje! (introverte sietske, hms dat ken ik niet...)

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:40

Plaats normaal niet snel iets bij foto's maar ook ik heb Angela en Sietske zondag aan het werk gezien en kan het alleen maar met _Linda en de anderen die er waren eens zijn.

Gewoon rustig stappen, draven en een beetje galloperen, zie het probleem niet, Siets ziet er super uit!

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:22

Mooi paardje en ziet er allemaal goed uit! maar is ze nou 2,5 jaar oud of 3? ik ben niet voor vroeg beleren maar ik zie geen dingen die niet kunnen ,kijk als ze nu elke dag een uur rijd en sliding stops maakt van 8 meter dan ga ik me zorgen maken .

Wat deed je besluiten om toch al te beginnen? gewoon vraagje bedoel er niks negatiefs mee.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:25

Wranglerbutt schreef:
@Angela: Ik vroeg het in je vorige topic met rij-foto's ook al; waarom rijd je een een 2,5-jarig paard dat 1,5 maand onder het zadel is met sporen Verward
Daar je het zelf al hebt over 'het jonge onstuimige paard, en de bange ruiter', vind ik dat moeilijk met elkaar te rijmen.

dit zat ik dus ook te denken toen ik het stukje las, en de foto's zag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:43

Ik had eigenlijk besloten om niet meer te reageren maar om even op de vraag van Uriah terug te komen doe ik dat toch.
Sietske heeft afgelopen jaar in opfok gestaan, voor mij is dat het ideaalste voor een jong paard. Voor Sietske bleek dat verre van ideaal om 24/7 in de wei staan. Als ze de kans krijgt blijft ze maar eten. In de zomer stonden ze op gras, daar kwam ze al meteen veel van aan. Gelukkig ging ze na enkele weken na de winterpaddocks, waar geen / weinig gras in stond. Wel kregen ze onbeperkt hooi/kuilvoer. Sietske vond het prachtig, en bleef maar eten, eten, eten. En ze werd maar dikker, dikker, en nog dikker. Tot het gevaarlijke aan toe. Ik heb het een tijdje aangekeken, maar het werd gewoon echt minder. Op een gegeven moment zaten we echt tegen het hoefbevangen aan, wat gewoon niet goed is. Toen heb ik er voor gekozen dat Sietske in pension kwam te staan, op dezelfde stal. Ze staat nu gewoon op stal, en komt enkele uurtjes per dag buiten. Van de zomer in de kudde, op grasland en nu staat ze met een dik vriendinnetje in een paddock met weinig gras. Sietske word al dik van het kijken naar eten, ze krijgt amper wat. Ze is op dieet gegaan, en kreeg geen krachtvoer meer, alleen nog maar hooi. Maar de kilo's gingen er niet vanaf. Ze bleef gewoon op dat gevaarlijke randje hangen. Overgewicht is voor een paard zeer slecht, zeker voor een jong paard. Na overleg met diverse deskundigen heb ik besloten om haar beweging te gaan geven, we zijn begonnen met hardlopen in het bos, wat grondwerk enz, toen ze 2.5 werd ben ik langzaamaan begonnen met een zadeltje erop, hoofdstelletje in enz, enz. Toen heeft ze een trap gehad in de kudde tegen haar schouder, waardoor ze niet helemaal lekker liep. Niet kreupel, maar gewoon niet goed. Omdat ik niks wilde forceren hebben we het grondwerk op een laag pitje gezet en heeft ze 3 maanden niks gedaan. Met als gevolg, dat de kilo's er weer aanvlogen. Over 4 weken wordt ze 3 jaar, dus ze is zadelmak gemaakt met 2 jaar en 10 maanden.
Ik vraag geen gekke dingen van haar, het rijden wat we nu doen is puur om kilo's er vanaf te krijgen en te houden. Als ze straks wat ouder is, komt het echte werk wel een keer.

Om nogmaals terug te komen het bange ruiter verhaal, ik durf wel op haar te rijden, dat is het probleem niet! Als ik er eenmaal opzit is er ook niks aan de hand. Ok, mijn houding is niet een van de beste, maar daar werk ik aan. Ik ben misschien een onzekere ruiter, maar ik doe er wel wat aan!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:21

Vroeg inrijden tegen overgewicht... die had ik nog niet gehoord Scheve mond

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:47

Die paar weken eerder gaat ze niet kapot van, hoefbevangenheid is een stuk ernstiger voor het dier.

Het is in het welzijn voor het paardje zo gegaan en de bazin kon zich waarschijnlijk niet inhouden om 2 maanden eerder er al voorzichtig wat op te rijden , de hele rel hierom gaat nergens over.

jackiemischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:19

heey wat een dikke manen zeg echt niet normaal.
tip.
als jij zo gespannen ben moet je niet op je haflinger gaan zitten!!
weet je wat dan niet!
jij breng je gespannenheid over op je haflinger,
dus dan word het aleen nog maar erger met de schrikkeregheid
denk bij de volgende keer aleen aan je haflinger en bedenk dan dat het goed gaat.
(niet aan het verkeerde denken)
je moet er juist niet over in zitten, dat ie bijvoorbeeld een verkeerde beweging kan maken.
ik hoop dat je wat aan mijn tekst heb groetjes jocelyn.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:26

Dat probleem ken ik....grasland....hoofden blijven aan de grond staan....wij hebben nu een zogenaamd "Sonja Bakker" veldje voor onze twee haffies Haha!
Ik moet zeggen ondanks dat ik het er niet mee eens ben dat je zo vroeg begint.....
Ik het een geweldig leuke haf vind, en ze sinds je foto`s plaatst van haar al enorm gegroeid is