Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cindysponys schreef:Kluisteren omdat een paard anders niet achter een draadje blijft staan, lijkt me ook niet de oplossing. Een steviger hek lijkt me veiliger.

Julia_14 schreef:Voor zover ik je begrijp, wil jij dus een paard zover krijgen om zijn natuurlijke instinct te onderdrukken wanneer hij bijvoorbeeld in de draad vast komt te zitten? Of heb ik je nu helemaal verkeerd?
Cassidy schreef:Julia_14 schreef:Voor zover ik je begrijp, wil jij dus een paard zover krijgen om zijn natuurlijke instinct te onderdrukken wanneer hij bijvoorbeeld in de draad vast komt te zitten? Of heb ik je nu helemaal verkeerd?
Je hebt het goed begrepen. Instinct valt nooit helemaal te onderdrukken, maar als je er voor kunt zorgen dat het paard niet compleet in paniek raakt als hij vast komt te zitten, kun je veel grote ernstige blessures voorkomen...

katchina schreef:Dat leert je paard toch beter als hij op commando 'ho' ook daadwerkelijk in allerlei omstandigheden heeft geleerd echt stil te staan.Dus ook bv als er een touw tussen z'n voeten ligt die je weg wil halen..HO
connie1964 schreef:Leuk al die antwoorden maar dat was niet mijn vraag...wat doen jullie zoal als grondwerk..ik heb paardje dat erg goed in neckreining is maar geen grondwerk gewend is,.wijken voor druk beheerst hij perfect,t valt me alleen op dat op de grond hij mij als leider ziet maar op zn rug minder.Hij houdt zich dan toch meer vast aan degene die erbij is?
Ze reageerd prima op druk etc en als ik er naast loopt luistert ze voortreffelijk. Als ik erop zit ook, maar zodra er iemand naast gaat lopen(fietsen) dan zoekt ze houvast bij diegene.