Endurance kleding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sash

Re: Endurance kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:03

Lenneke_ schreef:
Rood, geschuurd bij mij. En zeer pijnlijk, helemaal met een hete douche erop, dan voelt het alsof je de hele dag flink in de zon heb liggen bakken.
Ik doe er een vette zalf op (levertraanzalf, uierzalf of vaseline)

duidelijk!

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 18:41

Welke schoenen dragen jullie eigenlijk tijdens lange ritten?
En heb je met sommige schoenen minder snel last van je enkels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:27

Ik rij met arriats. Ze schijnen snel kapot te gaan dus goed onderhouden is wel een must.

Met laarzen heb ik vrij snel last van zere enkels, met schoenen niet. Een kwestie van uitzoeken en proberen denk ik.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:46

Schoenen gaan bij mij sowieso hooguit één seizoen mee. Ik wóón in die dingen. Modder, water, stof. En dan neit onderhouden en gewoon op laten drogen.. Na een paar maanden zitten ze voor geen meter meer, lijken ze 3 maten kleiner en vallen ze van ongeluk uit elkaar Knipoog Heb alle merken al gehad..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:47

Ik rij met Puma's, tot nu toe helpen die nog het beste tegen dode voeten (heb alsnog wel last van dode voeten, maar het is al beter dan met de ariats)
Ze geven alleen geen steun ofzo, maar ik heb nooit last van m'n enkels

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:57

Ik heb precies twee jaar geleden op een kledingbeurs een paar (bijna ongebruikte) legerkisten gescoord voor 5 euro. Heel soepel leer, ze zaten meteen als gegoten, reed er twee dagen later een klasse 1 mee en vorige maand probleemloos een 120 km. Had niet verwacht dat ze zo fijn zouden zitten met rijden. Zie er nu al tegenop dat ze ooit vervangen moeten worden... Hopelijk zijn ze zo slijtvast dat ze iig nog een jaartje of 2-3 meegaan. Haha!

Ook fijn rijden mijn Australian working boots (in mijn geval Redbacks, maar de Blundstones zijn ook onverslijtbaar). Ik heb ze in februari 1998 in Melbourne gekocht, ze zijn dus bijna 10 jaar oud, hebben al veel ellende meegemaakt maar ze doen het nog steeds prima. De kisten geven net wat meer steun aan mijn enkels, dus daar kies ik voor op de langere afstanden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:04

Ik kantel m'n voeten (dus m'n kleine teen naar beneden) Niet de beste houding, maar als ik ze gewoon hou kost dat zoveel moeite dat ik juist last van m'n enkels krijg.
Maar daardoor heb ik liever schoenen die niet om m'n enkels zitten, anders zitten ze alleen maar in de weg ipv dat ze steun geven

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:10

Ik heb dat ook Lenneke. Rijd ook het liefst met sneakers of sportschoenen. Voor alles erom heen ben ik helemaal verliefd op mijn ME-kisten. Maar voor het rijden zijn ze mij te hoog, stug en zwaar.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 21:02

Waarschijnlijk heb ik dan gewoon snel last van mijn enkels
Maar sommige rijden wel met speciale beugels zie ik,misschien dat dit nog zorgt dat de enkels minder belast worden..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:47

heb ook zwakke enkels maar juist daarom rijd ik met gympen als ik dan ook nog eens extra ondersteun wordt het nooit wat. ben net begonnen aan mijn nieuwe paar een paar hochyschoenen een hele harde zool anti slip kan er lekker mee lopen en rijden gaat tot dusver goed. het dode gevoel heb ik ook nog steeds snel dus heb daar nog geen oplossing voor gevonden, hiervoor reed ik met ariats en met mounten horse en ook nog fitness schoenen gedragen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 05:37

Hebben hockeyschoenen een hardere zool dan Puma's?
Dan moet ik dat misschien maar eens proberen tegen dode voeten.

In Holten was het zo erg, zo erg heb ik nog niet eerder gehad. Toen voelde m'n scheenbenen twee dagen erna nog alsof er iemand honderd keer tegenaan geschopt had.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:53

Heb je echt last van je scheenbenen Lenneke? Kan het geen Shin-split (scheenbeenvliesontsteking) zijn? Heb ik ook last van, en daar is maar één oplossing voor: trainen, trainen, trainen. Maar dan zou je er ook bij hardlopen last van moeten krijgen (heeft te maken met de klappen die je opvangt).

Overigens kun je ook een plankje onder je beugel bevestigen op de lange ritten. Dan is je hele voet ondersteund. Zelf niet geprobeerd, maar Joan Eikelboom en Suzanne Pen doen het al tijden.

Over zwakke enkels; soms moet je ze extra trainen en dat doe je juist niet door met hoge schoenen te rijden. Dan hebben ze alle steun die ze willen en versterk je dus niks.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:32

Ik ben nu goed bezig in de sportschool (3 keer in de week) Dus ik hoop dat dat ook gaat helpen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:06

Navy schreef:
Over zwakke enkels; soms moet je ze extra trainen en dat doe je juist niet door met hoge schoenen te rijden. Dan hebben ze alle steun die ze willen en versterk je dus niks.

Daarom wissel ik ook af en train ik ook met mijn Ozzie boots. Maar op de langere afstanden neem ik liever geen risico, op een wedstrijd wil ik alles goed voor elkaar hebben. Dan zitten kisten toch het meest comfortabel voor mij.

Vorig jaar in Wanroij ook last gehad van mijn schenen. Helemaal opgezet, leken wel staalkabels. Daarna 6 weken fysiobegeleiding gehad. Dit jaar nergens last van gehad.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:13

Shin Split ontstaat doordat je scheenvliezen geirriteerd raken door de klap die bv. het hardlopen op asfalt, ver-springen, en blijkbaar ook paardrijden geeft. Ik heb ooit eens een week nie tkunnen lopen na 105km in Ommen..

Het beste werkt gewenning. Ik heb nu absoluut nergens meer last van en kan nu -lichamelijk dan, conditioneel zijn we op dit moment nergens Knipoog- gerust een uur hardlopen en 120km paardrijden zonder ergens last van te hebben. Wel rek ik mijn kuitspieren op voor elke wedstrijd, en grote rit, dat helpt echt. En verende beugels natuurlijk, maar dat spreekt voor zich.

@Ka: Precies; de wedstrijd rijd je niet om je enkels te trainen, maar moet alles zo optimaal mogelijk zijn Ja

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:56

Het begint bij m'n tenen, die gaan eerst tintelen, daarna zeer doen en vervolgens voel ik ze helemaal niet meer. Ondertussen begint m'n voet ook zeer te doen en uiteindelijk m'n scheenbenen.
Eerst dacht ik dat het kwam door de naad in m'n broek. Maar bij nader inzien bleek die naad helemaal niet over m'n scheenbeen te lopen.
Na een stukje lopen of even op een stoeltje zitten voelen m'n voeten en tenen weer goed, maar die scheenbenen blijven een paar dagen beurs.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:52

Lenneke_ schreef:
Hebben hockeyschoenen een hardere zool dan Puma's?
Dan moet ik dat misschien maar eens proberen tegen dode voeten.

In Holten was het zo erg, zo erg heb ik nog niet eerder gehad. Toen voelde m'n scheenbenen twee dagen erna nog alsof er iemand honderd keer tegenaan geschopt had.

Ja harder dan puma's toevallig had ik 2 paar gekocht oranje schoenen gekocht (echt waar Bloos ) een paar hochy schoenen en een paar puma's dus ben nu aan het vergelijken en de hocky schoenen zijn echt harder het is wel wennen want er zitten kleine nopjes onder

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:40

Weet iemand misschien of je met veiligheidsbeugels, dus zo'n kapje voor de beugels, ook met sandalen mag rijden????? op een wedstrijd.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 09:51

Dinopino schreef:
Weet iemand misschien of je met veiligheidsbeugels, dus zo'n kapje voor de beugels, ook met sandalen mag rijden????? op een wedstrijd.

waarschijnlijk wel als je voet maar niet kan doorschieten,tenzij bescherming van je voet in de vorm van een schoen verplicht is
Kun je dat niet in de regelementen terug lezen?
Daar staat ook dat je niet mouwloos mag starten ect.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:55

Had gehoopt dat iemand dat zo wist. Bloos

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:15

Er staat niets over schoenen in het reglement (behalve een hak bij open beugels) Dus daar maak ik uit op de je zelfs met teenslipper mag rijden

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:21

oke bedankt dan rijden we volgende keer weer als vertrouwd met sandalen Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:23

Neem voor de zekerheid wel schoenen mee. Je weet maar nooit.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:30

Die heb ik altijd bij me vooral wanneer het gras nog nat is. Haha! Maar wil daarom ook zeker weten dat ik er mee mag rijden. Heb net de discipline reglementen zitten te lezen maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Heb jij misschien een idee wie dit officieel zou moeten weten en aan wie ik die vraag kan voorleggen. Heb namelijk al eens meegemaakt tijdens een wedstrijd dat een jury de reglementen anders toepaste. Mijn zweep van 90 cm mocht opeens niet meer. Gelukkig kreeg ik hem tijdens de rit van een andere jury terug. Haha! Heb geen zin om naderhand afgekeurd te worden omdat een jury vindt dat het niet kan.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:31

Als je echt zeker wilt zijn zou ik 's ochtends op de dag van de wedstrijd even langs de dienstdoende jury gaan.