Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nina_rex schreef:griebels schreef:Eigenlijk vind ik wel dat ze rekening kunnen houden met de pony.
Stel die pony van 1m30 gaat straks int. nationale wedstrijden starten en moet straks volgens de regelementen die verplichte 75kg gaan dragen?? Ik vind wel dat ze daar rekening mee mogen houden
Zo simpel is het niet. Het is niet zo dat een kleine pony per definitie meer moeite heeft met het dragen van een bepaald gewicht, ze hebben een andere bouw en kunnen best relatief heel sterk zijn (wat meestal ook het geval is).
Iets eerlijker zou dan zijn om een bepaald percentage van het lichaamsgewicht van het paard mee te nemen in het minimale gewicht. Maar dan nog betekenen die percentages niet voor ieder paard hetzelfde.
Ze willen met die gewichtseis denk ik gewoon voorkomen dat er straks alleen nog maar kinderen of jockeys meerijden op grote wedstrijden.

Citaat:je hoeft dan toch niet meteen het topic op slot te gooien zo'n rare vraag is het toch niet

Karin schreef:madje schreef:Ik heb t ook niet op dressuur en spring wedstrijden en ik dacht dat t zo was....
Ik snap ook niet zo goed wat dit met je vraag te maken heeft.