Hartslag checken voor aanbieden..mag dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hartslag checken voor aanbieden..mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:40

Ik kan er wel inkomen Ja

Stel dat jouw hartslagmeter 50 aangeeft en de DA vind met tellen dat je paard 70 heeft (beetje extreem voorbeeld), wat dan?

Dan ga je in discussie gaan, want jouw hartslagmeter geeft 50 aan en jij hoort niet wat de DA hoort ... Om zo'n dingen te voorkomen is die regel er dus.

(heb al gehoord dat hartslagmeters nogal eens afwijken).

Dan kan je wel zeggen dat de telling van de DA bindend is, maar hoeveel mensen gaan zich er dan gewoon bij neerleggen denk je?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:43

[***] schreef:
Dan kan je wel zeggen dat de telling van de DA bindend is, maar hoeveel mensen gaan zich er dan gewoon bij neerleggen denk je?

Precies hetzelfde heb je nu ook al hoor: mensen hebben nét gemeten en de DA meet een andere waarde. Daar heb je je ook maar bij neer te leggen, en dat gebeurt ook. De stethoscoop is gewoon preciezer en betrouwbaarder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:45

Dat is toch anders vind ik. Tussen net gemeten voor het binnengaan en de meting van de DA zit nog een tijdsverschil waarin vanalles kan gebeuren (ook door bv. het binnengaan van een piste, of andere paarden, of ...).

Als je echt op hetzelfde moment meet is dat heel anders vind ik, en zullen er veel meer discussies ontstaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:49

Tussen die twee meetingen in kan nog van alles gebeuren. Ze worden niet exact na elkaar gedaan, en er zijn veel invloeden van buiten af.

Bovendien mag je er toch wel vanuit gaan dat de tellen goed luistert en telt en niet zijn best doet om de goede HF te hebben.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:52

Nina_rex schreef:
Karin schreef:
Ja, dat mag. Het gaat erom dat de hartslag niet op het schermpje van je horloge te zien is als de vet aan het meten is. Dit om discussie te voorkomen.

Dat wist ik niet eens, wat raar! Verward wat maakt het nu uit of jij op je schermpje ook een hartslag ziet? De telling van de DA(-assistent) is toch gewoon bindend, daar valt weinig over te discussiëren. En als de teller zijn/haar werk een beetje doet kunnen er echt enorm grote verschillen zijn.

Het verschil tussen 62 en 58 bepaald natuurlijk wel of je 10 min wachttijd krijgt. Hartslagmeters hebben vaak een aardige afwijking, tenminste ik merk als verschil tussen mijn 2 hartslagmeter.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:53

Ja goed, maar iedereen weet dat ze een afwijking hebben, en wat de DA zegt is wet, punt. Dat geldt ook voor de andere keuringsonderdelen, waarover je zou kunnen gaan discussieren als je het er niet mee eens bent.