[WN] DTA Team en Cattle penning 1 en 2 september - Trapper Ranch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Julia_14

Re: DTA Team en Cattle penning 1 en 2 september - Trapper Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:31

Foto's zijn idd mooi, knap genomen! Lachen Vooral scherpe actiefoto's

Over de rijstijl valt helaas weinig goeds te zeggen... Tuurlijk, foto's zijn momentopname's, de slechte momentopname's zijn echter wel in de meerderheid. Het geeft echt een naar beeld, paarden worden keihard in hun mond getrokken. Ach gut Vind het ook vreemd dat dit wordt toegestaan, met twee handen zo ruw rijden als je paard shanks in heeft. En dan ook nog zo'n jong grietje erop Nee echt, ik heb er iig geen goede woorden voor. Dit is geen paardensport meer hoor, de paarden worden hier gewoon als een soort van 'levende machines' gebruikt, en er wordt niet gelet op een redelijk ontspannen, paardvriendelijke rijstijl. Het zal vast een hele sensatie zijn op zo door die bak heen te vliegen tussen al die koeien, maar das geen reden om het welzijn van je paard te vergeten.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 12:29

De fotos zijn zeker niet grouw, had ik zeker niet beter voor elkaar gekregen, met wat voor toestel zijn die gemaakt als ik vragen mag?
....Bizonkit Haha!

zanegrey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 13:05

@ Smax OK dan! Bizonkit, je snapt 'm...
Foto's zijn gemaakt met een Nikon D70s en een Tokina 18-200 lens. Qua scherpte niet de meest geweldige lens, maar qua zoombereik wel heel fijn voor het maken van teampenning foto's.

@ Iedereen: bedankt voor de complimenten. Gelukkig hoef ik nu nog alleen de foto's te maken. En als ik ooit zelf aan het spelletje ga meedoen, hoop ik dat zo te kunnen als deze ruiter:

Afbeelding

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:21

WB, er is niks mis met de sport maar met de wijze waarop het wordt uitgevoerd door een aantal ruiters.
De ruiter die je laat zien weet waar hij mee bezig is zo te zien, maar veel ruiters niet.

Een kind tussen de koeien hangend aan de shanks, levensgevaarlijk
*beeld op verzoek van eigenaar verwijderd*

Dit soort beelden staan er veelvuldig op... triest in mijn ogen...hoeveel pijn kun je je paard doen..
*Beeld op verzoek van eigenaar verwijderd*

* Edit I: de links werkten niet meer dus ik heb twee beelden van de site gehaald ter verduidelijking*
* Edit II: Daar de fotograaf bezwaar heeft gemaakt dat ik deze zeer confronteerde foto's "openbaar" had gemaakt, heb ik ze verwijderd. Alle beelden zijn te zien op de site die al eerder is vermeld.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:49

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:06

ik dacht ook al euh, dat is pino Haha!

de foto's in het topic vind ik nog wel gaan maar die van vera vind ik echt verschrikkelijk

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:44

Haha vera je foto's doen het niet, behalve die 10e dan Huilen van het lachen PINOOO Sigaar

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:04

Zanegrey, bedankt maar had de foto's al gevonden op de site. Prachtige foto's!

Vind het toch jammer dat de teampenning toch weer in een negatief daglicht komt op deze manier. Lijkt me verstandiger om er hier verder maar niet op in te gaan, want daar is dit topic niet voor bedoeld. Maar wou dit toch even kwijt!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:22

ik heb ook met afschuw gekeken naar de foto's maar vooral met schaamte.
ik ben dus een stal die het koeienwerk promoot en er trainingen in geef dus ook het teampennen.
wat hier gebeurd en gebeurde is iets waar ik mijn ruiters telkens mee confronteer en waar ik telkens op hamer dat dit niet mag gebeuren in de sport.
goed in het heetst van de strijd gaat er wel eens iets fout waar je achteraf spijt van hebt maar het is gebeurt maar wat ik hier zie, ruiters die hun paard willen stoppen en sturen tegelijk en daarbij niet schromen om het bit tot achter de oren te trekken.
nog steeds ruiters die niet zonder martingaal en neus riem kunnen rijden.
ik schaam me echt om aan mensen te vertellen dat ik de koeien onderdelen vertegenwoordig in de western sport.
ooit toen de DTA opgericht werd hoopte ik in stilte dat er regels zouden komen die neusriemen en martingalen zou gaan verbieden in de teampenning en in eerste instantie stond dit ook in de regels, maar plotseling waren die regels ook weer verdwenen ( naar wat ik er van hoorde onderdruk van andere westernstallen)
vorig jaar nog hebben we nog een hele bokt discusie gehad over dit onderwerp, en Iski heeft zich toen nog opgeworpen als moraalridder tegen dit soort van dierenmishandeling. ja ik noem het dierenmishandeling want het kan echt anders maar dan zal er veel getraint moeten worden en zal men zijn of haar ego moeten laten varen en moeten denken aan het welzijn van zijn paard. en niet het verhaal meer moeten gaan verkondigen aan lesklanten: ik vraag het mijn paard 1X doet hij het na die ene keer niet trap ik hem de grond in tot hij het doet (ja dit zijn de letterlijke worden van een trainer).
goed ik ben ook niet heilig en doe ook dingen die misschien niet zo netjes overkomen maar ik wil daar graag op aangesproken worden zodat ik dat kan veranderen.

waar ik in stilte toch nog eens bang voor ben is dat er eens een keer een wedstrijd wordt stil gelegen door de db en dat ruiters en organisators eens met hun neus op de feiten worden gedrukt.
het nadeel hiervan is dat misschien dan het hele koeien gebeuren wordt verboden in Nederland en daarmee tref ik mijn eigen portemonee, maar dit kan zo ook niet verder.
als je dit wil aankaarten bij trainers ruiters en DTA krijg je als antwoordt: heb je het teampennen in Amerika wel eens gezien? daar zijn wij nog heilig bij ( en inderdaad ze hebben verdorie nog gelijk ook, want waarom grijpt er op een NK nooit een Jury in? het is altijd een Amerikaan) maar in Amerika is een koe niets anders als meat en op de field lopen nog honderde ander paarden die ze kunnen gebruiken voor de wedstrijden.
maar hier in europa hoort het paard bij de familie en dus zouden we hem of haar ook zo moeten gebruiken, maar zodra er een teampenner opstapt is het paard plotseling een ding geworden zonder gevoel of eigenwaarde.
een andere reactie is: als wij niet zo agresief rijden hoeven we al helemaal niet op europese wedstrijden te gaan rijden want de Italianen zijn nog groffer, ja nou en? wordt het dan niet eens tijd dat we een verandering daar in gaan brengen? dat we eens regels gaan opstellen die deze misstanden aan banden leggen?
hier mogen we b.v ook niet ropen die regel is wel ingevoerd waarom kan er dan niet een regel komen die het teampennen wat diervriendelijker maken.
een veehouder kan zijn koeien terug trekken als er met het vee te ruw wordt omgegaan maar als veehouder heb je niets te zeggenover de paarden die zijn van de ruiters zelf en die ruiters horen hun verantwoordelijkheid te nemen naar het paard toe.

het is een heel verhaal geworden maar ik hoop dat er ooit eens medestanders binnen de sport komen die wel een diervriendelijke teampen organisatie kunnen oprichten.
het enigst wat er voor nodig is is trainen, trainen en nog eens trainen en ego's overboord zetten.

dit topic is inderdaad niet bedoelt voor dit soort van negatieve reacties maar onze kop in het zand steken en net doen of er niets aan de hand is kan ook niet we zijn immers mensen en geen struisvogels.
een pluspunt van de fotograaf vind ik wel dat zij de foto's geplaatst heeft en ook de schokkende foto's

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:01

Jannie schreef:
Vind het toch jammer dat de teampenning toch weer in een negatief daglicht komt op deze manier. Lijkt me verstandiger om er hier verder maar niet op in te gaan, want daar is dit topic niet voor bedoeld. Maar wou dit toch even kwijt!

Het zijn de ruiters die teampenning in een kwaad daglicht stellen, niet degene die er wat over zeggen.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:08

Ik kan me alleen maar aansluiten bij piggeljay. Ik heb vannacht met kippenvel de foto's bij Trapperranch zitten kijken, werd er akelig van. Oke, in het heetst van de strijd vergeet je wel eens netjes te rijden maar dit wat ik hier zag, heb ik nog nooit van deze riders gezien. Ik ken er een aantal persoonlijk, heb ze ook buiten het teampennen vaker zien rijden, maar dit heb ik dus echt nog nooit van hun gezien. En als je nou een beginnende rider bent is het nog enigszins te begrijpen, maar deze zijn allemaal al jaren met de westernsport en het teampennen bezig. Ze zouden beter moeten weten.
Het lijkt alsof het winnen voor hun belangrijker is geworden dan het spelletje. En geloof me, teampenning is leuk!! Maar het moet ook voor het paard leuk zijn.

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:09

Ik ben het helemaal met je eens piggeljay! eens was ik ook een teampenner.. ik ben er mee gestopt. Omdat ik het niet eerlijk vond voor mijn paard. Wij waren samen niet in staat om op een corecte (diervriendelijke manier) te teampennen. Mede omdat hij niet zo fanatiek wordt en ik de kennis niet beheers. Dit is de reden geweest voor mij om te stoppen met teampennen, ik denk dat sommige ruiters ook eens goed moeten nadenken of ze de kennis wel meester zijn voordat ze achter een koe aangaan.

TS mooie foto's! geen commentaar op jou!

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:25

zanegrey schreef:
Hier waren al die teampenners van de DTA! Haha!

Waren dit álle teampenners van de DTA??

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:29

nee hoor, er zijn er nog wel een paar.. maar die rijden niet meer mee Knipoog

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:30

waaronder ikzelf.. maar dat is puur omdat ik verzuim mijn lidmaatschap op te zeggen Bloos

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:05

vera schreef:
Jannie schreef:

Het zijn de ruiters die teampenning in een kwaad daglicht stellen, niet degene die er wat over zeggen.

Dat ben ik niet met je eens (maar dat is mijn mening).

zanegrey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 23:31

@Vera: de links werkten niet meer omdat ik die veranderd heb om jou tegen jezelf in bescherming te nemen. Op mijn website staat nl. duidelijk dat het copyright van de foto's bij mij berust. Dat betekent dus o.a. dat je niet zomaar die foto's op een andere website kunt opnemen.

Verder breng ik graag nog even de bokt-spelregels voor het plaatsen van foto's onder je aandacht, ik neem toch aan dat je die kent aangezien jouw naam er ook onder staat:

Citaat:
Je mag alleen je eigen foto's plaatsen.

Ach, zo zie je maar weer dat iedereen wel eens in het vuur van de strijd de regels vergeet... Maar dat je de links voor de tweede keer geplaatst hebt, vind ik wel heel hardleers.

Zoals gezegd: het copyright van de foto's berust bij mij en het is niet toegestaan ze zonder voorafgaande toestemming over te nemen. Ik verzoek je dan ook dringend MIJN foto's uit je eerdere bericht te verwijderen. De foto's staan nog steeds op mijn website, die te bereiken is via de website van de trapperranch, dus iedereen die ze wil bekijken, kan dat doen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:35

Beste Zanegrey,

Ik heb de site afgespeurd naar een vermelding van copyright alvorens ik deze plaatste maar niet gevonden. Enkel een vermelding waar de foto's besteld konden worden.
Verder heeft het woord "copyright" in Nederland geen juridische betekenis. Het is dus eigenlijk zinloos om apart te vermelden "op dit werk berust copyright". Wel juist is "dit werk is auteursrechtelijk beschermd". Ook het symbool © verandert niets aan de beschermde status. Het wordt wel gebruikt om aan te geven wie de rechthebbende is.

Aangezien jij als TS beelden plaatst, er tevens een linkvermelding naar de site wordt gezet zijn de verdere foto's net zo openbaar als dat ik ze hier plaats.
Jij refereert het plaatsen van eigen foto's; dat heb ik ook niet gedaan. Ik had links geplaatst naar je site.
Dat jij de links bewerkt is erg flauw maar je eigen keuze.

Aangezien je in een topic ter verduidelijking van het onderwerp twee foto's mag plaatsen heb ik het op die manier opgelost.

Maar als jij je beroept op je zogenoemde (maar niet rechtsgeldige) copyright dan haal ik deze walgelijke plaatjes er met alle liefde af.
Ik hoop dat een ieder ze eens gaat bekijken op de site...... Huilen

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:52

Mijn god zeg....ik reageer niet snel in zulke toppics...maar als je die foto`s op de site bekijkt...ze zijn bijna allemaal zeker in het heetst van de strijd Boos! vergeten dat er een levend wezen onder hun zit....Ik vind dit echt diep triest... Huilen mis nu echt een (kotssmilie)

Charita

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:01

Jammer dat er steeds naar de ander gewezen wordt ipv waar het eigenlijk om draait. Ik zou zo niet met mijn paarden willen omgaan, als er precies dit zou gebeuren in het heetst van de strijd dan maar geen 'strijd'! Ik zou snachts niet op mijn kussen willen slapen als ik dit met mijn paarden heb gedaan.

Als fotograaf zou ik zulke foto's niet willen plaatsen, dit heeft niets met mooie foto's te maken of iets waar ik trots op zou zijn.

Heel jammer dat door de ruiters en door de fotograaf deze tak van sport zo in het licht wordt gesteld. Imo hebben jullie daar geen sport beoefend, wat het wel was laat ik mezelf niet uitspreken....

Kotssmiley bestaat wel op Bokt Charita Misselijk Knipoog

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:22

Wowie super gaaaf!!!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:50

Ods schreef:
Jammer dat er steeds naar de ander gewezen wordt ipv waar het eigenlijk om draait. Ik zou zo niet met mijn paarden willen omgaan, als er precies dit zou gebeuren in het heetst van de strijd dan maar geen 'strijd'! Ik zou snachts niet op mijn kussen willen slapen als ik dit met mijn paarden heb gedaan.

Als fotograaf zou ik zulke foto's niet willen plaatsen, dit heeft niets met mooie foto's te maken of iets waar ik trots op zou zijn.

Heel jammer dat door de ruiters en door de fotograaf deze tak van sport zo in het licht wordt gesteld. Imo hebben jullie daar geen sport beoefend, wat het wel was laat ik mezelf niet uitspreken....

Kotssmiley bestaat wel op Bokt Charita Misselijk Knipoog

Helemaal mee eens!! Ach gut

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:33

cheeky schreef:
mooie foto's...
alleen beetje jammer, dat ze een beetje grouw overkomen...
maar daar was het weer misschien ook naar Knipoog

Ik vind ze juist helemaal niet grauw overkomen.
Wat mij ook opviel is dat die koeien cijfers op hun rug hebben waarom is dat eigenlijks

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:48

Omdat je met bijv. Teampenning 3 koeien uit de kudde moet halen die je aangewezen krijgt, d.m.v. cijfers Knipoog

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:35

Tjsa............. Ik heb dit menigmaal irl kunnen aanschouwen en ik zal je vertellen dat ik menigmaal tot 10 heb moeten tellen en op m'n lip moest bijten. Verdrietig Op de foto's hoor je gelukkig het gevloek en getier niet, dat scheelt Boos!
Zelf heb ik voor de lol ook wel eens geteampenned hoor, maar denk je dat ik m'n shanks hiervoor gebruik? Nee, ik rij dan gewoon op trens omdat ik weet dat in het heetst van de strijd je niet meer aan je rijstijl denkt en ik wil ook dat m'n paard het leuk blijft vinden. Ik ben het helemaal met PJ eens: als je dit professioneel wilt doen dan moet je trainen, trainen en nog eens trainen en vooral die shanks en ego's overboord zetten!

De foto's zijn overigens wel mooi getimed hoor!