Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mondriaan schreef:Van wie heb je les?
En op welke paarden heb je al gereden?

Ik heb gisteren voor het eerst op een fijn doorgereden westernpaardje gezeten. Ik vond het erg leuk, de stuurinrichting was in het begin even wennen. Maar vandaag stap ik gewoon weer met veel plezier op mijn engels gereden paard hoor. 
Dat vond ik in het begin het lastigste; paard op de hoefslag krijgen en houden. Als ik een volte reed overstuurde ik nogal eens en dan zat ik alweer in de volgende volte.

, maar wel supergaaf!

Romkabouter schreef:Gewoon je handen bij elkaar
Volgens mij moesten wij ze gewoon in 1 hand houden. En na een poosje oefenen lukt dat ook best.
Heb je tenminste een hand vrij voor je telefoon.

_Malu_ schreef:Na een jaar of 9 engels te hebben gereden kreeg ik bijna een jaar geleden mijn eerste Westernles op Nagato. Het paard van Krista Sterrenburg. Sindsdien nooit meer Engels gereden
Citaat:Wauw en nu heb je Kalief!

Romkabouter schreef:Westernrijden is niet per definitie met 1 hand. Sterker nog, dat hoeft alleen maar in wedstrijden en dan ook alleen maar als je met een scharenbit rijdt
Daar zit een heel verhaal bij, maar dan kun je je het beste even verdiepen in alle regeltjes enzo
Weet ik veel.
Vond het wel handig eigenlijk.
Ik werd er tenminste op die manier wel mee geconfronteerd dat die rem aan de voorkant er niet was en alles echt vanuit de zit opgelost moest worden als ik langzamer wilde. 
Waratje schreef:Dan vraag ik me af of je dan 18 jaar slecht dressuurles hebt gehad of dat de western instructie die je nu hebt er vreemde ideeen op na houdt.
Als jij fatsoenlijk hebt geleerd om op een paard te zitten, dan moet de overstap naar western niet zo moeilijk aanvoelen.