[SGW] SGW; Hoe denkt je omgeving erover?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam

Re: SGW; Hoe denkt je omgeving erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:51

Mijn vader vindt het doodeng dat ik het doe, maar zegt dat als hij zelf nog zou rijden hij ook zou willen crossen. Haha! Mijn moeder is nergens bang voor dus die vindt het leuk voor me.

VrienTje vindt het leuk, leeft en denkt enorm mee. Is echt deel van het team. Hij heeft ook een heilig vertrouwen in mijn paard. "Ollie past wel op je" Haha!

Mijn vereniging is pro SGW. Moet ook wel als Jan van Beek het grootste deel van het lidmaatschapgeld binnen brengt Clown .

Mijn collega's vinden foto's leuk, maar snappen er niet veel van. En ik heb eerlijk gezegd niet altijd zin om het uit te leggen.....

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:55

Mijn vader zegt iets omgekeerds: Jij past wel op bonny
Whaha Tong uitsteken

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:56

SGWOllie schreef:
Mijn collega's vinden foto's leuk, maar snappen er niet veel van. En ik heb eerlijk gezegd niet altijd zin om het uit te leggen.....

Dat heb ik ook en met mijn vriendinnen.. Nooit zin om uit te leggen. Ik zeg altijd maar gewoon; t is net zoiets als Boekelo maar dan veel lichter. Dan snappen het wel Lachen

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:58

Rowo: Zoiets maak ik er ook meestal van ja! Ja

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:59

Als je met de term Eventing komt, denken de meeste vrienden van Bas dat ik Inventing bedoel en dat kunnen ze niet koppelen aan een paard dus worden de blikken wazig. Cross of Military zegt soms ietsie meer, maar meestal blijft het wazig...

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:22

Mijn omgeving vind het juist super gaaf dat ik crossen rij in plaats van dressuur
ze kunnen zich dan ook veel beter voorstellen dat ik het leuk vind Vork
mijn pa krijgt altijd de kriebels maar zo dra ik 1 hindernis heb gesprongen is het ok xD
ik wordt gewoon erg gesteund voor op en na mijn wedstrijden door mijn instructeur en mijn ouders dus dat is wel heel fijn.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:27

Ja, Military maar dan gemakkelijker, zoiets zeg ik dan ook. Trouwens mijn ouders die houden het niet zo bij wanneer ik wedstrijden rij en wat voor wedstrijden.
De ouders van mijn vriend vinden het wel helemaal geweldig. Schoonvader zit zelf in de SGW-stichting. En als het even kan komen ze ook kijken.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:57

Mijn moeder vindt het tof, zij heeft vroeger ook gecrosst (en toen waren er zelfs crossen waarbij je geen dressuur hoefde te rijden Knipoog). Ze staat alleen altijd wel stijf van de zenuwen als ik moet crossen (weet niet of het perse met de cross te maken heeft, ze is tegenwoordig al zenuwachtig bij de dressuur Nors opkijken )

Vriendje vindt het alleen leuk om te zien als iemand er onnozel vanaf duikelt en mijn collega's vinden mij wel stoer, zeker in combinatie met vrachtwagenrijbewijs.

Verder zit ik bij een papieren vereniging waar trouwens ook Huub bijzit, maar daar spreek ik verder nooit iemand van.

Vroeger op de ponyclub vonden ze het vreselijk dat ik met een Z dressuurpony ging crossen.....maar goed, daar reden ze al nooit door het bos, want "daar valt je pony van uit elkaar" Gestoord Nou, dan raap ik hem wel weer bijeen daarna hoor Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:17

SGWuppie schreef:
Vroeger op de ponyclub vonden ze het vreselijk dat ik met een Z dressuurpony ging crossen.....maar goed, daar reden ze al nooit door het bos, want "daar valt je pony van uit elkaar" Gestoord Nou, dan raap ik hem wel weer bijeen daarna hoor Haha!

De dressuurinstructrice van de club kreeg het voor elkaar om vorig jaar tegen mijn zus te zeggen dat Os lekker liep, ze kon wel merken dat Os geen crossen meer liep.... (het was nog midden in het cross-seizoen en ik reed nog volop wedstrijden.... de echte oorzaak in Os zijn vooruitgang was de nieuwe springinstructeur waar Marja en ik om-en-om priveles bij reden, oeps!!!)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:21

Nou ik heb nog eens wat veel mooiers gehoord... De paarden gingen bij een bepaald persoon niet in de wei, of in een paddock van ik denk zo'n 10 bij krap 15 meter. Anders liep ie zichzelf uitmekaar in de wei Nagelbijten / Gniffelen

@ sgwuppie: Dat wat jij over je vriend zegt komt me bekend voor. Hij hoopt altijd dat ie iemand er vanaf ziet kukelen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:28

oh wat een onzin kunnen mensen eigenlijk uitkramen!

Ik had juist een springinstructeur die ons uitlegde dat je je paard wel mooi bij elkaar kan rijden maar niet kan trekken, het aan elkaar lopen heeft tenslotte niks te maken met de kin op de borst trekken want paarden in de wei lopen niet met de kin op de borst maar wel aan elkaar. En zo geloof ik daar ook echt in!

Paarden in de wei lopen prima in balans en in verhouding, pas als wij erop stappen verstoren we die balans en is er iets wat we met rijkunst moeten corrigeren.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:29

miss_jumpy schreef:
oh wat een onzin kunnen mensen eigenlijk uitkramen!

Ik had juist een springinstructeur die ons uitlegde dat je je paard wel mooi bij elkaar kan rijden maar niet kan trekken, het aan elkaar lopen heeft tenslotte niks te maken met de kin op de borst trekken want paarden in de wei lopen niet met de kin op de borst maar wel aan elkaar. En zo geloof ik daar ook echt in!

Paarden in de wei lopen prima in balans en in verhouding, pas als wij erop stappen verstoren we die balans en is er iets wat we met rijkunst moeten corrigeren.

Mee eens Lachen

Ik snap ook nog steeds niet waarom de paarden bij sommige mensen niet naar buiten mogen.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:32

bij onze ponyclub was het allemaal leuk, nu zit ik wel op ponyclub prinsenhage die doet dus zelf ook een wedstrijd organiseren. Mijn moeder heeft het zlef ook gedaan en mijn vader vind het gaaf. Dus als ik zou gaan crossen zou dat helemaa goed zijn Lachen

Dionn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:34

Ik hoor bijna nooit dat mensen het raar vinden dat dat je SGW's rijdt, maar misschien komt dat omdat bij ons ook wel veel mensen springen ed. Waarom zou je paard niet de wei in mogen? Vaak wordt ook gezegt dat het beter is voor hun rug ed!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:39

Dionn_xx schreef:
Ik hoor bijna nooit dat mensen het raar vinden dat dat je SGW's rijdt, maar misschien komt dat omdat bij ons ook wel veel mensen springen ed. Waarom zou je paard niet de wei in mogen? Vaak wordt ook gezegt dat het beter is voor hun rug ed!

tsja dat waarop snap ik ook niet maar sommige mensen hebben dara hele theorien over!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:45

Sommige theorïën (zoals die ik hierboven plaatste) zijn gewoon te lachwekkend voor woorden. Mijn paarden hier hebben geluk, ze komen er hele dagen uit. Nog nooit gemerkt dat ik ze meer uitmekaar heb dan een paard wat de hele dag op stal staat.

Dionn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:56

rowo schreef:
Sommige theorïën (zoals die ik hierboven plaatste) zijn gewoon te lachwekkend voor woorden. Mijn paarden hier hebben geluk, ze komen er hele dagen uit. Nog nooit gemerkt dat ik ze meer uitmekaar heb dan een paard wat de hele dag op stal staat.

Mijn paarden staat ook overdag gewoon in de wei. En volgens mij vinden ze het heerlijk!
Ik heb er ook nog nooit iets aan gemerkt ofzo Tong uitsteken

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 20:31

Dionn_xx schreef:

Je wilt niet weten hoe de paarden van 'bekende' ruiters erbij lopen. Die komen ook alleen maar in de stapmolen en onder het zadel een half uur...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:32

Ik weet wel dat ik blij ben dat ik niet zo'n sportpaard ben Haha!

Maar we gaan volgens mij offtopic.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:51

Bijna ongemerkt gaan we praten over hoe je wel of niet met paarden moet omgaan. Ook interessant.

Ik heb mijn omgeving zo georganiseerd dat ik niet te veel vooroordelen over me heen hoef te laten komen. Op de pensionstal waar ik tot eind april stond, waren wel meer mensen met belangstelling voor crossen; ik heb ook wel kennismakingstrainingen voor ze georganiseerd. De "onverbeterlijke dressuurprikkers" (over vooroordeel gesproken) mochten en mogen van mij vooral plezier beleven aan hún tak van de paardensport; zo heeft iedereen zijn (haar) eigen voorkeur en afkeer. En ik ben drie jaar geleden gaan crossen onder andere door het enthousiasme van een stalgenoot.

Nu ben ik verhuisd, heb de paarden aan huis en heb dus nog minder te maken met wie wat vindt van SGW en crossen. En het thuisfront doet gewoon mee: mijn dochter crosst ook, mijn vrouw groomt (da's weer eens wat anders dan vaders en moeders, maar ja ik ben pas laat met paardrijden en nog later met wedstrijden begonnen).

Groeten, Paul

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:59

Over wel of niet buitenzetten, een ruiter bij ons in de club beweert dat haar paard niet graag buitenstaat Verward Zij en haar ouders snappen ook niet dat andere ruiters buitenritten maken want daar wordt een paard onrustig van Haha! En dat ik met met een Z1-paard ging crossen was ongelooflijk maar ja, het was ook geen echt dressuurpaard Frusty
Ben blij dat die van mij in de zomer dag en nacht naar buiten kunnen en hoewel dat het meer werk kost, heb ik het erg graag voor over. Heb al 6 jaar geen koliekers meer gehad dus denk dat we goed bezig zijn.

Moet wel toegeven dat ik met al die valpartijen van afgelopen crossen wel effe moest slikken, heb vaak beweerd dat er weinig gebeurde op ons niveau maar dat verhaaltje zal ik ook moeten bijstellen Bloos

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:03

ik zit op een echt dressuurclub.
de meningen zijn erg wisselend. de meesten vinden het wel leuk, maar zouden het zelf nooit doen...
nu ik wat hoger rij en ook naar het EK ga straks, gaan ze er zich wel steeds meer voor interesseren. ze willen in Varsseveld straks met de vereniging gaan kijken. Dat is wel leuk, want dat zien ze de sport en komt er ook meer waardering voor.

ik werd ook een keer tijdens de les geen serieuze dressuur ruiter genoemd, omdat ik graag cross en spring, maar toen ze een keer een filmpje zag van tijdens mn dressuurproef met hoedje en rijrok moest ze (zonder het te zeggen natuurlijk) we even haar mening bijstellen haha

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:41

Ibonn schreef:
... Moet wel toegeven dat ik met al die valpartijen van afgelopen crossen wel effe moest slikken, heb vaak beweerd dat er weinig gebeurde op ons niveau maar dat verhaaltje zal ik ook moeten bijstellen Bloos

Ja, de gevaarlijke kanten van de sport komen scherp in zicht. Nu kan je - denk ik - grofweg op twee manieren reageren: "de sport is onverantwoord gevaarlijk dus wat we doen kan niet door de beugel", of "we weten welke risico's de sport heeft en we doen ons verduivelde best om die risico's voor te zijn". Die Belgische journalist in een geheel ander topic is een voorbeeld van de eerste reactie; ik vind (in ieder geval op het eerste gezicht) de beslissing van Huub van der Mark (paard is niet fit genoeg voor afsluitend springparcours) een voorbeeld van hoe het óók kan. Dat is dus precies: hoe kijken mensen tegen jouw sport aan.

Groeten, Paul

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 22:06

Paul_H schreef:
De "onverbeterlijke dressuurprikkers" (over vooroordeel gesproken) mochten en mogen van mij vooral plezier beleven aan hún tak van de paardensport; zo heeft iedereen zijn (haar) eigen voorkeur en afkeer. En ik ben drie jaar geleden gaan crossen onder andere door het enthousiasme van een stalgenoot.

Ik ben het er wel mee eens dat ieder plezier moet hebben in zijn eigen tak van sport maar waarom een ander veroordelen omdat dat wat hij doet 'gevaarlijker' is? Ik weet zeker dat er bij mij op de vereniging een aantal mensen zijn die er nu niets van moeten weten maar als ze eens zouden crossen zouden ze het vaker willen doen. Ze willen er alleen niet aan beginnen omdat ze het te gevaarlijk vinden, zijn meestal dezelfde mensen die hun paard ook niet in de wei laten omdat ze denken dat hij dan zijn benen breekt ofzo...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:48

hey
ik wil graag gaan crossen, maar dat zal nog wel even duren. Mijn paard is 5 en we hebben eindelijk een passend springzadel nu. We zijn ook weer begonnen met springlessen. Ik hoop tegen de lente aan een oefencrosje en trainingen te kunnen meedoen.

Maar ik moet zeggen dat er maar weinig mensen enthousiast reageren. Mijn moeder is ertegen omdat ze het te gevaarlijk vindt, "mijn paard is een dressuurpaard", papa heeft er niet echt een mening over (of zegt er toch niks van), mijn vriend vindt het erg gevaarlijk, maar zou het me niet verbieden. Hij zegt alleen dat ik heel voorzichtig moet zijn Lovers

Nuja, ik ben er nog niet mee begonnen, dus voor de rest weet ik niet zoveel meningen.