Lenneke_ schreef:Voor de FEI moet je zelfs 2 keer per jaar enten
...tegen het virus van vórig jaar.
Ik zie niet in waarom ík moet aantonen dat een enting niet werkt. Toon maar aan dat het wel werkt voor je het verplicht.
Verder zijn entingen niet per definitie preventief. Regelmatig preventief tegen rabiës enten is schadelijk doch ná infectie levensreddend.
'Enten' is een verzamelnaam voor infecteren met een verzwakte vorm van de ziekte zelf of met antistoffen.
Veel 'vaccinaties' zijn geen vaccinaties maar injecties met anti-stof. Het nadeel van dit is dat de werking zeer tijdelijk is, het eigen immuunsysteem omzeilt en zeer specifiek is. De influenza entingen zijn antistof injecties tegen een OUD virus. De zin is nihil en wel schadelijk voor het immuunsysteem.
Als ik de vraag concreet stel aan 'Utrecht'
- hoe vaak moet ik waar preventief tegen enten?
is het officieuze antwoord
- tegen tetanus zeg elke 6 jaar
Ik moet een beetje lachen om jou Ibbel. Bij mensen en kleine huisdieren is het jaarlijks/halfjaarlijk preventief injecteren onzin en bij paarden niet? Dah....
Nogmaals, het is onder de FEI-vlag verplicht dus irrelevant als je wedstrijden wil rijden. je moet dan gewoon. De onderbouwing echter is commercie. Ík weiger mijn paarden nutteloos en wel schadelijk te injecteren en kan dús niet aan wedstrijden meedoen. Maak je eigen keuze doch haal er geen misleidende risico-misinformatie bij.
hc