Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Marieke schreef:Heb ik van Dell Hendricks geleerd en dat werkt super! Dat van op de cirkel over de schouder heen naar buiten trekken dat je paard dan precies aan de andere kant naar binnen valt was voor mij een eye opener
Daarom zei ik dat er dus ook bij (pagina hiervoor)...
Marieke schreef:Ik doe precies hetzelfde als ROM
Heb ik van Dell Hendricks geleerd en dat werkt super! Dat van op de cirkel over de schouder heen naar buiten trekken dat je paard dan precies aan de andere kant naar binnen valt was voor mij een eye opener
Splash schreef:Nu ik erover nadenk is dat inderdaad zo. Paard valt op de 1 plek naar binnen en op een andere weer naar buiten. Typisch een probleem van een paard die niet geleerd heeft op eigen benen te lopen.
Marieke schreef:Een paard die niet op zijn eigen benen loopt zoekt aanleuning op je handen. Dat hoeft helemaal niks met over de schouder lopen te maken hebben. Een paard kan prima op eigen benen lopen maar niet helemaal recht zijn.
chicopicaro schreef:en wat voor oefeningen voor rechtrichten gebruiken jullie dan ?
chicopicaro schreef:Leuk man , kijk daar hebben we wat aan filmpies hihihi wanneer komt deze dvd uit eigenlijk ?
Citaat:Dat je op deze manier je paard kunt leren stappen, draven en galopperen in een cirkel die een doorsnee heeft van 10 meter of minder geloof ik absoluut niet. Sterker nog het is niet eens mogelijk!!

) johanna29 schreef:Dat je op deze manier je paard kunt leren stappen, draven en galopperen in een cirkel die een doorsnee heeft van 10 meter of minder geloof ik absoluut niet. Sterker nog het is niet eens mogelijk!!