[WN] Rach Appaloosa merrie @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Re: Rach Appaloosa merrie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:38

Bojangles schreef:
Ja ik zit nog even te kijken naar een goed alternatief voor het touwhalster, maar ben er nog niet uit wat me iets lijkt.

Misschien vind je een bitloos hoofdstel iets? Daar rijd ik ook (western) mee en dat bevalt ons heel goed. Te verkrigen in zwart en bruin, te koop op internet. Mooie kwaliteit leer met een hele zacte neusriem.

Idd rijd je voor een touwhalster met wat te strakke/korte teugels. Met het bitloze hoofdstel heb je inwerking op de neus maar d.m.v. een brede, zacht onderlegde neusriem dus de inwerking is veel vriendelijker.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 08:15

Ods bedankt en simoni bedankt voor de tip.
Ik weet echt nog niet wat me wat lijkt liefst wel gewoon iets simpels met bevestiging voor de teugels eronder aan niet iets met van die aansnoerdingen waar je de teugels aan doet (weet even niet hoe ik dat moet noemen)

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:17

Dat Halster heb ik ook Clown
Ziet er leuk uit hoor!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:21

Gaaf!! Ze is echt heel stoer! Deze week komt week touwhalster binnen en kan ik ook gaan oefenen. Als ik jou ap zo zie zou het karakter als 2 druppels water zijn met Jims dus dat beloofd wat!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:39

Bojangles schreef:
Ods bedankt en simoni bedankt voor de tip.
Ik weet echt nog niet wat me wat lijkt liefst wel gewoon iets simpels met bevestiging voor de teugels eronder aan niet iets met van die aansnoerdingen waar je de teugels aan doet (weet even niet hoe ik dat moet noemen)

Ja hoe simpel wil je het he? Het moet ook comfortabel voor je paard zijn neem ik aan?
Dit bitloze hoofdstel heeft echt niks te veel! Alleen een neusriem, met kruislings 2 ringetjes eronder waaraan je je teugels bevestigt.

Staat op www.ruitersportshop.com

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:37

Hoezo, een Appy lastig?
Ik heb m'n hele leven al Appy's en zou niet anders willen!!
Je hebt een leuk paard, zonder twijfel!
Maar waarom op een touwhalster? Ik kom hier nog niet lang dus ken ook nog niemand. Ook jouw verhaal hiervoor niet dan.
Appy's zijn in de regel geen lastige paarden maar je kunt ze niet dwingen. Als ze een goede basis missen gaat het nog wel eens fout bij een volgende eigenaar.
Op een bit kun je ze niet rijden? Ik kocht de mijne met een shank erbij omdat hij op een gewoon bit niet te rijden zou zijn, maar hij loopt heel netjes op een gewoon bit hoor.
1 puntje van kritiek? Westernrijden met losse teugel? Veelgehoorde fout. Je kunt je paard pas met losse teugel rijden na goed loswerken (met inbuigen en stelling vragen), goed verzamelen en als dat goed bevestigd is kun je los gaan laten. Het paard moet zichzelf eerst leren dragen en daar heeft hij/zij echt jouw hulp bij nodig! Mensen denken vaak dat als je Western gaat rijden paarden dat ook ineens kunnen, op eigen benen lopen. Maar daar is de rug helemaal niet sterk genoeg voor en die moet je daar eerst sterker voor maken.
Komt goed allemaal!!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:46

Euhhh er staat nergens dat appy's lastig zijn hoor... Knipoog
De rest van je commentaar ga ik maar niet op in want dat is ook helemal niet van toepassing in dit topic...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:39

Oud topic