[WN] Te gemotiveert ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arrows

Re: Te gemotiveert ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 16:51

Dat zou misschien wel kunnen. Maar dan heb ik heel veel mensen die me zo weer terug in het ritme hebben haha,
ik krijg sinds kort nu ook 2x in de week les Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:59

Cassidy schreef:
XxNadiehxX schreef:
Ik denk wel aan de gezondheid van mijn paard. En ik denk niet dat ik ooit spuugzat word van paardrijden.

Je hoeft het paardrijden ook niet spuugzat te worden, maar de drang om te moeten presteren is er nu, maar die kan ineens verdwenen zijn...en de kans dat je het opeens zat bent, is groter als je jezelf teveel pusht.

Nou ben ik niet zozeer bang dat ik het zat word!
Ik kan het wel aan elke dag presteren.
Maar mijn paard?
Voor een paard is afwisseling heeeeeeeeeel belangrijk.
Voor haar moet ik zorgen dat ik niet alleen maar wil presteren, maar ook eens een buitenritje wil maken!
als je het voor je paard leuk houd, heb je uit eindelijk op lange duur alleen maar profeit van en zullen je prestatie's sneller stijgen.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 18:07

hmmm ... ik ben sinds dit topic al wat meer naar buiten aan het gaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 08:25

Ik weet niet wat voor buitenrij-omgeving jij hebt XxNadiehxX, maar je kunt e.e.a. natuurlijk ook prima combineren. Ik rij in de zomer heel veel buiten (Holterberg is mijn 'achtertuin' Tong uitsteken ) maar ik oefen wel elke dag. De oefeningen die ik in de bak doe, kan ik in het bos en op de hei ook. Sterker nog, sommige oefeningen rij ik JUIST graag in het bos. Denk bv aan de galopswissels. Heerlijk, lekker alle ruimte om rechtuit te gaan, eerst te zorgen voor een goede galopparde, rechtrichten, en dan pas inzetten. Geen bochten elke 40 meter, geen stuurloze combinaties die ineens in je lijn rijden en (ook heerlijk Haha! ) geen ponykampkinderen die langs de kant staan en hun uiterste best doen om de aandacht van je paard te krijgen Nagelbijten / Gniffelen

Lekker afwisselen met stukken stap aan lange teugel, of heerlijk wat kilometertjes draf en galop op tempo.

Super dat je wat meer afwisseling zoekt!

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 10:03

nou .. nationaal park de meinweg is mijn achtertuin.
Ik ben nu vooral na een half uur tot een uur tainen nog een buitenrit aan het maken. Gewoon voor de onspanning voor Ruby ( mijn paard ) Een betere cooldown is er niet toch ?

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:10

Ik vindt het altijd wel mooi als jonge mensen zo hard trainen om iets te bereiken. Ik ben zelf 21 en zou de discipline er niet voor hebben. Een meisje bij mij op stal is 15 en traint ook bijna elke dag met haar paard. Ik vind het wel mooi als je zo jong zo serieus bent. Aan de andere kant moet je niet te hard voor jezelf zijn. Zij plant haar hele week in zodat ze school en paard kan combineren. Super dat ze dat zo serieus doet maar af en toe niks moeten of wat rustiger aan doen lijkt me ook lekker Lachen.

als jij je er prettig bij voelt om hard te trainen, lekker doorgaan. blijf het alleen doen omdat je het leuk vindt en niet omdat je vindt dat je het van jezelf moet.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 10:13

Ik vind het hardstikke leuk om zoveel te trainen. Maar ik wil ook ECHT verder in de western. Mijn ouders zijn ook vreselijk gemotiveert. Ze zoeken veel wedstrijden voor me zodat ik kan kijken hoe het in elkaar zit. Ze doen echt zoveel voor me. Een vriendin van me heeft pas nog geregeld dat ik 2x per week les krijg van een goede western ruiter. En die western ruiter motiveert me ook. Mijn vriendin kijkt ook heel erg goed of mijn paard in goede gezondheid is ( is ze heel goed in ) en als dat niet zo is heb ik een groot probleem haha.