waar een hartslagmeter kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esperanza
Blogger

Re: waar een hartslagmeter kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:02

Symbeami schreef:
ECHT NIET! Ik heb mijne opgestuurd om te kijken wat er aan schortte. Batterij van de zender leeg. Kon dus een nieuwe zender kopen a 90 euro ofzo. Dacht het maar niet, ik heb nu een hartlsagmeter van de Aldi van 20 euro en die doet het beter dan de Polar ooit gedaan heeft.
Wel moest ik Polar nog 20 euro betalen voor het testen.......en terugsturen.

Het schijnt wel zo te zijn dat je hem via Goedhard in kunt leveren en dan met Polar Zwitserland geloof ik, kun je een nieuwe zender krijgen voor de helft van het geld.
Alleen heb ik er uit pure frustratie zelf in zitten snijden, dus denk niet dat ze dat nog accepteren.
Voorlopig red ik me wel even met de humane hartlagmeter. Die ik overigens niet omgebouwd heb en doet het best zo.

Serieus?? Das wel ernstig. Ik weet niet meer zeker of ik dat nou van Goedhart of van iemand anders heb gehoord namelijk... (dat je hem kunt opsturen en dat Polar dan de batterijen verwisselt.)

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:07

Nina_rex schreef:
Bij Polar krijgen veel paarden drukkingen omdat de electroden dikker zijn

Mijn eigen pony heeft behoorlijk snel drukkingen of kale plekken, maar met de Polar geen last hoor. Carola's paard idem dito dacht ik. Maar dat weet ze het best zelf.

Ik heb ook nog geen reacties gekregen van mensen die hem gekocht of getest hebben dat ze drukkingen of andere gekke plekken kregen.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:46

Symbeami schreef:
Wel moest ik Polar nog 20 euro betalen voor het testen.......en terugsturen.

Ik ken iemand die hem zelfs nooit meer teruggekregen heeft. Clown

En wat de drukkingen betreft, dat heb ik zelf gelukkig niet meegemaakt (was wel mijn reden om V-Max te kopen), maar wel van héél veel mensen gehoord. Op het enduranceforum was er ook pas een topic over, waarin echt heel veel mensen aangaven drukplekken te hebben gehad bij hun paarden.
Maar ik heb wel begrepen dat Polar werkt aan een nieuwe hartslagmeter met dunnere electroden.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:56

Symbeami schreef:
Esperanza schreef:
Voorlopig red ik me wel even met de humane hartlagmeter. Die ik overigens niet omgebouwd heb en doet het best zo.

hoe gebruik je die dan als je het niet hebt omgebouwd?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:10

Sash schreef:

heel simpel de borstband met een paar klittebandjes aan de singel vast en het horloge aan het zadel.
De elastieken band er wel af dus. Dacht dat het een beetje te dik zou zijn, maar tot nu toe zie ik nog geen echte problemen. Smeer de huid wel altijd heel dik met AB gel in.
Dit zal misschien niet bij elk paard kunnen, hoewel je van die van mij zou verwachten dat ze een erg gevoelige huid heeft, maar valt in de regel best mee.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:30

goh, waarom bouwt iedereen die dingen nog om dan als het zo kan? dacht dat je die electrode altijd aan twee kanten moest doen...

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:56

het schijnt dat je als de elektroden niet zo dicht bij elkaar zitten, nauwkeuriger waarden krijgt.
Overigens heb ik ook wel gehoord van mensen die op de 1 of andere manier de borstband verlengen en hem zo dus om het paard doen.

ik ben niet zo handig en dat ombouwen was mij te lastig, ging het eerst zo proberen en tot nu toe bevalt dat dus nog best.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:57

Hij is idd nauwkeuriger en het is ook beter voor de batterij

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:33

Over het verwisselen van de band van polar....
Bij mijn manlief (wielrenner) sturen we gewoon de band op, en dan worden daar nieuwe baterijen in gedaan. Ik heb voorlopig nog een oude humane polar (helaas niet omgebouwd). Die band is echt al enkele jaren oud.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:00

Sash schreef:
Esperanza schreef:

Die quote was niet van mij Bloos Was van Symbeami
Ik heb een paarden Polar

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:33

sorry! een quote in een quote was het dan waarschijnlijk... lastig Tong uitsteken

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:56

? mijn berichtje is ook foetsie. ...
en ik had een polar A1 voor paarden dus en Polar Nederland kan daar dus niets mee.
Ik raad Polar dus iedereen af.
Bij de Lidl kun je deze week weer hartslagmeters kopen, voor weinig ;D