[WN] Mijn eerste westernles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Re: Mijn eerste westernles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:45

Gefeliciteerd met je les!

Ik heb een tijdje geleden ook mijn eerste westernles gereden, en dat was ook op een scharenbit, hoor!
Ik had privé-les en werd streng in de gaten gehouden, dus ik vertrouw daar wel op.
Paard leek er ook totaal geen problemen mee te hebben. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:49

Ik heb mijn eerste westernles ook met een scharenbit gereden, domweg omdat het paard een snaffel niet fijn vond.
Inmiddels rij ik op een ander paard, en daar rij ik wel gewoon met een gewoon bitje

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:55

leuk hoor. En over de houding, bij mij is het andersom. Sinds de westernmanege gestopt is rijd ik dressuur met me vzpaard en dan geef ik soms de westernhulpen i.p.v. dressuurhulpen plus ik moet constant me teugels korter doen Nagelbijten / Gniffelen . Nou veel plezier nog verder.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:59

Whaha, volgens mij is dressuur -> western een stuk makkelijk dan western -> dressuur.
Ik vond de overgang in elk geval flink meevallen.

Eindelijk had ik mijn benen in de goede houding, whaha! Haha!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:23

Nee hoor, alleen moet je niet als je wilt afwenden je ahnden een stukje opzij doen en is ho nu niet meer diep zitten en beentjes stukje naar voren Nagelbijten / Gniffelen . Verder heeft de western er wel voor gezorgt dat ik nu veel meer op me zit en benen rijd en dat zie je terug in het totaal plaatje en de ontspanning. Dus eigenlijk zouden alle dressuurruiters wat westernlesjes moeten nemen om weer beter te worden in de dressuur Nagelbijten / Gniffelen . Snap je het nog Tong uitsteken .

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:28

Tsja, volgens mij heeft dat in principe weinig met western te maken. Ik snap heel goed wat je bedoeld, hoor, maar eigenlijk is dat iets waar je je altijd van bewust zou moeten zijn en zou moeten nastreven. Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:33

TurdusMerula schreef:
Tsja, volgens mij heeft dat in principe weinig met western te maken. Ik snap heel goed wat je bedoeld, hoor, maar eigenlijk is dat iets waar je je altijd van bewust zou moeten zijn en zou moeten nastreven. Lachen

Dat is waar, maar dankzij het western ben ik me er beweust van geworden (daarvoor reed ik eerst 3 jaar dresuuur op mijn hande Bloos! )

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:47

Nou, dan is het harstikke nuttig geweest! Lachen

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 18:18

Ik rijd met scharenbit omdat Rusty niet met een snaffle gereden kan worden.
Ik krijg ook priveles en er wordt ook goed op mij gelet en mijn instructrice weet wel wat ze doet.

Foto's komen er ook weer snel aan yank
Vooral als je moeder de fotocamera wel mee neemt maar de batterijen leeg zijn. Bloos

Ik zou eigenlijk niet weten welke overgang moeilijker is.
Nu vind ik de overgang van dressuur -> western moeilijk.
Maar dat zal naar een tijdje ook wel weer bij trekken.
Ik blijf ook nog gewoon verder dressuren, een beetje afwisseling kan geen kwaad.
Mijn knop mag dus iedere keer omschakelen. Haha!
Bij dressuur deed ik eerst ook veel meer met mijn handen maar dat wordt nu ook al minder, het western rijden heeft daar toch wel effect op.

Bedankt voor jullie leuke reacties !!