[WN] Helaas pindakaas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

storrum

Re: Helaas pindakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:54

ThisRockIza schreef:
misschien is deze iets voor je??

Ze noemen ook alles maar 'quarter' tegenwoordig.... Clown

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:23

Citaat:
Ze noemen ook alles maar 'quarter' tegenwoordig....

Oke Bloos , zijn moeder is een dochter van Royal Silver King, geen onbekende quarter in de westernsport.

Steamy is een goed doorgereden paardje en kan meer dan alleen maar reining.
Het lijkt mij echt de moeite waard om even contact op te nemen met Ravenstable (zijn telefoonnummer staat op zijn site).

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:53

Kijk eens in het onderschrift van Marieke, daar staan drie quarters in te koop. Geen idee van de prijzen, maar dat kan zij je vast vertellen!

arnoldus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:07

Moderatoropmerking:
oneliner verwijderd

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:24

Die appaloosa is zoiezo niks voor mij. Heel stom, maar IK vind ze niet mooi..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:50

Er zitten ook leuke appies bij hoor

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:56

gewoon niet mijn ding..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 23:00

Vos kleurige paarden zijn ook niet mijn ding maar ik heb wel een vos kleurig paard dus dat het niet jou ding is vind ik onzin want een goed paard heeft namelijk geen kleur

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 23:17

Ik zei ook niet dat het geen goeie paarden zijn.. maar we dwalen af

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 23:47

@MSQ niet iedereen kan iets met, en/of wil een appie.
Ik ook nooooooooooit meer (en ik heb er 4 gehad). Daarnaast nee een goed paard heeft geen kleur maar je moet ook even naar het karakter kijken, en dat appies redelijk uitgesproken karakter hebben is dacht ik wel algemeen bekend Haha! TS wil een gemakkelijk paardje met een super cool karakter, word meestal erg lastig bij een Ap. (let wel Appieeigenaren MEESTAL zei ik Knipoog )

@Biieniie mocht je hulp nodig zijn voor het vertalen moet je maar gillen. Mijn Duits is redelijk Haha! (zei de gup die in Duitsland woont Clown )

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 23:56

Thnk Rina, als je wat weet zou t heel fijn zijn. Mocht ik wat in duitsland zien en ik snap r geen hol van, dan hoor je t wel :p

Ik heb maar 1 keer in me leven een leuke ap mee gemaakt. Staat in spanje en reed ik zonder zadel mee door de bossen. Maar ik kan er niet verliefd op worden.. niet beledigend voor de ap liefhebbers. Ze hebben over het algemeen een goede bouw en zullen vast goed kunnen functioneren. Nogmaals IK kan er niet verliefd op worden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 00:28

Ik hebwelgeteeld 1 leuke Ap meegemaakt, was een Criollo, en toen nog manegepaard.
En mijn excuses als ik de liefhebbers van Paints een Appaloosa's beledig, maar ik heb wat te vaak meegemaakt dat de witte vlekken op de vacht te duidelijk ook door waren geschoten in de hersenen... Lips are sealed

Er is naar mijn mening bij de ouderdieren van Paints en Applaoosa's te vaak op kleur geselecteerd binnen die rassen, en niet naar character...

Uitzonderingen bevestigen - zoals zo vaak - de regel....

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 01:40

Whoehahaha Cassidy, maare voor die ene niet doorgeschoten Paint moet je maar eens langs komen. Alhoewel met haar verleden heeft die ook al een 4 pagina's lange gebruiksaanwijzing Haha! Knipoog

Ik ken ook 1 Appie die ik geweldig vind, is ook nog van een bokker ook Haha! Maar ja die mist dan ook die vlekken die dat doorschieten veroorzaken Clown (sorry T. ik word melig geloof ik Gestoord )

Maar effe met alle gekheid op een stokje, ik heb het al eens eerder gezegt een Appie is een speciaal soort paard. Hij doet het voor je of hij doet het niet. Gaat ie voor je gaat hij ook door het vuur. Maar niet iedereen kan iets met een Ap. En eigenlijk geld dat voor elk paard Haha! Maar goed ook anders kregen we met z'n allen ruzie om dat ene paard Knipoog Clown Dus TS zoek en gij zult vinden, er loopt een paardje voor je rond op deze aardkloot Haha!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 10:59

Me een ap weet je nooit of hij naar je toe zal trekke of dat ie je juist helemaal niet moet.
+ Ik ben echt een quarter lover, dus waarom zou ik dan een ap kope. Lachen

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:21

Dat je appies niet mooi vind kan natuurlijk, maar dat je met een ap niet weet wat hj gaat doet is flauwkul. Dat geld voor elk paard.

Als je QH bent moet je geen ap kopen, maar met een QH weet je ook niet of hij naar je toe zal trekken of je juist helemaal niet moet Knipoog

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:35

Grin idd Rom, dat voorbeeld van een QH die je niet moet, heb ik er 1 van op stal staan. En echt ik heb dr niks gedaan, maar die dame is een mannenpaard en mot mij dus niet Haha! Clown Slijmt met mijn wederhelft en ik word genegeerd Tong uitsteken

Niet elk paard is voor elke ruiter, er moet iets van een klik zijn om naar elkaar toe te groeien. Het zegt niets over het ras. Ik kan dus ook niet met elk paard wat beginnnen, er zijn er zelfs een aantal die ik ken waarbij ik bij voorbaat al weet, dat als het mijn paard zou zijn, ik er gegarandeerd mega ruzie mee zou krijgen Haha! En dat wil echt niet zeggen dat het slechte paarden zijn, alleen maar dat de combi moet kloppen.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 11:51

Ik heb er niks mee, nooit mee gehad en heb alleen maar aps om me heen gehad wat gewoon geen leuke paarden waren op 1 na. Dus ja, geen ap voor mij. Gewoon omdat ik het niks vind. Nu weer terug naar waar het over ging?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:17

Grin twas net zo leuk Zij zijn groot en ik is klein!
Maare dan maar de vraag of je al wat interessants hebt gevonden op de sites die je zijn genoemd? Haha! Ik ben dus echt helemaaaaaaal niet nieuwschierig Schijnheilig En ik heb er nog wel meer voor je mocht er niets tussen staan.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 14:36

nee, nog niks gevonden, maar het is ook best veel Tong uitsteken en kan niet alles in 1 keer doorspitten Tong uitsteken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:03

Ik hoop dat je wel op tijd (voor het begin van de opleiding) wat kunt vinden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:57

Als de opleiding op 1 september begint wordt het wel kortdag.
Vroeger moest een "Deurne"-paard ook nog door de opleiding worden goedgekeurd, ik weet niet of dat nu nog zo is.

VincentS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:06

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 22:30

Hey vincent, ik heb nog les bij jou gehad. Lachen Op de floradorp ranch in amsterdam. Met kimberley, heb jou toen gevraagd naar die opleiding in deurne Lachen

Omdat het allemaal teveel gedoe gaat opleveren om binnen korte termijn een paard te vinden heb ik besloten mijn opleiding in deurne nog een jaartje uit te stellen en eerst mijn havo maar eens af te maken, rijbewijs te halen etc. Zo kan ik ook in alle rust op zoek gaan naar een paardje wat echt bij mij past. Als ik dat nu allemaal nog moet gaan doen ga ik iets kopen waar ik later spijt van krijg.

Ik zou eventueel stage gaan lopen op de black ranch. Heb meerdere malen contact gehad daar. Misschien volgend jaar.
Als antwoord op de vraag van DubbelDun. Ik weet dat de deurne paarden voor de opleiding paardensport eisen hebben. (leeftijd, grootte, bouw, geslacht, noem maar op) Je gaat dan tijdens de intake dag met je paard naar school te en bepalen ze ook of je paard de opleiding aan kan. Dit geld echter alleen voor dressuur en springen. De western instructie cursus is een opleiding appart. Hiervoer zou mijn intake in augustus pas zijn. Hierin wordt meer het niveau van de ruiter bepaald (is mij verteld) de hoger je niveau is, de meer ze (lijkt mij) ook naar het kunnen van je paard gaan kijken.

Ik hoop dat ik zo iedereens vraag heb beantwoord.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 00:02

Romkabouter schreef:
Dat je appies niet mooi vind kan natuurlijk, maar dat je met een ap niet weet wat hj gaat doet is flauwkul. Dat geld voor elk paard.

Als je QH bent moet je geen ap kopen, maar met een QH weet je ook niet of hij naar je toe zal trekken of je juist helemaal niet moet Knipoog

Hele wijze woorden Haha!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 00:28

MIJN ervaring is dat appaloosa's gewoon 'kieskeuriger' zijn in het kiezen van hun baasje dan quarters. En omdat ik op zoek ben naar een paardje met een makkelijk karakter, en MIJN ervaring met appaloosa's zijn dat ze dat vooral niet hebben, heb ik liever geen ap.

Misschien ben ik echt de verkeerde appaloosa's tegen gekomen in mijn korte 12 jaar in de paarden. Dat kan, en heb daardoor misschien een scheef beeld over deze paarden.

Daarbij komt nog dat IK het ook geen mooie paarden vind. Gewoon niet mijn ding. Ben niet van het vlekkerige. Gaat mijn voorkeur gewoon uit naar een quarter.

Kortom, dit is MIJN mening, MIJN ervaring, en MIJN smaak. Dat van jullie mag allemaal anders zijn en je hoeft het er niet mee eens te zijn en zeker niet dezelfde smaak. (Gelukkig maar anders liepen er alleen maar dezelfde soort paarden rond, ook zo saai)

Mochten jullie verder met mij over met mekaar willen discussieren over dit onderwerp kun je mij een pm sturen, en anders dat ergens anders doen. Zo dat we hier kunnen blijven bij waar het om gaat.

Ik ben op zoek naar een reining getrainde quarter tussen de 4 en de 9 jaar.
Makkelijk in de omgang, goed buiten te rijden. Kleur en geslacht, geen voorkeur.