[WN] Dot is verhuisd...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Dot is verhuisd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:53

Fijn dat Dot eindelijk op een goede plek lijkt te staan Francis!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 07:51

Ziet er goed uit daar,Francis!
Fijn dat je zo'n lekker plekje voor haar hebt gevonden! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:12

Ziet er netjes en degelijk uit allemaal Francis, fijn! Veel plezier en geluk op jullie nieuwe stekkie!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:19

ziet er heel goed uit voor dot!

lekker stalletje met leuk uitzicht, gezellige dames en een heer om bij te staan en een fijne droge bak
nu nog lekker weer en een beetje minder prut, maar dankzij dit weer is er wel weer lekker veel gras Vingers aflikken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:41

Mooi stekkie daar, en alleen maar fijn dat de bak snel droogtrekt, ik hoop dat hij bij erge droogte niet te droog/zwaar wordt.

Ziet er voor de rest heel verzorgd uit.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 16:06

Mocht de bak té droog worden dan hebben we altijd nog bos en hei op 50 meter afstand. Knipoog
Helaas geen foto's, zal ik morgen doen, maar vanmiddag is Dot de groep al in gegaan. Eerst even in de bak met de leidende merrie van de groep, maar dat schoot niet echt op.. Dot liep idioot te doen, te bokken en rennen maar niet echt naar die merrie toe en die merrie stond voor het hek naar de andere paarden zo van ... laat me maar naar m'n ruin... Dus Dot en merrie maar in de groep gezet.. Ruin joeg haar eerst flink hard door de wei, maar toen Dot het zat werd en stil ging staan bleef'' ie bij haar staan... hij's helemaal in luf Lovers en zelfs z'n oude lievelingsmerrie kon nu opzouten... die was natuurlijk weer nijdig op Dot dus probeerde Dot wel een paar keer bij die ruin weg te jagen, maar dan zorgde de ruin er wel weer voor dat Dot weg gedreven werd zodat hij weer bij haar kon gaan klitten... Komt wel goed in die groep denk ik, Dot is al wel zo slim om uit de buurt van die alfa-merrie te blijven.
Was trouwens wel grappig.. de tinker staat duidelijk lager in rang maar dacht Dot ook even weg te kunnen jagen.. Dot ging rennen en 't werd een wedstrijdje wie kan het hardst... Tja, dan verlogent het race-bloed wat Dot door de aderen heeft zich niet hé Haha! ook de alfa-merrie probeerde het later en weer bleek Dot onverslaanbaar Haha!
De fjord stond het zich in een hoekje te bekijken en toen de boel haar kant op kwam racen had ze echt iets van 'laat mij er lekker buiten ja'.
Ze hebben zich er dus maar bij neer gelegd dat Dot toch de snelste is en momenteel de lieveling van de ruin in de kudde... Toen ik weg ging stonden ze met z'n tweetjes in een hoek, die ruin klef aan d'r deken te plukken en aandacht te vragen en andere drie dames, alfa merrie voorop stonden in de andere hoek een beetje jaloers te kijken... je kon ze bijna horen mopperen op dat gekke vlekkenpaard met d'r blauw ogen... Clown

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:15

Dot staat in de kudde. Yeahhhhhhhhhhhhh. Eindelijk zal ze wel denken. Ik haalde nl uit jouw verhalen dat ze graag naar een kudde wilde en niet meer alleen wilde staan. Ik hoop dat ze veel plezier gaat hebben in de kudde

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:29

de ruin is duidelijk een paard met smaak Haha!

fijn dat het zo goed verloopt in de groep, toch altijd even spannend

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 16:41

Da's idd een van de redenen dat ik haar in pension heb gezet, Jip. Ze stond eerder wel samen met een shetlander maar ik had al langer de indruk dat een shet voor haar niet 't juiste gezelschap is.. Toen ze tijdelijk in Emst stond vond ze het zo leuk om met een paard van haar eigen grootte te staan, dat is voor haar beter. Dus toen ik haar bij de molen weg wilde halen omdat ze daar zowiezo niet happy was (met of zonder gezelschap maakte niet uit) besloot ik een pensionstalletje te zoeken en in Elspeet heb ik dus iets gevonden wat ik kon betalen én wat me aanstond qua verzorging e.d. en ook nog leuk kleinschalig is, iets wat ik ook wel prettig vind.. houd niet van die stallen met week ik hoeveel paarden en bijbehorende mensen...
Voor mij is't wel een stap 'achteruit' voor m'n gevoel, ik doe toch 't liefst alles zelf en had haar liever dichter bij huis gehad, maar voor Dot is dit beter. En deze afstand is nog acceptabel...

Was idd wel even spannend Spatter, vooral toen die ruin zo begon te jagen.. ooit als jong paardje is Dot ergens wezen logeren waar ze op die manier door het lint gejaagd werd.. die raakte zo in paniek dat ze alleen nog maar wég wilde. Later op een ander logeer adres ook bijna een buitenbak uitgejaagd.. daar kwam ze bij twee paarden in.. met de ene ging het perfect, met de andere alleen ook, maar met z'n drietjes niet want Dot mocht dus van't ene paard niet in de buurt van de ander komen... hij joeg haar zo weg dat ze dwars door een metalen buis (stijgerpijp) wilde lopen... ging natuurlijk niet maar de buis was wel gebogen, zo hard ging het! Je snapt dat ik dus enigszins gespannen was... Maar 't ging allemaal goed, ze is nu duidelijk ouder en wijzer en weet bij wie ze uit de buurt moet blijven. Ze is zelf gelukkig helemaal niet dominant dus conflicten om leiderschap enzo zal niet snel gebeuren.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:05

Super, ziet er netjes uit daar! Ik vind Dot echt een prachtig paard, die blauwe ogen, en die zwarte vlek op dr lip.. geweldig Lovers

En het moet je uiteindelijk veel goed doen, dat Dot het naar haar zin heeft met haar nieuwe vriendjes daar Lachen

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 23:46

Francis, wat fijn dat je nu een hele goede plek voor Dot hebt gevonden.
Ik wens je daar heel veel plezier en geluk toe; en als ik je berichten zo lees, dan bevalt het Dot gelijk prima daar.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 16:26

Kan je zelf de titel aanpassen? Heb wat 'update'foto's van Dot en d'r nieuwe lover...

Zo stonden ze gister toen ik aankwam saampjes te grazen (let op, er staan nog twee paarden in dat weitje... beiden een énd weg)
Afbeelding

En toen ik haar uit de wei had gehaald om even te longeren moest er afscheid genomen worden alsof ze nooit meer terug kwam (hij hinnikt als ik haar er uit haal en hinnikt als ze weer terug komt.. de bak ligt tégen dit weitje aan, ze is dus maar een paar meter verwijderd Rolleyes )
Afbeelding

En deze zijn van vandaag nadat ik haar weer in de wei gezet had... Lovers (ben benieuwd of de liefde stand houdt als ze niet meer hengstig is Knipoog )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:35

Het bevalt Dot daar uitstekend zo te zien

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:49

Zo te zien en te horen is het dikke liefde tussen die 2! Ze heeft het er blijkbaar lekker naar haar zin! wat fijn!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:51

Francis, wat moet dat jou een goed gevoel geven om je paardje daar zo gelukig te zien zijn.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:54

Wat heerlijk Francis. Een nieuwe lover erbij nog wel. Is ze nu ook rustiger geworden weer?

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:57

Luv is in the air Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 22:10

Ja, ze is weer de rust zelf... idd lekker op d'r gemakkie. Ben érg benieuwd hoe ze straks is als we eindelijk weer buitenritten kunnen gaan maken...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:14

Geweldig dat ze het daar zo naar dr zin heeft Francis. Ziet er goed uit.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:46

SUPER om dit te lezen Francis!! Wat heerlijk voor Dot en jou!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:09

zoo, die madam heeft het getroffen!
ze ziet er erg gelukkig uit met haar grote vriend
fijn dat alles zo goed gaat, voor jou en dot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:02

Heerlijk voor Dot dat ze nu zo'n fijn soortgenotengezelschap heeft. Het ziet er erg tevreden uit Francis, fijn!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:16

he dat ziet er fijn uit
uiteindelijk dus toch het juiste plekje voor dot OK dan!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:31

Gezellig voor haar Francis, een weide/eet kameraad, zou fijn zijn als ze de rust die ze in de wei laat zie, ook in het bos tijdens een lekkere buitenrit heeft

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 16:44

Normaal is ze wel heel braaf in't bos ja.. vooral in bebouwde kom vond ze't eerder in Garderen wat spannender...
Helaas kan ik even een paar dagen niks doen. Gister had ze een wondje op d'r been, niet groot, wel wat dieper dan alleen d'r huid, dus schoon gemaakt en Arnica gegeven.. ze was niet kreupel dus heb ook gewoon wat met haar gedaan, wondje zat al dicht en ze leek er geen last van te hebben.
Maar vandaag was d'r binnenkant bovenbeen en binnenkant sprong dus dik. Zat nu nog een tweede wondje wat lager (heb ik gister niet gezien, vermoed dat dit een nieuw wondje is maar zeker weet ik 't niet)
Dus nu toch maar even flink gekoeld, Arnica en trauma d'r in en een paar dagen vrij. Vanavond geven ze haar nog een keer druppels en dan morgen ochtend zelf maar even gaan kijken. Denk dat ze toch een trap gehad heeft, zou niet weten waar het anders van moet komen...