Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lenneke_ schreef:Tussen de voorbenen
Die van mij zit aan de zijkant onder de singel en loopt voor het zadel langs omhoog.
Ik heb er nu zo'n 'telefoondraad' aan, zo'n gekrulde zegmaar
naiade schreef:Lenneke_ schreef:Tussen de voorbenen
Die van mij zit aan de zijkant onder de singel en loopt voor het zadel langs omhoog.
Ik heb er nu zo'n 'telefoondraad' aan, zo'n gekrulde zegmaar
mij werd verteld doen ik hem op ging halen dat hij tussen de voorbenen en dan beetje links moest zitten maar misschien is wat jij zegt stuk makkelijker idd.
Eentje moet zo dicht mogelijk bij het hart, de andere er zover mogelijk van vandaan.
Lenneke_ schreef:Hartslag in rust kan je niet trainen, maar naarmate je paard fitter wordt zakt de hartslag veel sneller.
Nagyl schreef:euh even wat anders, mijn paardje heeft normaal (zoals lenneke al weet) in rust thuis, zo rond de 25.
Hij had 20 en toen die wat bewoog werd het 21

Lenneke_ schreef:Ik heb altijd begrepen dat jij bij mensen idd de hartslag in rust kan verlagen dmv training, maar dat dit bij paarden niet zo is
NaVy! schreef:Ik heb geleerd, vanuit het C-kader, dat je de rusthartslag ook verlaagd. Je gaat dit echt niet 'trainen', want wat is er nuttig aan een rusthartslag van 40 of 36? Dat maakt vrij weinig uit, IMO. Het is gewoon een bijkomstigheid van een getraind hart.
Als het hart gespierder wordt, pompt het krachtig bloed rond. Er zijn dan minder pompen nodig, om tot dezelfde hoeveelheid zuurstofvoorziening te komen.
Ik denk dat dat te maken heeft met overgewicht
Lenneke_ schreef:Macy heeft een rust hartslag van 65Ik denk dat dat te maken heeft met overgewicht