Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Henriette schreef:Dan moet ik Cassidy (onze stal-fotograaf) optrommelen. Dan zetten we het hele spul op een rijtje om een digitale kiek te maken. Cassidy wanneer gaat dat lukken??

ook waren ze een stuk korter...
Cassidy schreef:De eerste winter dat ik mijn paard had, had ik er eentje van fleece stof. Lekker warm dacht ik...maar ik had er geen ervaringen mee dat die fleece stof de manen wel laat afbreken. Daar heb ik met de lycra versie nog geen problemen mee gehad. Maar mijn paard krijgt hem dan ook niet elke dag op (na die ervaring met die fleece versie ben ik voorzichtig geworden.) De manen zijn wel dunner dan toen ik haar net kreeg, maar ik denk dat er toen gewoon helemaal nooit wat mee werd gedaan. Ik vlecht de manen nu, en borstel ze regelmatig door. Gebruik veel antiklit.
Maar slicker iedere dag op en af is me echt veel te veel werk.
Lange haren op de nek heeft die van mij ook. Dan wordt ze gewoon geschoren. Het liefst vroeg in het najaar, zodat het wat bij kan groeien. En bij temperaturen tegen het vriespunt de slicker op...
Henriette, ik ben trouwens zeer benieuwd naar een tijger-Beau. Zullen we dan weer foto's maken?

Henriette schreef:Colinda, het kan ook zijn dat je paarden die slicker irrirant vinden en lekker de manenkam gaan schuren aan de voerbak ofzo. Of je moet alleen 's avond als het kouder (vriest) wordt de slicker omdoen.