[WN] Waar is lycra met een leuke print te koop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:56

Jaaaaaah, ik kan niet wachten om jullie paardjes te zien tijdens een pyama party!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:38

Kunnen jullie een link geven waarop ik duidelijk kan zien hoe zoiets er uit ziet? Ik snap de beschrijving niet helemaal, maar wil er wel eentje maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:03

OK hier is Sugar met haar 'pyama' Haha!
Afbeelding
2,5 m stretchfluweelkatoen en een rits van 80 cm en je bent er ....haast Haha!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:30

wauw komt recht uit de gevangenis!!!!!
whahahahah

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 18:27

Henriette schreef:
Dan moet ik Cassidy (onze stal-fotograaf) optrommelen. Dan zetten we het hele spul op een rijtje om een digitale kiek te maken. Cassidy wanneer gaat dat lukken??

Ik kan hem Zaterdag meenemen, dan zetten we ze allemaal op de kiek. Hopelijk is het mooi weer, met het zonnetje erbij lukken de foto's nog beter....

En Sugarmiss, die pyama's van Henriette zijn gewoon professioneel te noemen....

We laten jullie allemaal nog even in spanning tot Zaterdag...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 16:56

Vandaag is het ons gelukt om tussen de buien door wat foto's te maken van onze paarden die beide een door Henriette gemaakte slicker om hadden.

En dit zijn de resultaten:

Beau in Supermanblauw:
Afbeelding

Afbeelding

En Rejoice met haar nieuwe muts in zeegroen (en een oud halster dat nu wel heel erg afsteekt)

Afbeelding

Afbeelding

En, ziet er goed uit he? Wat zouden jullie zeggen van een zebraprint? Of een blitse tijgerprint? Maar dan moet Henriette natuurlijk wel aan die stof kunnen komen...

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 17:13

Euh, enig hoor! Haha! Maarre waar dient dit voor? Om je paard schoon te houden? Of vlechtjes in de manen te laten zitten?

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 17:17

Haha ja inderdaad,what the hell zijn dat voor dingen Haha!
Had Rejoice nog wat leuks te vertellen??(dr mondje staat open Knipoog)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 17:20

Ziet er goed uit, maar zonder rits krijg ik dat bij mijn draak echt niet aan Lachen En die van mij is alleen voor het uitzweten, daarna gaat ie weer af. Maar zelfs met rollen blijft hij goed zitten (heeft bilriemen). En zo de wasmachine in en de droger Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 17:27

Buitenzorg, dit is om ervoor te zorgen dat in de winter de haren op de hals kort blijven, zodat ze na het werk lekker snel droog zijn. Maar Rejoice krijgt hem alleen om als het heel koud wordt.
Het is ook wel makkelijk om idd je paard schoon te houden bijv. daags voor een wedstrijd.

En Sugarmiss, die ritsen zijn echt ondingen, en binnen de kortste keren stuk. Rejoice maakt er gelukkig geen punt van, als haar neusje er eenmaal doorheen is staat ze geduldig te wachten tot ze weer wat kan zien...

En Clautje, Rejoice vond haar eten interessanter. Stond hier nog d'r mond leeg te eten....*LOL*

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 18:00

Ik vind ze er super uitzien! Leuke printjes zijn natuurlijk ook mooi meegenomen, maar daar moet is voorzichtig mee zijn. Mijn ene paard heeft zomers een vliegenmasker op, gaan er mensen naar de buren om de dierenbescherming te waarschuwen! Hoe moet dat dan met die slickers }>

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 18:03

Deze slickers doen we in de zomer niet op hoor, dan is het te warm. En ze zijn ook een beetje te duur om ze op het land op te laten...

En als die mensen geen vliegenmaskers kennen, is dat toch hun zorg? Denk je nou echt dat de dierenbescherming a la minute komt kijken?

Het zijn gewoon paarden-bh's met een hoofd eraan. Paarden BH's zijn al hier te krijgen voor dressuurpaarden. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat ook dressuurruiters dit gaan gebruiken.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 19:53

kijk en daarom voor mij geen slicker!!! mijn paard staat overdag buiten!!!

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-02 15:32

JAAAHHHH, ik heb lycra in een soort tijgetjesprint gevonden!!! Mijn Beau gaat undercover!

Colinda

lange haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 18:53

Hoi,

even een vraagje... die van mij krijgt ook weer ongelooflijk lange haren op zijn hals....
Maar ze heeft een aantal jaren terug ook zo'n ding opgehad... met als gevolg dat ze nu dus 'dunne' manen heeft...
Op de één of andere manier is het dus ten koste gegaan van haar dikke bos manen... Verdrietig ook waren ze een stuk korter...

Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik wilde er eigenlijk weer één opdoen... maar 'durf' het dus niet zo goed aan...

groetjes Jolanda

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 19:42

De eerste winter dat ik mijn paard had, had ik er eentje van fleece stof. Lekker warm dacht ik...maar ik had er geen ervaringen mee dat die fleece stof de manen wel laat afbreken. Daar heb ik met de lycra versie nog geen problemen mee gehad. Maar mijn paard krijgt hem dan ook niet elke dag op (na die ervaring met die fleece versie ben ik voorzichtig geworden.) De manen zijn wel dunner dan toen ik haar net kreeg, maar ik denk dat er toen gewoon helemaal nooit wat mee werd gedaan. Ik vlecht de manen nu, en borstel ze regelmatig door. Gebruik veel antiklit.
Maar slicker iedere dag op en af is me echt veel te veel werk.
Lange haren op de nek heeft die van mij ook. Dan wordt ze gewoon geschoren. Het liefst vroeg in het najaar, zodat het wat bij kan groeien. En bij temperaturen tegen het vriespunt de slicker op...

Henriette, ik ben trouwens zeer benieuwd naar een tijger-Beau. Zullen we dan weer foto's maken?

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 19:59

Cassidy schreef:
De eerste winter dat ik mijn paard had, had ik er eentje van fleece stof. Lekker warm dacht ik...maar ik had er geen ervaringen mee dat die fleece stof de manen wel laat afbreken. Daar heb ik met de lycra versie nog geen problemen mee gehad. Maar mijn paard krijgt hem dan ook niet elke dag op (na die ervaring met die fleece versie ben ik voorzichtig geworden.) De manen zijn wel dunner dan toen ik haar net kreeg, maar ik denk dat er toen gewoon helemaal nooit wat mee werd gedaan. Ik vlecht de manen nu, en borstel ze regelmatig door. Gebruik veel antiklit.
Maar slicker iedere dag op en af is me echt veel te veel werk.
Lange haren op de nek heeft die van mij ook. Dan wordt ze gewoon geschoren. Het liefst vroeg in het najaar, zodat het wat bij kan groeien. En bij temperaturen tegen het vriespunt de slicker op...

Henriette, ik ben trouwens zeer benieuwd naar een tijger-Beau. Zullen we dan weer foto's maken?

hoi,

ja... dan zal dat het geweest zijn... die v. mij had dus ook 'fleece'... dacht ik ook ; lekker warm...

Maar met de lycra versie... die ik dan bijv. alleen 'snachts op zou doen, zou het misschien wel goed gaan ...?

mmm... of toch scheren... ach gossie.... Haha!

groetjes Jolanda

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 20:21

Gewoon proberen...je kunt ook de fleece blijven gebruiken en daar waar de manen zitten een stukje lycra innaaien...

Alleen als je nu met die fleece begint, zou ik eerst scheren. Het wordt anders wel erg warm...

Je zult het nooit weten als je het niet probeert. Als de manen al erg dun zijn, kan er nooit zoveel mis gaan...toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 22:24

Eigenlijk kan ik me niet indenken dat die Lycra-dingen warm zijn. Een paard met lange haren behoudt zijn warmte door de haren omhoog te zetten. Dit is zijn isolerende (warme)laag. Als je iets strak om de nek gaat doen kunnen de haren niet overeind gaan staan en zal je paard dus geen warmtelaag kunnen opbouwen. En zo dik is lycra niet om dat te compenseren en zeker niet als hij nog geschoren is ook Verward
Nu zal het in en binnenstal wel niet zo koud worden, zeker niet als er flink wat paarden staan, maar die van mij hangen konstant over hun buitendeur heen (die altijd openstaat) en af en toe hangen de pegels aan de neusgaten. Geef mij dan maar een dikkere teddy-fleece. Haha!

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 08:49

Bij ons op stal zijn er ook een aantal open boxen, die paarden staan echt weken dag en nacht met een lycra slicker om en ze krijgen inderdaad geen lang haar op de hals, manen blijven ook intact. Er moet natuurlijk wel een heel klein beetje ruimte in die slicker zitten, als 'tie heel strak zit schuurt het meer en is de isolatie ook veel minder.
Bij een slicker van fleece moet er inderdaad een stuk lycra of jersey-voering in zitten, dat schuurt veel minder.

Colinda, het kan ook zijn dat je paarden die slicker irrirant vinden en lekker de manenkam gaan schuren aan de voerbak ofzo. Of je moet alleen 's avond als het kouder (vriest) wordt de slicker omdoen.

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:33

Henriette schreef:
Colinda, het kan ook zijn dat je paarden die slicker irrirant vinden en lekker de manenkam gaan schuren aan de voerbak ofzo. Of je moet alleen 's avond als het kouder (vriest) wordt de slicker omdoen.

ja.... ik denk dat ik dat maar eens moet proberen ! Knipoog

Maak jij ze ook?
Wil je me anders even pb-en, over maat en dergelijke...

groetjes Jolanda

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:35

Henriette maakt ze ook, de bovenstaande foto's zijn slickers die door haar zijn gemaakt...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 19:34

Zouden deze slickers ook goed kunnen zijn om bij een Fries om te doen? En zo'n staartzak? Zullen ze bijvoorbeeld helpen tegen het schuren, weet iemand dit?

Ik denk dat ik ook maar eens een poging ga doen om deze dingen te maken voor mijn Appies, maar als je nou een wedstrijd of keuring hebt in de zomer, kun je dan niet beter een andere stof gebruiken, die niet zo warm zijn, of kun je ze beter helemaal niet in de zomer gebruiken. Ik bedoel dan voor tegen de smerigheid. 1 van mijn Appies heeft de nare gewoonte om elke nacht in de mest te gaan liggen. Soms zit de mest gewoon tussen haar oren of voorop haar hoofd. Kan ze soms koprollen?.. Haha!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 14:16

zo'n staartzak zal niet veel h3elpen tege schuren hoor!!!tzit onder aan de staart en niet o de staartwortel...
enne baily heeft ook wel eens mest tussene de oren... maar of ie nou koprolt????? vraag het me af

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 17:10

Als je paard in de mest gaat liggen houdt alleen een waterdichte deken hem schoon. Sleazy's van welk materiaal ook zijn niet waterdicht en zullen dus je paard niet schoonhouden.
Als je paard schuurt zul je je eerst moeten afvragen waarom hij dat doet. Is het puur omdat zijn haren jeuken (verharing), of bij staartschuren kan hij last van wormen hebben, bij manen- en staartschuren heeft hij misschien last van zomereczeem. Ook kan het puur uit verveling zijn Haha!
Voor alle soorten schuren heb je dus verschillend oplossingen, alleen bij zomereczeem helpt een deken die over de hals en de staartwortel heen valt.