Waarom weinig tot geen endurance in het zuiden des land....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Waarom weinig tot geen endurance in het zuiden des land....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:24

Tot een paar jaar terug telden die wedstrijden wel mee voor de Nederlanders, maar sinds vet2000 onder de LRV valt niet meer.

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:31

Djilan schreef:
Tot een paar jaar terug telden die wedstrijden wel mee voor de Nederlanders, maar sinds vet2000 onder de LRV valt niet meer.

Ik heb inderdaad wel eens iets meegekregen van een 'ruzie' onderling waardoor vet onder LRV is gegaan en ELDRA VLP. Maar het fijne weet ik er niet van.
Maar volgens mij tellen de punten van de vet dan ook niet meer mee voor de Belgen.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:00

Nee klopt, LRV is een geheel apart circuit dat parallel aan het officiële circuit opereert. Voor nationale teams enzo dingen LRV-ers dan ook nooit mee, hoe goed ze ook zijn. Behalve in de SGW, daar hebben ze een uitzondering gemaakt omdat alle goede eventers in de LRV rijden. Verward

Als je gewoon lekker rond wil rijden is Vet2000 prima, al heb ik er zelf geen hoge pet van op. Teveel toestanden meegemaakt vroeger, en uit de berichten die ik opvang van mensen die er rijden is er nog niet veel veranderd. Knipoog Dus ik hou me zelf maar bij de reguliere wedstrijden.

@ Griebels: Luxemburg, Frankrijk en Duitsland zijn voor mij ook niet te doen op 1 dag hoor, je zult er dan toch een weekendje van moeten maken. Knipoog
En vanaf Eindhoven ben je toch wel binnen een uur of 2 op de meeste Nederlandse wedstrijden? Veluwe, Utrechtse Heuvelrug, Wanroij...

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 10:57

Tja als ik eens verder weg wil gaan rijden, dan moet ik inderdaad ook langer daar zijn. maar aagezien ik "nog" geen eigen vervoer heb, kan ik niet van mijn vervoer verwachten om ook langer daar te verblijven.

Plus mijn gezinssituatie speelt dan natuurlijk ook mee

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:19

Nina_rex schreef:
Nee klopt, LRV is een geheel apart circuit dat parallel aan het officiële circuit opereert. Voor nationale teams enzo dingen LRV-ers dan ook nooit mee, hoe goed ze ook zijn. Behalve in de SGW, daar hebben ze een uitzondering gemaakt omdat alle goede eventers in de LRV rijden. Verward

Als je gewoon lekker rond wil rijden is Vet2000 prima, al heb ik er zelf geen hoge pet van op. Teveel toestanden meegemaakt vroeger, en uit de berichten die ik opvang van mensen die er rijden is er nog niet veel veranderd. Knipoog Dus ik hou me zelf maar bij de reguliere wedstrijden.

Nou, voorlopig vind ik het wel prima zo, de wedstrijden zijn dichtbij voor mij en ik kan met mijn paard ervaring opdoen en het trainen uitbouwen.
Moest het goed blijven gaan dan wil ik in de toekomst ook wel officiele wedstrijden meerijden maar tegen dat het zover is, moet ik dat dan maar eens uitpluizen...
Ik hoorde dat er van een andere vereniging een wedstrijd in Dilsen is, is voor mij 10 minuten! Dus ik moet eens navragen of ik als lid van de vet2000 evengoed mag meerijden...

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:44

Smoske schreef:
Ik hoorde dat er van een andere vereniging een wedstrijd in Dilsen is, is voor mij 10 minuten! Dus ik moet eens navragen of ik als lid van de vet2000 evengoed mag meerijden...

Elite organiseert die wedstrijd, onder VLP-vlag. Ik weet wel zeker dat je daar met je LRV-licentie niet terecht kan, maar evt. kun je wel voor de gelegenheid een (recreatie-)licentie nemen. Die kost nl. maar €13. Moet je wel nog lid zijn van een vereniging, maar veel clubs geven je de stempel op de licentie-aanvraag ook gratis. Lachen

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:29

Nina_rex schreef:
Smoske schreef:

Elite organiseert die wedstrijd, onder VLP-vlag. Ik weet wel zeker dat je daar met je LRV-licentie niet terecht kan, maar evt. kun je wel voor de gelegenheid een (recreatie-)licentie nemen. Die kost nl. maar €13. Moet je wel nog lid zijn van een vereniging, maar veel clubs geven je de stempel op de licentie-aanvraag ook gratis. Lachen

Hmmm, moet ik eens achteraan gaan dan. Ik vind het jammer om een wedstrijd die 10 min hier vandaan is te moeten missen.
Ik heb een vlpkaartje via een westernvereniging maar dat zal niet gelden zeker??

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:34

Misschien wel, moet je even navragen bij de VLP!

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:44

hier ook iemand uit de kop van noord-holland!!!

Helaas staat jolita ook vaak meer dan twee uur op de trailer dus ik moet er ook maar aan gaan denken om te gaan overnachten. Zeker als ik volgend jaar echt klasse 2 wil gaan rijden.

Dat valt alleen niet mee met wisseldiensten. dat wordt dus een hoop vrij dagen inleveren. Nors opkijken (voor het goede doel) Hyper!

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:57

In noord nederland is het aantal wedstrijden ook karig, daarom ben ik bezig met een paard anderen uit het noorden ien drenthe ook een wedstrijd te organiseren. Dus de hoveelheid wedstrijden in de regio hebeen we zelf in de hand.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:54

Silence schreef:
Griebels, als er ooit een "verre" wedstrijd is, die we allebei zouden willen rijden kunnen we misschien samen gaan.

dan zul je toch lang op het terrein aanwezig moeten zijn aangezien ik nu klasse 3 startgerechtigd ben Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:58

Nina_rex schreef:
@ Griebels: Luxemburg, Frankrijk en Duitsland zijn voor mij ook niet te doen op 1 dag hoor, je zult er dan toch een weekendje van moeten maken. Knipoog
En vanaf Eindhoven ben je toch wel binnen een uur of 2 op de meeste Nederlandse wedstrijden? Veluwe, Utrechtse Heuvelrug, Wanroij...

Klopt, maar dat is echt het max wat ik wil rijden. Liever korter Knipoog
Kootwijk is al ruim 2 uur rijden en Zelhem 2,5 tot 3u.
KWB is te doen, LS ook. Utrecht ben ik nog niet geweest maar daar rijdt je met de auto zonder trailer al 1,5 uur op. Wanroij is dichtbij Ja
Belgie is toch vaak dichterbij. Oud Turnhout en Oud Heverlee zijn bijv ruim 30 min rijden Bloos

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:37

Smoske schreef:
Smoske schreef:

Hmmm, moet ik eens achteraan gaan dan. Ik vind het jammer om een wedstrijd die 10 min hier vandaan is te moeten missen.
Ik heb een vlpkaartje via een westernvereniging maar dat zal niet gelden zeker??[/quote]

Mits wat bij betalen kan dat volgens mij wel. Heb dat ooit voor endurance en dressuur/springen gedaan.
En Elite is nu zowat de beste Vlaamse club die er is wat endurance betrefd. Onlangs is er ook een nieuwe bijgekomen die Lotje heeft opgericht.

In België is dat probleem er ook. De meeste wedstrijden zijn in het zuiden (Wallonië) en Vlaams Brabant + enkele in Limburg maar in Antwerpen en Oost en West Vlaanderen is het maar pover gesteld.
Ik woon naast de grens dus Antwerpen - Noord Brabant en moet steeds ver rijden.