[SGW] Hoefijzers ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16

Re: Hoefijzers ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:00

Naar mijn mening verschilt het echt per paard of hij ijzers nodig heeft. Mijn vorige paard moest altijd ijzers onder hebben, zelfs met stiften gleed die nog uit.
Nu heb ik een paardje die nog nooit ijzers onder heeft gehad en zelden een glibbering maakt. Zelfs als het echt nat en glad is. Dus ik cross met haar dan ook gewoon zonder ijzers.
Ik denk dat je gewoon voor jezelf moet bekijken of het nodig is, jij kent je pony tenslotte het beste.

syllieboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:27

SGWuppie schreef:
Maar vergeet niet dat B paarden hetzelfde is als L pony's en dat ze in de cross echt niet de hindernissen verslepen. Dus waar je met je paard 1 grote voorwaartse galopsprong maakt, maak je er met je fjord gewoon 2. En als ze een beetje handig zijn lukt je dat ook in het springparcours. Kwestie van je paard goed kennen of je op 2 of 3 terug gaat of op 1 of 2 voorwaarts.

Helemaal mee eens...
Enne ook met de opmerking over stiften...het ene paard heeft
ze wel nodig het andere niet...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:10

Amber, ik ben niet in Wanroij geweest, maar volgens mij is het niet te vergelijken met de oefencrossjes in Rijpwetering of Lisse. Dat zijn echt springparcoursjes met een beetje rare hindernissen, Wanroij is veel meer gelijk aan een echte cross. Ik dacht dat je voor Wanroij zowiezo al een paar keer gestart moest hebben? Je moet toch een aantal winstpunten daarvoor hebben?

Maar even ontopic: De ene heeft inderdaad ijzers nodig en de ander niet. Het ligt er een beetje aan hoe vast je pony op zn benen is.. Ik zou zelf wel aan ijzers met stiften beginnen, iig voor..

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 23:35

Bedankt voor de info, ik ga er is op zoeken. Ik heb besloten wel een startkaart aan te vragen, is het niet voor het SGW is het wel voor springen. We zien wel waar we eindigden. Misschien dat ik dit jaar nog B in Vlietlanden en Lisse start.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:41

ik heb even gekeken, en Wanroij staat nog niet op de kalender van sgw-eventing.nl.
Houd er wel rekening mee dat een startkaart aanvragen wel wat tijd kost, duurt meestal wel ff voordat dat binnen is. En dat je voor crossen een winstpunt in het springen nodig hebt, en voordat je mag springen moet je een winstpunt in het dressuur hebben Knipoog

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 00:32

Ja zover was ik Ja, Maar startkaart aanvraag duurt 10 dagen, en morgen gaat alles de deur uit dus. 29ste is dan de eerste Dressuur, en op de 18de aug weer. Met springen, daar maak ik mij geen zorgen over. Dus we gaan daar in igg alvast onze beste beentje voor zetten. Haha!