[WN] [Gezocht] Foto westernpaard in actie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: [Gezocht] Foto westernpaard in actie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:41

of deze

Afbeelding

Die zijn in ieder geval beter dan degene die jij gekozen hebt. Vind ik Knipoog

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:41

Maar ja dat is geen cowboy Tong uitsteken

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:43

Dat heb ik nergens gelezen Knipoog
Het zijn tenminste foto's van goede stops met een recht(achtig) paard Haha!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 15:04

Gister en vanmorge (toen ik het moest maken) zag het internet er voor 90% uit, dus kon moeilijk zoeken. Vorigens heeft het ook niet met westernrijden te maken die oorkonde, maar met western verkleden.
De foto die ik heb uitgekozen was mooi/goed omdat er geen rare mensen op de achtergrond stonden, het recht van voren was en het paard geen standaard kleur heeft (dus niet effen).

Voor de nieuwsgierigen: Het eindresultaat

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:08

ik vind hem leuk,goed gedaan,zeker met een appie op de voorgrond! Clown

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:19

Rom Ik had zelf ook de TS voorgesteld om juist deze foto van Ilona te nemen maar ze was geheel vrij in haar keuze..........en ik begrijp nu ook de gedachte erachter.

Ik vind dat het een mooi certificaat is geworden! Stuur je JPK 'm ook even, vind-ie vast een hele eer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:40

Wat zonde om er zo'n lelijke foto voor te gebruiken. Ik vind het trouwens heel raar om zoiets te doen zonder toestemming van die persoon. Staat toch behoorlijk herkenbaar (en lelijk!) erop.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 16:19

Tjah, als de fotograaf z'n toestemming heeft gegeven...

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 16:38

Sonja Dat mag, daar heb ik me in verdiept. Ik ben de eigenaar van de foto en heb toestemming gegeven. JPK heeft wel portretrecht maar kan daar alleen juridisch een zaak mee winnen als hij middels de publicatie als persoon geschonden wordt....en dat is in dit geval niet zo. Ruiters zullen deze foto niet de mooiste vinden maar de rest van Nederland zou het niet opgevallen zijn, ook de TS niet......

Foto's die echt niet door de beugel kunnen worden door mij niet geplaatst en dat weet je.

Daar komt ook nog bij dat ik altijd op tijd aangeef dat ik iedereen kom fotograveren en als mensen bezwaar hebben dan kunnen ze daar bezwaar tegen aantekenen maar dan nog moeten ze wettelijk gezien gegronde redenen hebben, zover ga ik natuurlijk niet Knipoog . Als iemand persé niet op de foto wil dan komt-ie er niet op (of plaats 'm niet als-ie er toch per ongelijk op komt...)

Rob

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 13:31

Thnx sonja dat je het zo'n lelijk ding vind!

Overigens heeft die hele oorkonde absoluut niks met paarden te maken voor diegene voor wie ik het gemaakt heb. Dus dat hij nogal aan die mond trekt, dat zal hun echt niet opvallen.
Overigens heb ik ook totaal niks met westernrijden, dus alle andere 'fouten' zie ik niet.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:02

Waarom vraag je dan een foto van een western ruiter

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:30

Ik ben het gedeeltelijk met Sonja eens, Maar ik vind hem niet zo Lelijk.
JPK Trekt op de foto's te hard aan de teugels, en daardoor gaat zijn mond open en zie je z'n tong.
Het is erg zonde, want het was een goede stop.
maar zo'n detail kan al gouw een foto Grootendeels minder mooi maken. Wat ik nu zeg wil overigens niet zeggen dat ik De foto's niet mooi vind, want ik vind ze 9 van de 10 keer prachtig!! Haha!

misschien is het dan mooier om er 1 te hebben met losse teugel.
dat lijkt dan ook wat meer paard vriendelijk, voor de gene die nog nooit western gereden hebben. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:57

ThaGirl schreef:
Thnx sonja dat je het zo'n lelijk ding vind!

Ik had het over de foto (ivm de opengesperde mond, zoals je het dus NIET wilt zien...), niet over het certificaat.
Ik wil dit topic ook even in het licht van een ander topic plaatsen: viewtopic.php?f=4&t=801202
DIT is dus denk ik (!) NIET de juiste manier...

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:45

Het ligt niet per definitie aan het te hard aan de teugels trekken, een aantal paarden sperren gewoon hun mond open tijdens de stop, soms bijvoorbeeld ook door vervelende gebeurtenissen in het verleden. Persoonlijk verwijder ik deze foto's altijd direct, hoe mooi de stop technisch gezien ook is. Fototechnisch vind ik namelijk dat een open mond simpelweg niet kan, en dan is het jammer als het verder technisch gezien een correcte stop betreft. Ik wil hiermee Pannenkoek zeker niet aanvallen, want iedereen hanteert zo zijn eigen regels en ik kan begrijpen dat als je showfotograaf bent, je iedereen graag van dienst wilt kunnen zijn met het aanbieden van minimaal één foto van de gereden proef, maar ik probeer te allen tijde de combinatie op een optimale manier te fotograferen, zelfs ook al is de stop bij wijze van spreken nog zo slecht. Het gaat mij er dan ook niet om wat de wet voorschrijft en welke rechten de gefotografeerde cq het onderwerp van mijn foto heeft, want in de eerste plaats fotografeer je voor de deelnemer en niet zo zeer voor jezelf... want zelf kies je er gewoonlijk ook niet voor om, als je de foto's enkel voor privégebruik maakt, juist die foto die een paard met open mond toont aan de muur te hangen. Als het voor de deelnemer in kwestie dan -volgens de ongeschreven maatstaven- geen positieve reclame betreft, dan vind ik persoonlijk dat het ook geen positieve reclame is voor de fotograaf.
Dit allemaal niét als aanval op Pannenkoek, want volgens mij is algemeen bekend dat ik erg van zijn foto-impressies kan genieten, vooral nu ik zelf minder vaak op wedstrijden aanwezig ben. Ik denk alleen, en daarmee doel ik niet op een specifieke fotograaf, maar meer op een specifiek soort foto, dat dergelijke foto's de reputatie en acceptatie van de westernsport niet veel goeds zullen doen.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:47

Gera, Dat was precies wat ik bedoelde te zeggen Knipoog
ik ben het er helemaal mee eens...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:04

Sonja schreef:
ThaGirl schreef:
Ik wil dit topic ook even in het licht van een ander topic plaatsen: viewtopic.php?f=4&t=801202
DIT is dus denk ik (!) NIET de juiste manier...

Daar dacht ik ook aan ja. Certificaat is hartstikke mooi gemaakt, maar om nou net deze foto te kiezen... Jammer!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:24

Nou jongens hij gaat weer lekker, hij wil de koeien al niet meer fotograveren, nu de reining niet meer.
wat blijft er nog over? het publiek misschien of zitten daar ook "pijnlijke" gevallen tussen die het daglicht maar beter niet kunnen zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:27

Zou JIJ graag zo op die foto gestaan hebben?????
(vooropgesteld dat je een ruiter bent die het beter kán, zoals de ruiter op de foto)

Heeft verder helemaal niks met de fotograaf te maken, is dikke onzin. Behalve dat hij na zou kunnen denken over ethiek versus recht, maar dat is al weer een heel andere discussie.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:40

Mijn reactie was ook helemaal niet gericht op de fotograaf. Ik doe het PK niet na om zulke scherpe, mooie wedstrijdfoto's te maken. En natuurlijk zit er ook wel eens een ongelukkige foto tussen. Het gaat erom dat ik een foto waar een paard zo op staat (met z'n mond open en tong eruit) nooit zou gebruiken voor cadeautjes, versiersels, promoties of wat dan ook. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:44

Toekie schreef:
Mijn reactie was ook helemaal niet gericht op de fotograaf. Ik doe het PK niet na om zulke scherpe, mooie wedstrijdfoto's te maken. En natuurlijk zit er ook wel eens een ongelukkige foto tussen. Het gaat erom dat ik een foto waar een paard zo op staat (met z'n mond open en tong eruit) nooit zou gebruiken voor cadeautjes, versiersels, promoties of wat dan ook. Lachen

Inderdaad. En.... met ZIJN enorme fotoarchief inmiddels, moet je volgens mij ook met je ogen dicht nog betere (= beter de sport promotende) foto's eruit kunnen kiezen...

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:14

@ sonja ik val onder deze pijnlijke gevallen Bloos als het even kan en hij is aan het fotograveren sta ik achter of naast iets. Knipoog en nee ik ben geen ruiter. en of ik het beter kan? nou nee dat dacht ik even niet en ik wil het niet eens proberen zonder mezelf belachelijk te maken Ach gut

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:03

uhhh even voor de record, PK heeft heel veel reining foto's die hij dus gewoon niet plaatst omdat z ehet daglicht niet verdienen.....

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:10

susan schreef:
uhhh even voor de record, PK heeft heel veel reining foto's die hij dus gewoon niet plaatst omdat z ehet daglicht niet verdienen.....

En dat hij ze niet plaatst vind ik eigenlijk struisvogelpolitiek......Afbeelding

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 11:34

wat een zeur allemaal op de keuze van de foto. Ik heb niet eens gekeken naar de mond van het paard! Het was dat ineens alle westernruiters over de zeik gaan, toen zat ik het pas.

Misschien had ik idd beter een andere foto kunnen kiezen, maarja daar was dan ook vast wel weer wat mis mee geweest.
Er was gewoon haast bij en m'n internet maar met 50 kb per minuut werkte, dus was de keus niet echt royaal.

Op het moment dat pannenkoek me een mailtje stuurt met nog andere soort gelijke foto's, had ik dit ding al gemaakt en was hij al in handen van de 'opdrachtgever'.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:21

ThaGirl schreef:
wat een zeur allemaal op de keuze van de foto. Ik heb niet eens gekeken naar de mond van het paard! Het was dat ineens alle westernruiters over de zeik gaan, toen zat ik het pas.

Haha, welkom op bokt western Knipoog
Niet alle westernruiters gaan over de zeik hoor! Er zijn nog veel meer westernruiters die wel aanwezig waren bij de wedstrijden en die niet op bokt komen met name door dit soort gezeur...
ThaGirl schreef:
Misschien had ik idd beter een andere foto kunnen kiezen, maarja daar was dan ook vast wel weer wat mis mee geweest.

Ik vind ook dat het geen mooi stopfoto is maar je had al uitgelegd dat dit niet belangrijk was...
Als je een andere/betere had gekozen had PK waarschijnlijk geen gratis advies gekregen over" hoe je op te stellen als showfotograaf "en geen lesje ethiek versus recht aangeboden gekregen.
Tja, er zijn nou eenmaal altijd mensen die een ander hun mening als enige juiste willen opdringen....
Ik wens je veel plezier met je oorkonde want volgens mij heb je erg je best erop gedaan OK dan!