[WN] Verbrande neus paint

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Splash

Re: Verbrande neus paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:35

Francis schreef:
Mijn ervaring is juist dat ze de ogen juist beschermen tegen het stof. Daarnaast heeft Dot blauwe ogen die - is mijn ervaring - lichtgevoeliger zijn en daardoor eerder tranen, waardoor ze weer meer last van vliegen hebben (enz. enz.), dus daar helpt'ie ook tegen... 't is haar 'zonnebril'. Masker draagt ze dus altijd al, sind kort dus een met neusflap. Haar neus verbrand ook alleen als ze op't gras komt.. in de paddock veel minder, maar omdat ze nu geen schuilmogelijkheid heeft wordt'ie bij echt heet weer toch wel wat rood merkte ik dus vandaar nu ook neusflappie.

Ja, maar bij jullie is droog weer toch heel anders dan hier. Hier is niks bestand tegen het stof op dit moment. Het heeft dan ook al meer dan 2 maanden niet geregend en het is bloedheet. Als ik s'avonds de maskers af deed was mijn sorrel gewoon lichtbruin onder het masker. Dus dan maar even zonder tot de droogte voorbij is want als zonnebril voor J's blauwe oog en haar roze gezicht is het inderdaad ideaal.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:58

Francis schreef:
Daarnaast heeft Dot blauwe ogen die - is mijn ervaring - lichtgevoeliger zijn

Het is inderdaad "bewezen" dat blauwe ogen inderdaad veel lichtgevoelger zijn. Bij mens en dier overigens. Statistisch gezien zullen mensen met blauwe ogen ook sneller een zonnebril op zetten dan mensen met bruine ogen.
Paarden met blauwe ogen staan ook vaak met de ogen iets toegeknepen op de zomer foto's. Knipoog Zien kunnen ze er wel net zo goed mee.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:30

Typisch Flash dat 't er door heen gaat, want da's mijn ervaring toch niet.. ennuh.. 'k weet niet of je wel es op de Veluwe geweest bent, maar ik woon dicht bij europa's grootste zandVERSTUIVING... denk er om dat 't hier stoffig is als't droog is (en Dot staat ook altijd in een zandpaddock). Misschien ligt het aan't merk masker wat je hebt? Gewoon te grof?
Ik heb hier bij de ruitershop ook wel es met maskers in m'n handen gestaan die een stuk grovere mazen hadden dan de maskers die ik gebruik. Kan me voorstellen dat de bescherming tegen stof dan niet op gaat.

ahintofte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:20

ik heb zelf het masker met klepje eraan van de paardendrogist maar moet eerlijk zijn dat de meeste het klepje makkelijk omhoog doen en dat de mazen volgens mij te grof zijn.
Ook de gewone vliegenmaskers van de paardendrogist geven bij mijn paarden alleen maar traan ogen...ik ga het masker van de Country mill bestellen!

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 12:45

Bedankt voor jullie reacties. Mijn paint heeft 2 blauwe ogen dus zo'n masker van country mill is voor die van mij misschien ook wel een uitkomst.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:01

Ik gebruik een gazen vliegennetje voor de vliegen bij de ogen. En hij verbrand gelukkig niet. Als ie zou verbranden zou ik een neuslapje nemen maar dan een van gaas en een "stijve" zodat ie niet de neus kan afsluiten natuurlijk.

Kijk uit met uierzalf, met uierzalf in de zon is 2 x keer erger dan niets.... ook als je het sávonds opdoet kan het de volgende dag in de zon nog verergeren....

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:06

het verschil tussen het masker uit amerika (crusader)en die van country mill is dat de crusader een uv filter heeft,(heb ik erg nodig met een paint met spierwit hoofd) ik heb er een paar besteld, ze kosten met neus en zonder oren 21 dollar, met oren 24 dollar, ik gebruik ze al jaren, de imitatie lijkt exact en is voor paarden zonder wit hoofd perfect maar de mijne heeft echt de uv filter nodig in de stof (hoe dat exact zit weet ik ook niet)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:54

Even correctie, die van de Country Mill IS de Originele Crusader.. die duitse is namaak

Hier een deel van de originele prijslijst van Cashel met de consumentenprijzen. Voor de prijs bij Country Mill gewoon $$ voor €€ vervangen. En da's op zich ook wat ik altijd reken als ik zelf iets uit de US haal (shippen en douane kosten meegerekend dus), dus da's op zich niet echt verkeerd denk ik.
Afbeelding
Zoals je ziet is er ook een speciaal masker voor over het hoofdstel, voor zover ik weet heeft Herman die niet op voorraad maar zal vast besteld kunnen worden.

Degenen die de hele prijslijst (exel bestand) willen moeten hun e-mail adres maar even PB-en

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:56

sorry, bedoelde ik!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:08

Overigens kan het ook zijn dat ze op ebay.com goedkoper zijn, dus checken daar kan ook geen kwaad.
Laatst was er eentje voor 7 $ of zo Lachen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:12

DubbelDun schreef:
Ik ben blijkbaar gezegend met een witte neus die niet verbrand Haha!
Volgens mij heeft eea ook te maken wanneer een paard op de wei komt. Ik heb de indruk dat paarden die 's ochtends op de wei staan als het gras nog nattig is wel last hebben van een verbrande neus en paarden die pas op het gras komen als het al droog is niet.
Verder zijn deze maskers erg fijn:
Afbeelding
Het gedeelte over de neus is niet te fijnmazig en zal niet dicht slibben. Ik kan me niet indenken dat dit neusgedeelte de luchtwegen kan gaan blokkeren iig.

Deze hebben wij ook voor onze paint, bevalt super!!! We longeren er ook mee en ouden er in principe ook mee kunnen rijden. Pasvorm is erg goed! Makkelijk schoon te maken (even afborstelen of afspoelen onder de kraan). Een aanrader! Neus was eerst heel erg verbrand. Na herstel dit masker en nu geen problemen meer.

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:05

Ik gebruikte vroeger voor mij tinker met witte neus altijd de zonnebrand creme van vickey ,hij is wel duur 26 euro maar werkte perfeckt....

nice_cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:05

Ik heb ook een paint merrie met een hele witte neus en een haflo arabier merrie met een hele witte neus maar ik doe er helemaal NIKS aan! Ik heb het idee dt als je er zonnebrand op gaat smeren het huidje alleen maar week van wordt!
Ze zijn ook nog nooit verbrand! Als de neus van je paard wel verbrand is moet je er yoghurt op smeren! Dat werkt echt SUPER goed!
Gr. Shan

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:41

Wij hebben een paddockbodem van een soort tuingrond. Dit is heel droog, fijn korrelig en donkergrijs/bruin van kleur. De paint smeert zichzelf in met de grond door tijdens het rollen en liggen haar hoofd er goed doorheen te halen. Wanneer ze dit niet uit eigen beweging doen kan het er altijd nog zelf opvegen. Kan zo wat samplezakjes sturen, zand zat Knipoog
Ik zal even een voorbeeld foto zoeken.

Afbeelding
Afbeelding

IndianHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:12

Ik gebruik een masker van Crusador uit de USA. (Te koop op Marktplaats).

Echt een super masker!! Hij haat dingen op zijn hoofd maar deze niet. Zit perfect, sluit mooi aan en nergens last van. De lange neus beschermt zijn roze neusje. Heeft er echt geen last van en zou 24 uur mee buiten kunnen staan.

Zijn manen schuren niet af door de speciale opening voor zijn maantop en zijn ogen tranen niet meer en geen zon meer in zijn ogen. (Hij heeft ook roze oogranden en oogleden en erg lichte ogen). Ideaal!!!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:16

ELpatcho schreef:
uierzalf doen wij altijd

edit doen we op verbrande neusen .. sorry

Dat lijkt mij helemaal niet goed.
wij gebruiken namelijk uierzalf zodat je sneller bruin word.
dat is namelijk vettig en dan verbrand je nog sneller...

DiamondsTex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:33

je kan ook halster omlaten en een neusriem met van die sliertjes of zelf een maken van strotouw. het ziet er werkelijk niet uit, maar het houd wel de zon tegen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:42

Strotouwtjes houden niet de zon tegen, of je moet ze zo dicht op elkaar maken dat ze niet opzij kunnen schuiven. Maar dan kun je net zo goed een dunner lapje stof nemen.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:11

Neus van mijn ene Paint verbrandde vorig jaar een beetje, nadat het compleet genezen was, ook haar een Cusador op gedaan en dat werkte perfect. Wel is het neusstuk iets te lang zodat ie dubbelklapt. Ik ga 'm zelf een stukje inkorten.
Momenteel lopen ze met Supermask op, werkt prima tegen vliegen en zonneschijn.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:08

Het is wel belangrijk dat je zeker weet dat het masker ook UV-stralen tegenhoudt!!!! Lang niet al dit soort maskers/modellen doen dat! De cashel in elk geval wel, dat heb ik (of beter: onze paint Haha! ) aan den lijve ondervonden.
Een gewoon gazen model houdt wel vliegen tegen maar geen verbranding!!!