[WN] Springen met een western zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Springen met een western zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:48

Ik heb het ook wel gedaan. Heb een van mijn merries met een western zadel ingereden omdat ik toen op dat moment niets passends had en dat zadel paste wel.
'Springen' was toen een huppeltje van een cm of 30, dus dat stelde weinig voor.

Ideaal is het dus niet, maar soms moet je wat Lachen.

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:22

Nou mocht het dus zijn zoals jij zegt, dat zou ik idd goed luisteren naar Romkabouter. Een westernzadel is niet gemaakt om vaak en hoog mee te springen en alleen dit feit op zich lijkt mij al genoeg om je vraag te beantwoorden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:11

Wat ik me begin af te vragen is toch hoe het eruit ziet. Voor een shet een goed passend westernzadeltje vinden is al erg moeilijk. Maar op die van mijn zoontje kan geen meid van een jaar of 17. Hij is nu 10 en begint al groot te worden ervoor. En al past het wel, zie ik nog wel andere problemen ook als iemand van 17 echt veel op een shet van 1m gaat springen. Ik denk dat de houding die je aan gaat nemen ook niet erg comfortabel is voor de shet.
Wij hebben dus weleens een klein sprongetje genomen, maar niet zo hoog en dan neem je hem niet 20x. Mijn pony is springen gefokt, maar altijd western bereden. En wat ik dan weleens heb gedaan is bijv wat vrij laten springen, maar ook niet veel en hoog.
Daarnaast toen ik nog engels reed en wel sprong, deed ik dat ook niet elke dag, wat de meesten niet zullen doen. Er is in mijn ogen dus wel meer mis als een shet weer als speelpony gebruikt wordt. Maar vanaf hier moeilijk te beoordelen verder.